خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بنیان‌های اخلاقی و خانوادگی را در اینترنت دستخوش بی‌اخلاقی نکنیم

با امر به معرف و نهی از منکر در اینترنت می‌توان باعث رعایت هر چه بهتر و زیاد کلیه پرسشها اخلاقی و اعتقادی کاربران شد.

بنیان‌های اخلاقی و خانوادگی را در اینترنت دستخوش بی‌اخلاقی نکنیم

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت کلوب خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محسن محمودی در مصاحبه با برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم شبکه سهند به بیان آسیب های اینترنت اشاره و تصریح کرد: امروزه با ظهور فناوری های نوین، از جمله دنیا پهناور اینترنت در جهت بهره برداری و استفاده از این فضا باید به جنبه های متفاوت آن توجه نمود زیرا تاثیر زیادی بر زندگی افراد می گذارد. از این موارد ، موضوعی که بسیار حائز اهمیت هست و می توان گفت رعایت اخلاق در این فضا بوده چراکه بعضی از سایت ها و شبکه های اجتماعی به دنبال آنها هستند با تضعیف اخلاق و پایبند نبودن به اصول اخلاقی ، پایه های بنیان خانوادگی و اسلامی سست و تضعیف شود.

عبارات مهم : اخلاقی
این مقام انتظامی افزود: هر فضا جهت خود یک سری رفتارهایی دارد و اینترنت از این قاعده مستثنا نیست و گاهاً در اینترنت یک سری مواردی مطرح می شود که می بینیم مطالب و تصویرهای و صدا و … بارگذاری می شود که به نوعی شخصیت اجتماعی خود را در اینترنت جهت جمعیت کاربران که جمعیت مجازی ما باشند نشان می دهد که دقیقاً سبک زندگانی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بعضی کاربران در اینترنت چندان آشنایی به قوانین این فضا ندارد همین امر باعث می گردد نشر اکاذیب و تهمت و افترا در اینترنت نشات بگیرد. گسترش اخبار كذب یا شایعه پراکنی ، افشای مسایل خصوصی، انتشار تصویرهای و فیلم های شخصی و خانوادگی افراد نیز از چالش های اینترنت است که در بعضی مواقع باعث رنجش عمومی افراد جامعه می شود. پس توجه کنید که هر مطلبی که در این فضا بارگزاری می شود علت بر این نیست که حتماً حقیقت و سندیت داشته باشد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی توصیه های در مورد پیامک های جایزه دار بیان کرد و گفت: شهروندان مراقب ارسال پیامک های جایزه دار به وسیله کلاهبرداران و افراد سود جؤ با شگردهای برنده شدن با عناوین برنده شدن در قرعه کشی یا عتبات عالیات، همکاری در فروش گنج و … باشند، چرا که در این ترفندها شهروندان را به پای دستگاه های خودپرداز بانکی کشانده و اطلاعات بانکی آنها را به دزدی می برند.

سرهنگ محمودی تاکید کرد: در ضمن شهروندان به یاد داشته باشند هیچ بانک یا سازمانی جهت پرداخت جوایز نقدی، به اطلاعات محرمانه کارت شما (نظیر رمز اول یا دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضای کارت) نیاز ندارد و به ایمیل ها و پیامک هایی که این اطلاعات را از شما می خواهند، هرگز پاسخ ندهید.

وی در آخر گفت: در صورت بروز مسائل در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمیی به ما گزارش کنند.

منبع:پلیس فتا
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اخلاقی | اطلاعات | اینترنت | پلیس فتا | فضای مجازی | شبکه های اجتماعی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *