خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیش بینی خاموشی ۲۰۰ ساعته در تابستان

حقیقان گفت: با توجه به رشد ۵ درصدی مصرف در تابستان سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که امسال ۲۰۰ ساعت مسئله تأمین برق داشته باشیم.

پیش بینی خاموشی ۲۰۰ ساعته در تابستان

به گزارش گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، محمودرضا حقیقان معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه بار الکتریکی امسال ۵ درصد زیاد کردن خواهد داشت، اظهار کرد: قطعاً در بخش توزیع مشکلی وجود نخواهد داشت ولی ممکن است به علت ضعف های شبکه در بخش فوق توزیع دچار مسئله شویم.

وی ادامه داد: امید می رود که برنامه ریزی ها مطابق سال گذشته پیش رود و در بخش تولید نیز با مسئله روبرو نشویم. به طور کلی باید گفت که خاموشی عمومی در کشور نخواهیم داشت ولی ممکن است به طور مقطعی در بعضی قسمت ها شاهد قطع برق باشیم.

عبارات مهم : تابستان

وی با بیان اینکه با توجه به بار الکتریکی زیاد ممکن است خاموشی ها به صورت پراکنده باشد گفت: اگر مشکلی در شبکه به وجود آید این احتمال می رود که در بعضی مناطق شاهد خاموشی های پراکنده باشیم ولی به طور عمومی و به عنوان یک مسئله فراگیر شاهد خاموشی نخواهیم بود.
وی با اشاره به خاموشی های مناطق متفاوت در روزهای اخیر عنوان کرد: خاموشی های این مناطق به هیچ عنوان به علت کم کردن تولید نبوده چرا که در بعضی مناطق ممکن است اتفاقاتی پیش آمده و منجر به خاموشی آن منطقه شده است باشد که این مسئله نیز امری طبیعی و بدیهی است.
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان قطعی برق در این فصل را ناشی از کم کردن تولید دانست ولی باید گفت که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۲۰۰ ساعت مسئله تامین برق داشته باشیم که این مسئله نیز به علت رشد بار بسیار زیاد است.
وی در خصوص زیاد کردن مصرف برق صنایع در ماه های اخیر عنوان کرد: به نظر می آید که اگر رشد بار تنها در حد ۵ درصد باقی بماند، با مسئله خاصی در کشور مواجه نشویم ولی اگر این میزان از ۵ درصد زیاد کردن یابد ممکن است حتی تولید نیز کفایت نکند. به گفته وی تاکنون برنامه ریزی های متعددی جهت مدیریت مصرف و مدیریت شبکه صورت گرفته که آینده نگری می شود بتوان خاموشی های تابستان امسال را کنترل کرد. ولی به طور کلی باید گفت که در تابستان امسال خاموشی پراکنده که یک مسئله معمول است را شاهد خواهیم بود ولی خاموشی سیستماتیک دور از ذهن به نظر می رسد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تابستان | برنامه ریزی | اقتصادی | برق | خاموشی در تابستان | قطعی برق | افزایش مصرف برق |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *