خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی‌گذارند! / محرمی

مثل یک جزیره تنها! حکایت این روزهای مجتبی محرمی همین است. مردی که هنگامی که وارد استادیوم آزادی می‌شد، ۱۰۰هزار نفر به پا خاسته و یکصدا او را تشویق می‌کردند و حا

با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی‌گذارند! / محرمی

محرمی: با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی گذارند!

عبارات مهم : اعتصاب

مثل یک جزیره تنها! حکایت این روزهای مجتبی محرمی همین است. مردی که هنگامی که وارد استادیوم آزادی می شد، ۱۰۰هزار نفر به پا خاسته و یکصدا او را تشویق می کردند و حالا…

به گزارش روزنامه خبرورزشی؛ از همه طرف به تنهایی محدود می شود. تنهایی او را احاطه کرده است و اغلب به فکر فرومی رود. به یاد آن روزها که الگوی «تعصب» در پرسپولیس خوانده می شد. همان زمانی که بازیکن حریف جرأت نمی کرد چپ به همبازی اش نگاه کند و به خاطر رفقایش کم نمی آورد و می زد!

با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی‌گذارند! / محرمی

ستاره بازنشسته و تنهای فوتبال ایران، روزهایی را به خاطر می آورد که علی پروین با آن همه دبدبه و کبکبه دهه 60 به درِ منزلش می رفت تا با پدرش کله پاچه بزند و به خاطر گل روی سلطان در پرسپولیس بماند و قید پیشنهادهای میلیونی را بزند.

به یاد فرزند محل هایش می افتد که آن روزها بسط جلوی منزل پدری اش نشستند تا پرسپولیس را ترک نکند و اکنون هرکدام سرنوشتی عجیب پیدا کرده اند!

مثل یک جزیره تنها! حکایت این روزهای مجتبی محرمی همین است. مردی که هنگامی که وارد استادیوم آزادی می‌شد، ۱۰۰هزار نفر به پا خاسته و یکصدا او را تشویق می‌کردند و حا

دیروز ما هم به یاد مجتبی محرمی افتادیم. بهانه هم فراوان داشتیم. از اعتصاب بازیکنان پرسپولیس بگیرید تا شعار هواداران در استادیوم آزادی و بی غیرت خواندن شاگردان برانکو که جهت هرکدام از این سؤالات، جواب های جالبی داشت.

(به شوخی) داداش، حالا با بهمن بافایده می پری؟! نکند می خواهی وارد عالم سینما شوی!

(می خندد) نه بابا! ما را چه به سینما؟! سال هاست با عموبهمن (مفید) رفاقت و رفت و آمد دارم. یکی از دوستان یکسان زنگ زد و گفت که می خواهد با عموبهمن به منزل ام بیاید و من هم گفتم قدم تان روی چشم!

می دانیم به فیلم قیصر خیلی علاقه داری. آیا بهمن بافایده دیالوگ معروفش در آن فیلم را دوباره برایت اجرا کرد؟

با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی‌گذارند! / محرمی

نه، اذیتش نکردیم! آمده بود سری بزند و دقایقی دور هم بودیم و زیاد عموبهمن را سؤال پیچ نکردیم. (به شوخی ادامه می دهد) حالا داداش به خاطر بهمن بافایده و فیلم قیصر به ما زنگ زدی؟ ماجرا چیه؟!

نه، راستش علت تماس من، اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و شعار تماشاگران علیه شاگردان برانکو است.

بی خیال! ما را وارد حاشین نکن. (با صدای بلند می خندد)

مثل یک جزیره تنها! حکایت این روزهای مجتبی محرمی همین است. مردی که هنگامی که وارد استادیوم آزادی می‌شد، ۱۰۰هزار نفر به پا خاسته و یکصدا او را تشویق می‌کردند و حا

کدام حاشیه؟! می خواهم بپرسم نظرت راجع به اعتصاب بازیکنان پرسپولیس چیست؟

حالا که اعتصاب شکسته شد و برگشتند سر تمرین! به هر حال فوتبال حرفه ای شده است و بازیکن حق دارد به فکر پول قراردادش باشد. راستی مگر 70 درصد نگرفته اند؟

با تعصب یک کیلو سبزی خوردن هم کف دست شما نمی‌گذارند! / محرمی

ثل اینکه 30 درصد باقی مانده و عدم پرداخت پاداش قهرمانی، باعث دلخوری بازیکنان شده است است.

اگر کلوب قولی داده و به آن عمل نکرده است، باید حق را به بازیکنان داد.

برخی هواداران پرسپولیس معتقدند بازیکن باید تعصب داشته باشد و…

من عاشق طرفداران پرسپولیس هستم. تعصب خودم را هم وقت بازی به اندازه کافی نشان دادم و هنوز هم دلخوش به همین هواداران هستم ولی یک سؤالی دارم.

بفرما!

انصافاً با کلمه تعصب و این حرف ها، یک کیلو سبزی خوردن کف دست شما می گذارند؟! من اعتقاد دارم بعد از قهرمانی و در آستانه بازی حساس با الوحده امارات در آسیا، بازیکنان نباید اعتصاب می کردند ولی باید به آنها حق داد که به فکر پول قراردادشان باشند. فردا پس فردا کسی جواب علیک هم به سلام بازیکنان امروز نمی دهد. اینها هم زحمت کشیده اند. روز تعطیل و غیرتعطیل و روز عید تمرین کردند، عرق ریختند و تیم پرسپولیس را قهرمان کردند و حالا درست نیست علیه ارزش شعار بدهند و بازیکنان را بی غیرت بخوانند. این فرزند ها غیرت ارزش را با قهرمانی نشان دادند. توی این فصل همه رکوردها را به نام خودشان زدند، قهرمان زودهنگام شدند، آقای گل شدند و کمترین گل خورده را داشتند.

به نظر می رسد بابت بعضی تصمیمات گذشته و نادیده گرفتن پیشنهادات مالی سنگین به خاطر تعصب به پرسپولیس، پشیمان شده است باشی!

من از کلمه پشیمان حرف نمی زنم ولی چون من پول نگرفتم یا قید پول را زدم، دلیلی نمی شود همان اشتباه را بازیکن امروز مرتکب شود. بازیکن پرسپولیس هم امروز امثال من را می بیند که به فکر فردایش است. خداوکیلی حق هم دارد. یک چیزی را می خواهم جهت نخستین بار به تو بگویم.

جالب شد، بگو.

می دانی با خدابیامرز سیروس (قایقران) چقدر صمیمی بودم. هر لحظه هم با هم بودیم. خود من، قایقران را به کشاورز پایتخت ایران بردم!

جداً؟! این عنوان را واقعاً نمی دانستم!

بله، مدیران کشاورز سرمایه گذاری وسیعی می درخواست کردند در فوتبال کنند و به دنبال خرید بازیکنان مطرح بودند. با مسئولان وقت این تیم قرار گذاشتم برویم با دکتر کلانتری هتل هویزه و خدابیامرز سیروس (قایقران) را هم با خود بردم. آن مرحوم با کشاورز قرارداد خوبی بست ولی خودم گفتم باید زیاد فکر کنم. یکی، دو روز بعد جواب منفی دادم و در پرسپولیس ماندم. اتفاقاً سیروس هر لحظه می گفت من را به پایتخت ایران آوردی و تنها گذاشتی!

کشاورز چه مبلغی پیشنهاد داد؟

باورتان نمی شود، یک کامیون اسباب و اثاثیه منزل از ماشین لباسشویی و یخچال بگیرید تا فرش و تلویزیون و… آوردند دم منزل ما!

قبول نکردی؟

نه! حتی موتورسیکلت و زمین هم پیشنهاد دادند. 6 میلیون تومان هم می دادند که با پول آن می شد 6 آپارتمان در شمال شهر خرید ولی بی خیالش شدم!

چرا؟!

علی آقا پروین، پدرم مرحوم آقاهوشنگ و فرزند محل هایم نگذاشتند. علی آقا پروین که استادم است و هر لحظه هم به ایشان ارادت دارم، فهمید و آمد منزل ما. به اتفاق علی آقا و پدرم کله پاچه خوردیم و رفتیم زورخانه غفاری نزدیک محل مان و همان جا پروین گفت از پرسپولیس نرو و من هم گفتم چشم!

پروین معمولاً به کسی نمی گفت بمان و نرو!

بله، علی آقا آدم بزرگی بوده و هست. از ته دل هم دوستش دارم. شما هم می دانید همین جوری کسی را دوست نداشت و خیلی به من یکی لطف داشت. می دانستم پروین از هر کسی نمی خواهد که بماند و هنگامی که دیدم آن همه راه آمده و… خلاصه آن که نتوانستم به علی آقا نه بگویم.

پشیمان نیستی؟

چه بگویم؟ پشیمانی چه سودی دارد؟ تصمیمی بود که آن وقت گرفتم و روی آن هم ایستادم.

یادت می آید در دوران فوتبال از هواداران پرسپولیس فحش بخوری؟!

نه! هرگز هواداران پرسپولیس حرفی علیه من نزدند ولی تا دل تان بخواهد در خوزستان و انزلی به رغم رفاقت با سیروس خدابیامرز، فحش خوردم. استقلالی ها هم یک چیزهایی می گفتند ولی خداوکیلی از آنها هم بدی ندیدم. هر چه بود، گذشت و تمام شد!

منظورم را متوجه شدی. می خواهیم راجع به مصاحبه علیرضا بیرانوند نظرت را بپرسیم.

علیرضا بیرانوند فرزند راحت ای است، احساساتی شد و آن حرف ها را زد ولی انصافاً اشتباه او بدتر از مهدی رحمتی که نبود. دروازه بان استقلال با آن همه تجربه، توپ را به کمر مهاجم پدیده زد که رفت توی گل خودشان. آن وقت رحمتی تشویق می شود و بیرانوند فحش می خورد! چرا؟ گناه بیرانوند چیست؟ یادم نمی رود طفلکی با دست شکسته هم به برانکو گفت که حاضر است توی دروازه بایستد و غیرتش را نشان داد. خود هواداران پرسپولیس هم می دانند چقدر دوست ارزش دارم و عاشق تک تک ارزش هستم ولی نباید این بازیکنان را بی غیرت صدا می زدند.

پس طرفدار بیرانوند هستی؟!

نه، طرفدار حق هستم! همان طور که الان می گویم رامین رضاییان، احمد نوراللهی و امید عالیشاه هم در این قهرمانی شریک بودند. باید از این 3 بازیکن هم دعوت می کردند تا در مراسم خوش حالی قهرمانی شرکت کنند.

بسیار خوب، حرف های جالبی زدی و مصاحبه بدی نشد. خودت چطور فکر می کنی؟

داداش امیدوارم ما را وارد حاشیه نکنی و خودت این مصاحبه را راست و ریس کن!

واژه های کلیدی: اعتصاب | بازیکن | کشاورز | بازیکنان | بیرانوند | پرسپولیس | علی پروین | هواداران | پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *