خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نگاه صرفا اقتصادی به زیرساخت‌های فرهنگی تلخ است

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: واگذاری زیرساخت هنری به بخشی که صرفا نگاه اقتصادی داشته باشند اتفاقی تلخ است.

نگاه صرفا اقتصادی به زیرساخت‌های فرهنگی تلخ است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در دیدار با هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری شهر کهنوج واگذاری زیرساخت های فرهنگی و هنری به بخش شخصی که صرفا نگاه اقتصادی داشته باشند را اتفاقی تلخ دانست.
وی با اشاره به ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری که با نشانه ایجاد فضایی جهت فعالیت هنرمندان و فعالیت های فرهنگی هنری در سراسر کشور انجام شده است گفت: تجربه نشان داده است که اگر این مراکز به هنرمندان و انجمن های تخصصی هنری واگذار شود باعث رونق دوچندان این اماکن خواهد شد و واگذاری صرفا با نگاه اقتصادی در حوزه فرهنگ اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

عبارات مهم : فرهنگ

شفیعی ادامه داد: ما در تمام استان ها موسساتی داریم به نام انجمن های هنرهای نمایشی و موسسات دیگری که از سوی هنرمندان تشکیل شده است اند. این ها عالی ترین تشکیلاتی هستند که می توانند فضاهای هنری را اداره کنند به این معنی که چراغ آن جهت عرضه آثار هنرمندان مدام روشن باشد و خدمات فرهنگی و هنری به مردم داده شود، مردم را به پای کارهای فرهنگی و هنری بیاورد و نشاط را در جامعه حفظ کند و تاثیر گذاری اجتماعی داشته باشد.
مدیر کل هنرهای نمایشی در بخش دیگری از این نشست به تفاهم نامه با استان کرمان و منطقه کرمان جنوب پرداخت و در توضیح آن گفت: با توجه به محرومیتی که در خصوص زیرساخت های نمایشی در کرمان احساس می شد با همراهی مسئولان فرهنگی و هنری استان تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران عالی استان منعقد شد که پنج پلاتو در شهرهای رفسنجان، بم، زرند، سیرجان و جیرفت ساخته شود.
شفیعی گفت: در حال حاضر کلنگ آخرین پلاتو در جیرفت زده شد و بقیه نیز یا افتتاح شده است اند یا مراحل نهایی را طی می کنند. شهردار جیرفت وقت اتمام کار پلاتو این شهر را دو ماه آینده اعلام کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در صورت واگذاری این سالن های کوچک نمایشی به انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان استان آن را تجهیز می کند.
وی افزود: همان ابتدا که این تفاهم نامه منعقد شد قرار بر این بود که یک مقدمه باشد و فاز یک آن به صورت ساخت پنج پلاتو تئاتر به انجام برسد.
مدیر کل هنرهای نمایشی از آمادگی این اداره کل جهت معرفی و حمایت از گروه های حرفه ای که آثاری متناسب با فرهنگ منطقه جنوب کرمان دارند به این منطقه خبر داد و افزود: انجمن را هنرمندان تشکیل داده اند و هنرمندان دغدغه بیشتری در جذب مخاطب و تاثیر گذاری هنر دارند. انتظار می رود که گروه های نمایشی این شهر با بهره گیری از حمایت نهاد های متفاوت شهری و فر هنگی و هنری آثار قابل توجهی تولید کنند.
شفیعی با اشاره به تاثیرگذاری گسترده نمایش های خیابانی و توجه هنرمندان استان به این گونه نمایشی پیشنهاد داد که برنامه ای در قالب یک رویداد تئاتر خیابانی خاص منطقه جنوب کرمان برگزار شود و گفت: جهت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان توافقات اولیه انجام شده است انشاءالله در سال آینده شاهد برپایی یک رویداد ملی تئاتر خیابانی در این منطقه باشیم.
انتهای پیام/س

واژه های کلیدی: فرهنگ | کرمان | خیابانی | هنرمندان | مجتمع فرهنگی هنری | هنرهای نمایشی | استان کرمان | زیرساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *