خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ساخت باغچه هوشمند سبزی خانگی در اصفهان

2 شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت باغچه هوشمند سبزی خانگی شدند.

ساخت باغچه هوشمند سبزی خانگی در اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: این دو شرکت دانش بنیان با همکاری یکدیگر موفق به ساخت دستگاهی جهت تولید محصول های کشاورزی سالم به وسیله خانواده های ایرانی بر اساس استانداردهای معتبر داخلی و بین المللی شدند.

عبارات مهم : باغچه
در این باغچه هوشمند خاک از فرآیند رشد گیاه حذف شده، مصرف آب تا 90 درصد کم کردن یافته و استفاده از سموم و آفت کش ها و نور فرابنفش که موجب آسیب به آوند گیاه و زیاد کردن خطرهای مبتلا شدن به سرطان می شود حذف شده است است.

شرکت دانش بنیان احیاگران قلب صنعت آسیا (رویشگر) با همکاری شرکت فن آفرینی آلتون مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت این باغچه هوشمند شدند.

مدیرعامل یکی از این شرکت های دانش بنیان به ایرنا گفت: تا کنون تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت خرید دانش فنی، تولید و صادرات این محصول مذاکره کرده اند.

محسن کریمیان افزود: تعدادی از این سرمایه گذاران از جمله 15 کشور خارجی در سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با ما وارد مذاکره شدند.

وی اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از دانش کشت بدون خاک و با نشانه رشد و اصلاح صنعت کشاورزی و دامداری کشور و صرفه جویی در مصرف انرژی ساخته شده است است.

کریمیان با اشاره به میل به خانوارهای ایرانی به سلامت خانواده و مصرف محصولات ارگانیک و جذابیت کشت خانگی، گفت: این دستگاه جهت گیاه های دارویی و زینتی نیز کاربرد دارد.

مدیرعامل یکی دیگر از 2 شرکت طراحی کننده باغچه هوشمند خانگی نیز گفت: متخصصان این شرکت توانستند با استفاده از دانش هیدروپونیک در دستگاه نانو فارم رویشگر، این محصول را طراحی کنند.

امیرعلی شریفیان ادامه داد: در این دستگاه با استفاده از آب مغناطیسی، یون های محلول در آب، جذب گیاه شده است و با استفاده از حداکثر ظرفیت گیاه، مقدار کشت آن را در مساحت یکسان چهار برابر و سرعت رشد آن را تا شش برابر زیاد کردن می دهد.

وی تصریح کرد: این دستگاه جهت مصرف کنندگان خانگی باعث حذف وقت و مکان در کشت سبزیجات خانگی می شود.

باغچه هوشمند سبزی خانگی در سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به وسیله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

انتهای پیام/م

واژه های کلیدی: باغچه | محصول | هوشمند | اصفهان | دستگاه | محصولات | استفاده | ساخت دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *