خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رشد اقتصادی 8 درصد نشد ، در برجام به همه حقوق خود نرسیدیم، مصلحت کشور نیامدن

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نتیجه احراز صلاحیت‌ها در انتخابات شورای شهر با حرکات غیر عادی همراه بوده است گفت: اگر رشد اقتصادی به 8 رسیده بود م

رشد اقتصادی 8 درصد نشد ، در برجام به همه حقوق خود نرسیدیم، مصلحت کشور نیامدن

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی کلوب خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز در دفتر این تشکل برگزار شد به بررسی و تحلیل پرسشها انتخابات شورای شهر، ریاست جمهوری، برجام، عضویت و عدم احراز صلاحیت محمود احمدی نژاد، عدم پخش زنده مناظرات انتخاباتی و کناره گیری کاندیداها به نفع یکدیگر پرداخت.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تجربه اخیر مردم پایتخت ایران در رای دادن به صورت لیستی گفت: از آنجایی که بسیاری از مردم بدون آشنایی و صرفا لیستی رای داده اند و اکنون نتیجه خوبی از گزینش خود نمی بینند، بعید است که این بار به صورت لیستی رای بدهند.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری

وی با اشاره به اینکه جریان اصلاح طلب به دنبال یک لیست است گفت: آنها هنوز به یک جمع بندی نرسیده اند و تلاش این است که لیستی ارائه دهند که شهردار آینده هم از همان لیست بیرون بیاید.
باهنر در خصوص عدم احراز صلاحیت عضویت کنندگان شورای شهر پایتخت ایران گفت: در این دوره چون هیات نظارت و اجرایی از لحاظ گرایش سیاسی به یک سمت متمایل بودند نحوه بررسی صلاحیت ها با حرکاتی غیرعادی همراه شد بعضی افراد رای آور را قربه الی الله حذف کردند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه تاکید هیات مرکزی نظارت به سمت اصولگرایان نیست ابراز امیدواری کرد: اگر خدا بخواهد آنها آدمهای متعهدی هستند و من پیام می دهم که جهت صلاحیت ها وارد مسابقه نشوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از ایام عید به آیت الله جنتی گفته بود که من بدون کسب هر اطلاعی فکر می کنم احمدی نژاد در انتخابات عضویت کند ، عضویت احمدی نژاد را امری غیر مترقبه خواند و تاکید کرد: استدلال مقام معظم رهبری جهت عدم حضور احمدی نژاد مبنی بر اینکه انتخابات را دوقطبی می کند استدلالی کاملا منطقی بود زیرا موجب می شد فضای دو قطبی هزینه های سنگینی به کشور تحمیل کند.
باهنر تاکید کرد: مصلحت کشور در این بود که احمدی نژاد در این دوره از انتخابات حضور نداشته باشد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حذف پخش مناظره های انتخاباتی گفت: ابتدا هر جناح تصور می کرد این تصمیم تکنیک جناح برابر است ولی هنگامی که که همه کاندیداها معترض شدند مشخص شد این تصمیم از سوی برگزار کنندگان است.
وی با اشاره به اینکه هر 6 نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهان برگزاری مناظره زنده هستند اظهار داشت: بر این اساس بهتر است تصمیم گیرندگان کوتاه بیایند.
باهنر استدلال تصمیم گیرندگان را جلوگیری از گسست قومی و ضربه به منافع ملی بر شمرد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص حضور مصطفی میر سلیم از سوی حزب موتلفه در انتخابات گفت: حزب موتلفه به آیت الله موحدی کرمانی اطمینان داده است که در برابر جمنا ایستادگی نکند.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که قالیباف و رئیسی در برابر یکدیگر مسابقه نکنند و اگر مسابقه می کنند با رقیب مشترکشان باشد تا بر روی هم اثر گذاری نکنند.
باهنر با اشاره به اینکه روحانی 4 سال سکان دار کشور بوده است، این دوره از انتخابات را جهت او متفاوت از دوره قبل برشمرد و گفت: در سال92 روحانی کارنامه اجرایی درا ین حد نداشته و در آن وقت عملکرد او چندان نقدپذیر نبود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اعتقاد نیستم برجام جهت ما هیچ نفعی نداشته اظهار داشت: ولی اعتقاد دارم که در برجام به همه حقوق خود نرسیدیم و طرف خارجی هم بخشی از تعهدات خود را عمل نکرده است چنانچه قرار بود بعد از برجام همه تحریمها برداشته شود و ما باید تا آخرین قطره حق خود را از حلقوم رقیب بیرون بکشیم.
وی با اشاره به اینکه شاخص تورم در دولت روحانی30 واحد کاسته شده است است اظهار داشت: پرسش این است که آیا این کم کردن تورم جهت کشور خوب بوده است یا خیر، که باید گفت اگر چه تورم کم شده است ولی این مصلحت اقتصاد کشور نبوده است که الان به رکود رسیده ایم و کم کردن تورم همه کارها را تعطیل کرده است.
باهنر با اشاره به بیانات مقامات دولتی مبنی بر اینکه روش اقتصادی به 8 درصد رسیده است بیان داشت: اگر اینگونه بود اکنون تا این اندازه شاهد بیکاری و ورشکستگی صنایع نبودیم .
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سرمایه گذاری بیش از حد دولت بر روی برجام و چند کشور خاص غربی گفت: آیا این چند کشور همه دنیا هستند ؟ اگر چه ما نباید ظرفیت های کشورهای غربی را کنار بگذاریم ولی از ظرفیت های کشورهای شرقی مثل روسیه و چین هم نباید چشم پوشی کنیم.
وی با اشاره به دوران حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی که گفته بود اگر حمایت ما از روحانی نبود5 درصد رای زیاد نداشت اظهار داشت: روحانی در این دوره آن مجموعه متراکم پر رای هاشمی را ندارد.
باهنر افزود: ما در دوره گذشته به خاطر افتراق بین کاندیداهای اصولگرا نتیجه را واگذار کردیم ولی در این دوره امیدورام که رئیسی و قالیباف همسو کار کنند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در آخر خاطر نشان کرد: کارهایی که دولت می توانست در این 4 سال انجام بدهد ولی انجام نداد در برابر کارهایی که انجام داده است یک طومار بلند است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | انتخابات شورای شهر | محمود احمدی نژاد | جامعه اسلامی | احمدی نژاد | انتخابات | احزاب | تشکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *