خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

درمان گرفتگی بینی به روش بو علی سینا | مطلبی که ارزش خواندن دارد

درمان گرفتگی بینی یکی از شایع ترین بیماری ها است. این بیماری در هوای سرد در میان عده زیادی از افراد رواج پیدا می کند که به آن اصطلاحا کیپ شدن بینی هم می گویند. این مشکل بسیار آزار دهنده است و اغلب در اوایل صبح اتفاق می افتد و حتی موقع خواب هم به سراغمان می آید. برای رفع این مشکل  می توانید از روش بو علی سینا کمک بگیرید.

از علل و درمان گرفتگی بینی چه می دانید؟

گرفتگی بینی هنگامی رخ می دهد که بافت های بینی، عفونی یا ملتهب شوند که این عفونت می‌تواند ناشی از آنفولانزا، سرماخوردگی، سینوزیت، و انواع مختلف آلرژی و دیگر عوامل تحریک کننده مانند دود و ذرات معلق درهوای بهاری و حساسیت های فصلی باشد. انحراف بینی، پلیپ بینی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و غیره همه ی این ها علل گرفتگی بینی می باشد. پس بهتر است راه های درمان آن را بشناسیم.

 راه های درمان گرفتگی بینی

 امروزه همزمان با پیشرفت جوامع بشری، درمان بیماری‌ها هم پیشرفت زیادی کرده است. در نتیجه شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها کمک شایانی به بهبود سبک زندگی و پیشگیری و درمان بیماریها از طریق استفاده درست از این منابع خدادادی خواهد نمود. به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف روزانه یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون برده است که بعد از آنکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده  و نام انجیر یک بار و زیتون ۷ بار در قرآن آمده است رئیس این گروه پژوهش ژاپنی بود که مسلمان شد.

محلول شستشوی نمکی یکی از راه های درمان است. برای استفاده از این روش باید یک ظرف مخصوص شستشوی بینی بردارید یک قاشق چای خوری نمک غیر ید دار، سپس دو فنجان آب مقطر را اضافه کنید. سر خود را به عقب برگردانید و محلول را با  بینی به بالا بکشید. از این طریق شستشوی مجاری بینی و سینوس ها انجام می شود که برای درمان سینوزیت نیز بسیار مفید است. استفاده از آویشن و نعناع برای رفع این بیماری بسیار ضروری می باشد و اگر دستگاه بخور سرد در خانه دارید می توانید برای درمان این بیماری استفاده کنید.

امیدواریم در این مقاله قدمی در جهت برطرف شدن این مشکل برای شما خواننده گرامی برداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *