خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خط تولید پراید پایتخت ایران در آستانه تعطیلی ، آیا واردات قطعات غیراستاندارد صحت دارد؟

عضو هیئت مدیره شرکت قطعه سازی کروز گفت: ما تا ۷۰ درصد تأمین قطعات کشور عزیزمان ایران ماشین و سایپا را به عهده داشته ایم، ولی یکسری ازقطعه سازان در حال حاضر

خط تولید پراید پایتخت ایران در آستانه تعطیلی ، آیا واردات قطعات غیراستاندارد صحت دارد؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، در پی به آتش کشیده شدن یکی از انبارهای قطعات بزرگترین شرکت قطعه سازی کشور، نگاه ها به سوی این شرکت که تأمین کننده بخش زیادی از قطعات خودروسازان سایپا و کشور عزیزمان ایران ماشین بود، جلب شد.

عبارات مهم : تعطیلی

با به آتش کشیده شدن انبار بزرگ این شرکت، خط تولید سایپای کاشان تعطیل و خط تولید سایپای پایتخت ایران و پارس ماشین نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفت.
در حین این حوادث، هفته گذشته رسانه ها مدارک گمرکی را علنی کردند که در شرکت کروز اقدام به واردات غیرقانونی لنت ترمز شده است بود و اعلام شد پرونده رسیدگی به این تخلف در گمرک در حال بررسی است.
درجهت روشن شدن زوایای بیشتری از این عنوان با حمیدرضا صمدی عضو هیئت مدیره شرکت قطعه سازی کروز به گفتگو نشسته ایم.
حمیدرضا صمدی عضو هیئت مدیره شرکت قطعه سازی کروز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به این عنوان که باید گمرک در مورد این اتهام اعاده حیثیت کند، بیان کرد: در صورتیکه خودروسازان، قطعات بدون کیفیت از ما بگیرند در واقع ما زیر سؤال رفته ایم در حالی که ما و خودروسازان کیفیت را زیر پا نمی گذاریم .
وی با اشاره به اینکه کیفیت قطعات ماشین خط قرمز ما است، افزود: قطعات ایمنی از حساسیت بیشتری برخوردار است و نگرش خاص ای از طرف خودروساز بر روی این قطعات است به عنوان مثال شاید در قطعات ظاهری بتوان از قطعات بی کیفیت تر استفاده کرد ولی در قطعات ایمنی این کار غیر ممکن است.
صمدی در پاسخ به این سؤال که چرا محصولاتی که از شرکت های خودروسازی تحویل گرفته می شود در ابتدای کار دچار مسئله می شوند، اذعان داشت: اگر مشکلی در موتور خودروهای صفر کیلومتر باشد، قطعاً بخاطر قطعات نبوده ، بلکه حواس پرتی کارگران موجب آن شده است است.
صمدی با اشاره به اتفاق آتش سوزی که در یکی از انبارهای مواد پلیمری و الکترونیکی که مربوط به سوکت ها و کانکتورها بوده، گفت: یک هفته از این اتفاق گذشته و ما تازه آواربرداری ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر از انبار سوخته شده است را شروع کرده ایم.
عضو هیأت مدیره شرکت قطعه سازی کروز در پاسخ به این پرسش که چرا خط تولید سایپا در حال تعطیلی است ولی کشور عزیزمان ایران ماشین به فعالیت خود ادامه می دهد،تصریح کرد: ما تا ۷۰ درصد تأمین قطعات کشور عزیزمان ایران ماشین و سایپا را به عهده داشته ایم ولی یکسری از قطعه سازان تحت فشار هستند.
وی در ادامه افزود: از آنجاییکه سایپا در پرداختها به مسئله برخورده، آنها ترجیح می دهند تا قطعات خود را به کشور عزیزمان ایران ماشین بفروشند . در حال حاضر قطعات کشور عزیزمان ایران ماشین را با ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه به جای ۲۵۰۰ در حال تأمین است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تعطیلی | ماشین | قطعات | ایران | قطعات خودرو | قاچاق | خودرو |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *