خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برنج خارجی به جمع گرانی ها پیوست ، دل پردرد مردم از قیمت برنج

اگرچه مسئولان امر از عرضه کافی کالاهای اساسی به خاص برنج سخن به میان می آورند ولی بازار حرف دیگری جهت گفتن دارد.

برنج خارجی به جمع گرانی ها پیوست ، دل پردرد مردم از قیمت برنج

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، با فرارسیدن ماه رمضان بازار کالاهای اساسی تب و تاب بیشتری پیدا می کند به طوریکه زیاد کردن تقاضا نگرانی هایی مبنی بر سودجویی و گرانفروشی مغازه داران جهت دولت ایجاد می نماید.
براین اساس دولت ها با سیاست تنظیم بازار تلاش می کنند که دسترسی مردم به مایحتاج اساسی را تسهیل نمایند.

عبارات مهم : بازار

البته ناگفته نماند که بررسی از بازار اقلام اساسی حکایت از آن دارد که قیمت اقلام پرمصرف به خاص برنج تغییر محسوسی داشته و این درحالی است که مسئولان امر از عرضه کافی اکثر کالاهای اساسی سخن به میان می آورند.
علی اکبریان نائب مدیر انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به آخرین اوضاع قیمت برنج ایرانی در بازار اظهار داشت: برنج ایرانی به دنبال کمبود تقاضا در شالی کوبی های مازندران و گیلان ذخیره سازی شده است و کمبودی در عرضه محصول وجود ندارد که موجب زیاد کردن بی رویه قیمت شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت برنج کیفی درجه یک در مازندران ۱۱ الی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود:گرچه در شهرهای بزرگ از جمله پایتخت ایران با قیمت های چشمگیری به فروش می رسد از این رو انتظار می رود که دستگاه های مربوطه نظارت کافی داشته باشند.
اکبریان ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلو برنج شیرودی با ده درصد خرد ۶ هزار و ۷۰۰ الی ۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ندا ۶ هزار و ۲۰۰ الی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در شمال است.
نائب مدیر انجمن برنج در پاسخ به این پرسش که دربرخی مغازه های خرده فروشی سطح شهر قیمت هر کیلو برنج کیفی ایرانی ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان است، تصریح کرد: فروش برنج ایرانی با این قیمت گرانفروشی و سودجویی است چرا که با توجه به دپو برنج در کارخانه های شمال زیاد کردن قیمت معنایی ندارد از این رو دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند.
***نرخ برنج به کدام سمت و سو می رود؟
قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: طی ماه های اخیر قیمت برنج ایرانی به باعث آنکه ۲۵ الی ۲۶ درصد مصرف کنندگان خارجی به برنج ایرانی روی آوردند، نوساناتی را تجربه کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که اوضاع قیمت برنج درماه رمضان به کدام سمت و سو می رود، افزود: با توجه به زیاد کردن تقاضا و آخر ذخیره سازی ها آینده نگری می شود که قیمت برنج ایرانی اوج رود.
حسنی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ایرانی با کیفیت در عمده فروشی ها ۱۳ الی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که با ۱۰ الی ۱۵ درصد زیاد کردن در خرده فروشی ها به فروش می رسد.
به گفته وی با وجود کم کردن قدرت خرید خانوار ها انتظار می رود که مسئولان امر با اعمال نظارت دقیق از سودجویی افراد در ماه های پرتقاضا جلوگیری نمایند.

***برنج خارجی در ماه رمضان گران می شود
مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اوضاع قیمت برنج خارجی در ایام ماه رمضان در بازار بیان کرد: در قیمت برنج خارجی عواملی نظیر قیمت ارز، تعرفه، سود گمرکی و قیمت های جهانی موثر هستند.
وی با انتقاد از سیاست نادرست وزارت جهاد مبنی بر واردات برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست ممنوعیت واردات را به اخذ تعرفه اوج تغییر دهد چرا که با اتخاذ این سیاست امکان کم کردن قیمت برنج هندی وجود دارد و این درحالی است که در شرایط کنونی با اتمام دوره ممنوعیت به باعث هجوم تجار جهت سفارش محصول قیمت ها زیاد کردن می یابد.
کشاورز از زیاد کردن ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت برنج خبر داد و اضافه کرد: با این وجود آینده نگری می شود که قیمت هر کیلو برنج خارجی جهت ماه رمضان از ۶ هزارتومان به اوج به مصرف کننده عرضه شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بازار | تجارت | خارجی | سیاست | ایرانی | کشاورزی | خبرنگار | کشاورزی | ماه رمضان | خبرنگاران جوان | باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *