خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تظاهرات در استانبول در اعتراض به نتیجه همه پرسی در ترکیه

صدها نفر در اعتراض به پیروزی ادعایی همه پرسی 16 آوریل راجع به زیاد کردن اختیارات مدیر جمهور ترکیه تظاهرات کردند.

تظاهرات در استانبول در اعتراض به نتیجه همه پرسی در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ ­صدها نفر روز یکشنبه در استانبول در اعتراض به پیروزی ادعایی رای « آری » در همه پرسی 16 آوریل راجع به زیاد کردن اختیارات رجب طیب اردوغان مدیر جمهور ترکیه تظاهرات کردند.
همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه با 51 و 41 صدم درصد، پیروزی کم رنگ تر از آنچه که آینده نگری می شد جهت اردوغان به دنبال داشت.

عبارات مهم : ترکیه
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، مخالفان اعلام می کنند در صورتی که همه پرسی به صورت قانونی برگزار می شد نتیجه بر تصویر این رقم می خورد.

حدود هزار نفر از طرفداران حزب مهم مخالفان دولت ترکیه یعنی حزب جمهوریت خلق در اعتراض به نتیجه های اعلام شده است همه پرسی، در میدان نمادین تقسیم تظاهرات کردند.
این تظاهرات با نود و هفتمین سالگرد افتتاح پارلمان ترکیه هم وقت شد که به عنوان روز حاکمیت ملی مراسم خوش حالی گرفته می شود.
در آن سوی بسفر در منطقه تاریخی کادی کوی صدها تظاهرکننده دیگر مخالفت خود را با نتیجه های همه پرسی اعلام کردند. روی یک پلاکارد «همه پرسی را لغو کنید» دیده می شد.
نتیجه همه پرسی بعد از آن با اعتراض مخالفان رو به رو شد که شورای عالی انتخابات در آخرین دقایق رای گیری تصمیم گرفت برگه های بدون مهر رسمی را معتبر اعلام کند.
پارلمان ترکیه روز یکشنبه نشست خاص ای برگزار کرد که با بحث های داغ کمال قلیچدار اوغلو مدیر حزب جمهوریت خلق و بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه همراه بود.
قلیچدار اوغلو در این نشست گفت: «تاریخ، نمایندگانی را که اجازه دادند حاکمیت کشور به یک نفر سپرده شود فراموش نخواهد کرد».
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ترکیه | اعتراض | تظاهرات | استانبول | استانبول | بین الملل | ترکیه | تظاهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *