خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فروش محصولات طب سنتی فاقد مجوز، ممنوع است

رئیس انجمن تغذیه کشور عزیزمان ایران گفت: تمامی محصولات کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و جهت استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تأییدیه‌های

فروش محصولات طب سنتی فاقد مجوز، ممنوع است

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی کلوب خبرنگاران جوان؛جلال الدین میرزای رزاز مدیر انجمن تغذیه ایران، با تاکید بر اینکه صرف اینکه یک محصول سنتی است، بدون داشتن مجوزهای مورد نیاز اجازه فروش ندارد، اظهار کرد: بعضی مواردی که در حال حاضر بر روی آنها مانور داده می شود، محصولات و درمان های مرتبط با طب سنتی است.
باید توجه داشت که تمامی محصولات چه کارخانه ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و جهت استفاده مردم به فروش می رسند، باید تاییدیه های مورد نیاز را از مراجع ذیربط کسب کنند. زیرا بی توجهی به آن، باعث سوءاستفاده از ناآگاهی افراد شده است و ممکن است سلامت مردم را به خطر اندازد.

عبارات مهم : انجمن

وی ادامه داد: در نظر داریم با تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن تغدیه، دانشکده طب سنتی و با همکاری شرکت غذا و دارو، کمیته ای تشکیل شده است و در مورد محصولات متفاوت ارائه شده است با ادعاهای تاثیر بر سلامتی و چاقی و لاغری بررسی های علمی و دقیق را انجام دهد و اطلاع رسانی های کافی در مورد محصولات از این طریق در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس انجمن تغذیه کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: همه مردم باید به این توصیه توجه داشته باشند که با توجه به شرایط متفاوت جسمی افراد در این خصوص نمی توان یک نسخه واحد جهت همه پیچید. عالی ترین راهکار جهت تضمین سلامت افراد در زمینه چاقی و لاغری، مراجعه به متخصصین تغذیه است. بعضی از تبلیغات چاقی و لاغری که از شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی پخش می شود نیز باید با مجوز وزارت بهداشت باشد و ادعای بیان شده است از سوی مراجع ذیربط تائید شود.
رزاز با بیان اینکه در سال های اخیر مردم به سلامت خود اهمیت زیادی می دهند که منجر به اصلاح شرایط زندگی شده است است، افزود: در همین خصوص بعضی افراد سودجو از این شرایط و میل به افراد جهت کسب سلامتی سوءاستفاده کرده و محصولات غیر استاندارد و بعضا مضری را با استفاده از تبلیغات پر زرق و برق به فروش می رسانند.
تبلیغات موجود در ماهواره ها در مورد قرص ها و داروهای چاقی و لاغری به طور عمده جزو این موارد است و تحقیقات و آزمایشات انجام شده است به وسیله شرکت غذا و دارو نیز نشان دهنده همین مطلب است. جهت مثال فرآورده ای به نام سوپر اسلیم که در شبکه های ماهواره ای بمباران تبلیغی ایجاد کرده و بر روی آن تصویری از گیاه های دارویی به زبان چینی چاپ شده، مورد آزمایش قرار گرفته است و ضمن آنکه هیچ گیاهی در ترکیبات آن نیست، از پنج نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان زا تولید شده است است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انجمن | تغذیه | سلامت | لاغری | سلامتی | تبلیغات | محصولات | تبلیغات | شرایط زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *