خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می‌کنند

تا اینجای کار هفت هیچ به نفع رئیسی. حالا این تاکتیک انتخاباتی‌شان است یا نه؛ اینکه در لحظه آخر همه چیز قرار است برعکس شود و رئیسی به نفع قالیباف کنار رود یا نه؟

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می‌کنند

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می کنند

عبارات مهم : نامزدی

تا اینجای کار هفت هیچ به نفع رئیسی. حالا این تاکتیک انتخاباتی ارزش است یا نه؛ اینکه در لحظه آخر همه چیز قرار است برعکس شود و رئیسی به نفع قالیباف کنار رود یا نه؟ کسی خبر ندارد.

به گزارش شرق؛جامعه روحانیت مبارز و جبهه پایداری، زاهدی، زریبافان و زاکانی سه نامزد ردصلاحیت شده، عباسی یک نامزد انصرافی و جلیلی که از ورود به عرصه انتخابات خودداری کرد، تاکنون رسما و علنا به سمت رئیسی کوچیده اند. دیروز سعید جلیلی نامزد اصلح جبهه پایداری در سال ٩٢ به دیدار ابراهیم رئیسی نامزد اصلح جبهه پایداری در سال ٩٦ رفت. از میان احزاب و جریان ها جامعه روحانیت رسما و جبهه پایداری فعلا غیررسمی از ابراهیم رئیسی حمایت کرده اند.

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می‌کنند

اگرچه قبل از اعلام صلاحیت ها جبهه پایداری حمایتش از رئیسی را پس گرفت ولی محمدجواد ابطحی، از اعضای جبهه پایداری گفته است: «یکی از کاندیداهای مهم جبهه پایداری رئیسی است و در این رابطه با جمنا به توافق رسیده‎ایم، ولی باید منتظر تأیید صلاحیت‎ها باشیم و پس از آن به طور رسمی خبر حمایت خود را اعلام کنیم.این به این معنا نیست که جبهه پایداری رئیسی را قبول ندارد، بلکه تنها می‎خواستیم تأمل بیشتری انجام دهیم».

نزدیکان و اعضای جبهه پایداری در این مدت به نقل از آیت الله مصباح یزدی اعلام کرده بودند که او به یارانش در جبهه پایداری گفته است ابراهیم رئیسی نامزد اصلح است و از او حمایت کنند. سعید جلیلی که دیروز به دیدار رئیسی رفته است، چهار سال قبل نامزد اصلح این جریان بود و فعالیت های یک سال گذشته اش همه حاکی از قصد و حضور جدی او در انتخابات بود ولی یکباره از مسابقه ها کنار کشید و عضویت نکرد. او در بیانیه ای اعلام کرده بود که در بین نامزدها یک فرد اصلح وجود دارد که باید به او رأی داد. دیدار روز گذشته او با رئیسی مشخص کرد که مقصود جلیلی از فرد اصلح همان رئیسی بوده است. احتمالی که بعد از اعلام حمایت آیت الله مصباح از رئیسی و با توجه به اختلافات شدید جریان قالیباف با جلیلی و جبهه پایداری در سال ٩٢ چندان بعید نبود.

تا اینجای کار هفت هیچ به نفع رئیسی. حالا این تاکتیک انتخاباتی‌شان است یا نه؛ اینکه در لحظه آخر همه چیز قرار است برعکس شود و رئیسی به نفع قالیباف کنار رود یا نه؟

در بیانیه جبهه پایداری که هفته گذشته بعد از انتشار از کانال تلگرامی این جبهه حذف شده، آمده بود: «شورای مرکزی جبهه پایداری از همه اعضا و هواداران پرتلاش و خستگی ناپذیر و بی ادعا و خدوم خود در سراسر کشور دعوت می نماید صادقانه و خالصانه با مدد از ارواح پاک و طیبه شهیدان جهت معرفی نامزد اصلح انقلاب حضرت آیت الله رئیسی به هر طریق شرعی ممکن تلاش نموده و همه اطرافیان و دوستان را به این مهم تشویق و ترغیب نماید».

از میان صورت های اصولگرا هم، دو ردصلاحیت شده- یعنی مسعود زریبافان و محمدمهدی زاهدی – که هردو از وزیران و مدیران احمدی نژاد محسوب می شوند تا این لحظه به نفع رئیسی اعلام موضع کرده و گفته اند اعوان و انصار و ستادهای احتمالی خود را هم در اختیار رئیسی قرار می دهند. عباسی، وزیر ورزش احمدی نژاد هم پیش از اعلام نتیجه های صلاحیت ها، از دور مسابقه ها به نفع رئیسی کنار کشید.

در بیانیه محمدمهدی زاهدی آمده است: «این جانب با شناختی که از منش برادر ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و سوابق روشن علمی و مدیریتی ایشان و قاطعیت در برخورد با مفاسد اقتصادی دارم، مطمئنم که با حضور ایشان در رأس مدیریت اجرائی کشور، نسیم خدمت وزیدن خواهد گرفت و نشاط جوانان، دانشجویان، دانشگاهیان و فرهنگیان معزّزی که این جانب را مورد لطف و همراهی خویش قرار داده اند، دعوت به حمایت از یار برومند و فرزند صالح انقلاب، جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی می نمایم».

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می‌کنند

مسعود زریبافان هم در بیانیه ای که سه روز پیش منتشر کرد، نوشت: «لازم به ذکر است کلیه ستادها و تشکیلات منسجم شکل گرفته در پایتخت ایران و استان ها، در جهت حمایت از حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی قرار خواهد گرفت».

محمد عباسی، وزیر ورزش وجوانان دولت دهم هم ٢٦ فروردین در بیانیه ای نوشت: «اجازه می خواهم حال که نیروهای علاقه مند به پذیرفتن این مسئولیت خطیر در این دوره به شکل گسترده ای نمایان و در جمع ارزش عنصرهای ارزشمندی ازجمله سید انقلابی و صورت دلسوز ملت، حجت الاسلام رئیسی وجود دارند، از همه عزیزان توصیه کننده عذرخواهی نموده و همگان را به تلاش در جهت شکل گیری صفوفی متحد و حضوری انقلابی جهت توفیق کاندیدای برتر دعوت می کنم …». زاکانی ردصلاحیت شده است هم در تیم رئیسی است؛ او تا پیش از نیکزاد، گزینه مهم ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی بود.

تا اینجای کار هفت هیچ به نفع رئیسی. حالا این تاکتیک انتخاباتی‌شان است یا نه؛ اینکه در لحظه آخر همه چیز قرار است برعکس شود و رئیسی به نفع قالیباف کنار رود یا نه؟

نیکزاد، رأی جمع کن احمدی نژادی ها

علی نیکزاد روز گذشته مدیر ستاد انتخاباتی رئیسی شد. او از وزرای نزدیک و کلیدی احمدی نژاد بود و سال ٩٢ به همراه احمدی نژاد جهت عضویت مشایی به وزارت کشور رفت. اکنون کانال تلگرامی ابراهیم رئیسی اعلام کرده علی نیکزاد به عنوان مدیر ستاد انتخاباتی او منصوب شده است است. این درحالی است که نام ضرغامی و میرکاظمی هم به عنوان دیگر نامزدهای مدیر ستادی مطرح شده است بود.

روز گذشته حتی جهت ساعاتی علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس و دیگر عضو جمنا و رقیب ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری که موفق به کسب صلاحیت از شورای نگهبان نشد، به عنوان نخستین مدیر ستاد او معرفی شد؛ ولی ناگهان نیکزاد جایگزین او و میرکاظمی، وزیر نفت احمدی نژاد، به عنوان مدیر کمیته طرح و برنامه ستاد معرفی شد. بعضی معتقدند جایگزینی میرکاظمی و در نهایت نیکزاد به جای زاکانی، نشانه اختلافات درون جریان اصولگرا یا حداقل اطرافیان رئیسی است.

اصولگرایان به اردوگاه رئیسی کوچ می‌کنند

یکی از دلایل این اختلاف، احتمالا به ردصلاحیت احمدی نژاد مربوط است. بعضی معتقدند گزینش نیکزاد دقیقا مرتبط با جذب بدنه رأی حامیان احمدی نژاد بوده است؛ جماعتی که حالا بین گزینه های متفاوت از رأی ندادن یا رفتن سراغ نامزد نزدیک به اصلاح طلبان یا اصولگرایان، سرگردانند و این سرگردانی را از خلال متن های منتشرشده در کانال ها و گروه های تلگرامی یا دیگر شبکه های اجتماعی آنها می توان دریافت.

انتخاب نیکزاد از این رو شایان توجه است که بعضی گمانه زنی های سال ٩١، حاکی از این بود که او هم یکی از گزینه های احتمالی جریان حامی احمدی نژاد جهت انتخابات ریاست جمهوری است. او راجع به شایعه نامزدی اش در سال ٩٢، گفته است: «عین جمله آقای دکتر یادم است که گفتند نه تکذیب کنید و نه تأیید کنید. ما می خواهیم این دولت را عبور دهیم. تا روزهای آخر این عنوان پابرجا بود و در افکار عمومی تعدادی شایعه جهت کاندیداتوری بود تا اینکه آقای دکتر به یک کاندیدای مدنظر خود رسید و من تقریبا یقین داشتم که این از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهد کرد».

واژه های کلیدی: نامزدی | روز گذشته | احمدی نژاد | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *