خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چرا مغز انسان دو نیمکره دارد؟

دانشمندان دریافتند دو نیمکره مغز عملکردهای متفاوت زیادی دارد؛ به طور مثال نیمکره‌ چپ مسئول صحبت و زبان و نیمکره راست احساسات و شناسایی صورت را کنترل می‌کند.

چرا مغز انسان دو نیمکره دارد؟

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، مغز انسان مشمول بر دو نیمکره است و دانشمندان سال ها در مورد علت این تقسیم بندی مغزی تحقیق کرده اند. آنان دریافتند دو قسمتی بودن مغز منافع خاص بی شماری جهت انسان دارد.

عبارات مهم : تحقیقات
به گزارش ساینس، دانشمندان دریافتند دو نیمکره مغز عملکردهای متفاوت زیادی دارد؛ به طور مثال نیمکره چپ مسئول صحبت و زبان و نیمکره راست احساسات و شناسایی صورت را کنترل می کند.

یکی از ویژگی های دو قسمتی بودن مغز عملکرد بهتر مغز در امور متفاوت است. به طور مثال زمانی که یک نیمکره مسئول یک عملکرد خاص همچون صحبت است نیمکره دیگر آزاد است و قابلیت انجام عملکرد دیگری را دارد.

این تقسیم بندی مغزی موجب اصلاح مهارت های شناختی همچون IQ کلامی و مهارت های خواندن می شود.

البته محققان در تحقیقات پیشین دریافتند به طور طبیعی مغز نامتقارن مخصوص انسان است، ولی بعد از تحقیقات فراوان در سال 1970 محققان اعلام کردند این عدم تقارن در حیوانات هم وجود دارد.

در تحقیقات جدید نیز مشخص شد این عدم تقارن در بی مهرگان همچون کرم ها، حلزون و زنبورعسل وجود دارد.

البته تحقیقات زیادی جهت درک بهتر سیستم مغز در انسان و یا حیوانات مورد نیاز است. ولی درک عدم تقارن مغزی به درک بهتر چگونگی سازماندهی مغز در عملکردهای متفاوت کمک کننده خواهد بود.

نتایج این تحقیق در نشریه Neuron انتشار یافته است است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تحقیقات | مغز انسان | مغز انسان | 2نیم کره بودن مغز | وظایف مغز |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *