خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آری یا خیر!؟ , شیشه‌دودی خودرو

فصل گرما نزدیک است و بسیاری افراد از هم اکنون به فکر دودی کردن شیشه های ماشین جهت در امان ماندن از گزند نور خورشید هستند.

آری یا خیر!؟ , شیشه‌دودی خودرو

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، همواره جهت بسیاری افراد که میل به به دودی کردن شیشه های اتومبیلشان دارند این پرسش و ابهام مطرح است که از منظر قانونی دودی کردن شیشه های ماشین تا چه میزان مجاز شمرده شده است است؟
طبق گفته های سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور پایتخت ایران بزرگ، در قانون میزان و معیار خاصی جهت درصد دودی کردن شیشه های خودروها مشخص نشده است ولی قانون صراحتاً اعلام کرده است که اگر خودرویی شیشه هایش دودی شده است است، مامور پلیس باید بتواند داخل ماشین را مشاهده کند.

عبارات مهم : قانونی

براساس کد تخلف 2114، افرادی که اقدام به دودی کردن شیشه ماشین خود به میزان غیرقانونی کنند، 50 هزار تومان جریمه می شوند و ملزم به اصلاح شیشه ماشین هستند.

کدام را بخریم؟

پاسخ به این پرسش کمی سخت است. معمولا فیلم های که جهت دودی کردن شیشه در بازار کشور عزیزمان ایران موجود هستند ساخت کشور چین و تایوان است، البته در بعضی از فروشگاه های لوازم اسپرت معدود فیلم های ساخت کره جنوبی هم موجود است، ولی اگر فروشنده اظهار کرد که ساخت امریکا هم دارم، به هیچ وجه باور نکنید! زیرا این فیلم ها همان ساخت چین و تایوان است که با عنوان و مارک امریکا در بازار عرضه می شوند.

از کشور سازنده که بگذرید باید توجه داشته باشید که فیلم هایی که جهت دودی کردن شیشه ماشین به کار می روند عموماً دارای دو خصوصیت هستند.

نخست خصوصیت ضدخش بودن این فیلم هاست که باید در گذر وقت و در هنگام برخورد اجسام تیز و…، از خط و خش افتادن آن که منجر به نازیبایی و اختلال در دید خواهد شد، جلوگیری کند.

دومین عاملی هم که باید به آن توجه کرد قابلیت UV400 که روی بعضی از این فیلم ها قرار دارد. این استاندارد بر روی هر محصولی نشان دهنده آن است که اشعه ماوراء بنفش به هیچ وجه از آن عبور نخواهد کرد که مطمئناً می تواند از ناراحتی های چشمی و پوستی بر اثر تابش اشعه خورشید بکاهد.

قیمت

عواملی مانند کیفیت جنس، کشور سازنده و تبحر نصاب در تعیین بهای شیشه دودی ماشین تاثیرگذار است و نمی توان در این بازار غیررسمی که هر فروشنده قیمتی دلخواه را تعیین می کند، از عدد مشخصی صحبت کرد ولی دودی کردن کلیه شیشه های یک خودروی سایز میانگین مانند، پژو پارس، پژو 405، سمند، دنا، برلیانس، جک جی5 و ام وی ام 550، حدود 140 تا 200 هزار تومان آب می خورد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قانونی | تایوان | ماشین | قانون | بازار | شیشه دودی | فصل گرما | پلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *