خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آمریکا و روسیه گروه حل اختلاف تشکیل می دهند

آمریکا و روسیه توافق کردند در نخستین گام جهت حل اختلاف ها یک کمیته کاری تخصصی در این زمینه تشکیل دهند.

آمریکا و روسیه گروه حل اختلاف تشکیل می دهند

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ آمریکا و روسیه که در سردترین دوره روابط سیاسی، اقتصادی و بین المللی از سال 1991 تاکنون بسر می برند، توافق کردند در نخستین گام جهت حل اختلاف ها یک کمیته کاری تخصصی در این زمینه تشکیل دهند.
این توافق پس از مذاکره تلفنی شامگاه جمعه سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا اعلام شد.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه
بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه در این مذاکره که بنا به خواسته طرف آمریکایی انجام گرفت، وزیر امور خارجه روسیه از مخالفت با اعزام بازرسان به پایگاه الشعیرات و شهر خان شیخون سوریه جهت بررسی واقعه شیمیایی اخیر و رای منفی واشنگتن به پیشنهاد یکسان مسکو و پایتخت ایران در این مورد در شرکت منع تسلیحات شیمیایی انتقاد و ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین دافزود: لاوروف و تیلرسون موافقت کردند عنوان انجام تحقیقات در باره اتفاق خان شیخون تحت نظارت شرکت منع تنسلیحات شیمیایی دوباره بررسی شود.
فرودین ماه منابع وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند و بدون ارائه علت و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند.
رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان اتفاق شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
دمشق نیز با رد این ادعا، ضمن اشاره به نابودی تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود بنا به تائید کارشناسان شرکت منع تسلیحات شیمیایی، این اقدام را دسیسه جویی جهت انجام حمله خارجی به سوریه خواند و همراه روسیه و کشور عزیزمان ایران خواستار انجام کارشناسی دقیق و بی طرفانه شد.
پس از عنوان سوریه، در ادامه تماس تلفنی نیز بعضی مباحث دوجانبه مطرح و بررسی شد و لاوروف از تیلرسون خواست، آمریکا اقدام مورد نیاز را جهت واگذاری اماکن دیپلماتیک روسیه که آخرهای دوره اوباما در چارچوب اجرای سیاست های ضدروسی واشنگتن تعطیل شده است بود، بازگردانده شود.
دو طرف همچنین موافقت کردند که در آینده نزدیک گروه کاری در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور جهت یافتن راه حل پرسشها مورد اختلاف دو کشور فعالیت خود را شروع کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | وزارت خارجه | رکس تیلرسون | امور خارجه | آمریکایی | شیمیایی | آمریکا | اختلاف | سوریه | روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *