خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دستی مشغله‌های هفتگی را با تماشای «تیک آف» بکشید

تعطیلات آخر هفته وقت مناسبی است تا در کنار خانواده و دوستان به مراکز فرهنگی هنری شهرمان سری بزنیم.

دستی مشغله‌های هفتگی را با تماشای «تیک آف» بکشید

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛ آخر هر هفته وقت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته و بعد از تمام مشغله های کاری و ذهنی، فرصتی را جهت تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه ها می پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن ها می تواند جهت مدت کوتاهی هم که شده است ذهنمان را فارغ از پرسشها روزانه کند.
*سینمایی آخر هفته

عبارات مهم : پیاده روی

گروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان، پیشنهاد سینمایی این هفته را به فیلم سینمایی «تیک آف» تخصیص داده شده است داده است، تیک آف عنوان فیلمی به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کننده طهورا ابوالقاسمی است که به زودی به روی پرده سینماها رفته و داستان فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت بار و خموده ی حوالیِ سی سالگی ارزش را پشت سر می گذارند را روایت می کند.
مخاطبان در ادامه می بینند که ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی اش را روی دریا و درون کشتی می گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی ارزش را عوض می کند. یکباره چشم باز می کنند ، تا میانه ی یک بازی غریب ایستاده اند. حالا می خواهند از زندگی کام بگیرند و عقده هایشان را نابود کنند.
بازیگرانی چون؛ مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:
نویسنده: احسان عبدی پور، مدیر فیلمبرداری: ساعد نیک ذات، موسیقی: محسن شریفیان، بابک شهرکی، طراح صورت پردازی: سودابه خسروی، مدیر تولید: سمیرا علایی، دستیار تولید: ادریس عبدی پور، صدابرداران: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم زاده، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، خواننده: رضا یزدانی، جلوه های خاص بصری: شهاب الدین نجفی، عکاس: سیدعبدالحسین نواب موسوی، مشاور رسانه ای: نگین موسوی، سرمایه گذاران: مهتاب کرامتی، فاطمه ابوالقاسمی، شرکت بیمه رازی
*تئاتر آخر هفته

اجرای نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» به نگارش و کارگردانی محمد قاسمی، در تالار «ماه» حوزه هنری به روی صحنه می رود.
این اثر نمایشی که سال گذشته در مجموعه تئاتر شهر اجرا شده است است، از 29 فروردین ماه سال جاری، با بازی پری بارانی، محیا جباری و محمد قاسمی در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه رفته و محمدرضا غفوری و امیرحسین احمدزاده آهنگساز، رضا باغبان و محمد کرمی طراح نور، مهران آتش زای دستیار کارگردان، مهرنوش سلیمی صدابردار، مرجان آقانوری مدیر صحنه و عباس قاسمی عکاس این نمایش هستند.
نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» که در صحنه ای با 20 مترمربع و در چهار هزار لیتر آب اجرا خواهد شد، سرگذشت دو زن و یک مرد است که در پی اتفاق هایی متفاوت در آب کشته می شوند.
این اثر نمایشی از 29 فروردین ماه تا 22 اردیبهشت ماه همه روزه به جز شنبه ها ساعت 19 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه خواهد بود. علاقه مندان می توانند بلیت آن را با مراجعه به سایت tic8.com تهیه کنند.
*گالری آخر هفته

نمایشگاه گروهی «انسان دشواری وظیفه است» از ۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه برپا خواهد بود.
فرشید پارسی کیا گردآورنده این نمایشگاه است که در آن، آثاری از آرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیان، یاسمن رسولی، فرشید شفیعی، زُروان، فرشاد عسگری کیا، سارا کاوه، رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان و احسان نصری ارائه می شود.
در این نمایشگاه همچنین یک پرفورمنس آرت از الهام زارع نژاد و موسیقی جمال سامری اجرا می شود. همچنین احمد شعبانی (رکورددار سه گانه و رکورددار آب های آزاد جهان) جهت لغو کار کودکان رکاب خواهد زد. به علاوه، دکتر فرزان سجودی، دکتر امیرعلی نجومیان و شوکا حسینی سخن خواهند گفت.
نمایشگاه یادشده اول اردیبهشت افتتاح می شود و تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا۲۰ جهت دیدار علاقه مندان برپا خواهد بود.
گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴ قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.
کجا برویم؟

روستای آهار از روستاهای خوش آب وهوا و دیدنی دهستان رودبار قصران، شهرستان شمیران استان پایتخت ایران است. این دِه در محل تلاقی دو تنگه ای واقع شده است است که یکی به سمت شمال غرب به ده تنگه و گردنه زرگاه و دیگری به سمت جنوب غرب (که به منطقه و مزارع و آبشار شکرآب و قله توچال و مرز شهرستانک) منتهی می شود. روستای آهار از روستاهای آباد و پر رونق منطقه بوده و به علت داشتن مزارع و باغات وسیع، زیاد ساکنان این دِه به کار باغداری مشغول هستند.
پیاده روی در مسیر کوچه باغ ها و در میان دشت ها با شنیدن صدای شرشر آب بسیار لذت بخش است. آهار هر لحظه زیباست، ولی در دو وقت اواسط بهار به علت وجود شکوفه های گیلاس روی درختان و اواسط پاییز به علت وجود رنگارنگ برگ های پاییزی با رنگ های زرد و نارنجی بسیار دل انگیزتر است. جهت رفتن به آهار و دیدن شکرآب و ده تنگه بهتر است کفش مناسب پیاده روی، کوله پشتی و یک وعده غذایی همراه داشته باشید و اگر در فصل پاییز مسافرت می کنید، لباس گرم فراموش تان نشود.
آبشار شکرآب در نزدیکی روستای آهار در میان دره ای سرسبز و دیدنی واقع شده است است. شکرآب باغستانی است ییلاقی و باصفا در غرب دره آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله چشمه برفی شکرآب بر زیبایی های آن افزوده است. روستای شکرآب و مسیرهای غربی آن که منتهی به شهرستانک است، محلی جهت سیاحت و شکار شاهان قاجار نیز بوده است.
وجود رودخانه ای زلال، کوه های مرتفع، درختان سبز و راه نسبتا هموار، این نقطه را به منطقه ای پر دیدار تبدیل کرده است.
مسیر دسترسی به روستای آهار و آبشار شکرآب

برای حرکت به سمت آهار از تهران، باید راهی بزرگراه لشگرک شوید و مسیر این بزرگراه به سمت فشم را در پیش بگیرید. بعد از گذر از حاجی آباد و اوشان به روستای آهار می رسید. البته راه سخت تری هم جهت رفتن به آهار است و علاقمندان به کوهنوردی می توانند آن را گزینش کنند و آن هم رفتن به قله توچال به وسیله تله کابین یا پای پیاده و سپس طی کردن مسیر دامنه شمالی توچال و رسیدن به آهار است. البته این راه دوم کمی طولانی است و از قله توچال تا روستای آهار حدود هفت ساعت پیاده روی نیاز دارد. در این منطقه می توانید جاذبه هایی مثل آبشار شکرآب، امامزاده طاهر شکرآب، آبشار ده تنگه، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر، سی چال، توچال و قزقونچال را ببینید.
فصل بهار با شکوفه های زیبا، تابستان با آب وهوای متبوعی که این دِه در اختیار گردشگران قرار می دهد و پاییز با افسون رنگ هایش هر یک جلوه ای قشنگ و منحصربه فرد به آهار می بخشند؛ بنابراین گزینش عالی ترین فصل جهت سفر به آهار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.
گزارش از محدثه نعمتی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پیاده روی | نمایشگاه | پیاده روی | پیاده رو | نمایشگاه | اردیبهشت | سینمایی | آبشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *