خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کشور عزیزمان ایران تحت شدیدترین رژیم راستی آزمایی هسته ای واقع شده است است / آمانو

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت کشور عزیزمان ایران تحت شدیدترین برنامه راستی آزمایی هسته ای قرار دارد.

کشور عزیزمان ایران تحت شدیدترین رژیم راستی آزمایی هسته ای واقع شده است است / آمانو

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوکیو آمانو — مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی — در صحبت خود که جهت نشست موسوم به «اتم جهت صلح و پیشرفت جهانی در قرن بیست و یکم» در آکادمی دیپلماتیک در لیما ارائه می کند، برجام را دستاوردی بزرگ جهت راستی آزمایی و نظارت آژانس توصیف کرد.
آمانو در بخشی از این صحبت که متن آن در پایگاه اینترنتی آژانس قرار گرفته است گفت: دو سال پیش، آژانس بین المللی انرژی اتمی نقشی مهم را در رسیدن به توافقی مهم راجع به برنامه اتمی کشور عزیزمان ایران بازی کرد که به برنامه جامع اقدام یکسان معروف شد. آژانس در حال حاضر اجرای تعهدات هسته ای کشور عزیزمان ایران را براساس این توافق زیر نظر دارد و راستی آزمایی می کند.

عبارات مهم : آژانس

آمانو افزود: برجام دستاوردی بزرگ در راستی آزمایی هسته ای به شمار می آید. اکنون کشور عزیزمان ایران تحت شدیدترین برنامه (رژیم) راستی آزمایی هسته ای قرار دارد. دسترسی بازرسان ما به سایت ها زیاد شده است است و اطلاعات بیشتری راجع به برنامه اتمی کشور عزیزمان ایران داریم. این برنامه اکنون در مقایسه با زمانی که این توافق به اجرا گذاشته شد، محدودتر (کوچکتر) شده است است.
وی تاکید کرد: کشور عزیزمان ایران پیشتر پروتکل الحاقی و پادمان های توافقی آژانس را اجرا می کرد. این ابزار عمده راستی آزمایی به ما دسترسی بیشتری به اماکن و اطلاعات (برنامه اتمی ایران) را می دهد. آژانس همچنان اجرای پادمان های خود در کشور عزیزمان ایران را با نظر توانایی جهت ترسیم آنچه ما «نتیجه گیری جامع تر» می خوانیم، ادامه می دهد. این کار احتمالا سالهای زیادی به طول بکشد. با این حال ما تا کنون درس های ارزشمندی از این فرایند آموخته ایم. اول اینکه می توان حتی مباحث سخت و چالشی را در صورتی که همه طرف ها متعهد به گفتگو باشند؛ البته نه گفتگو جهت گفتگو بلکه گفتگو با نشانه رسیدن به هدف؛ حل و فصل کرد. دوم اینکه آژانس توانست با پای بندی به وظیفه فنی خود و وارد نشدن به پرسشها سیاسی، نقش بسیار مهمی ایفا و اطمینان همه طرف ها را جلب کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آژانس | انرژی | ایران | برنامه | برنامه | یوکیو آمانو | بین الملل | یوکیو آمانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *