خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همسفری که بازنگشت

برادر مقتول ٤٥ساله: نسبت‌های ناروایی در رابطه با مقتولان این اتفاق مطرح شد که دل ما را زیاد به درد می‌آورد

همسفری که بازنگشت

عبارات مهم : ایران

برادر مقتول ٤٥ساله: نسبت های ناروایی در رابطه با مقتولان این اتفاق مطرح شد که دل ما را زیاد به درد می آورد

به گزارش شهروند؛ دو روز از انتشار خبر تکان دهنده قتل های زنجیره ای گیلان می گذرد. اعترافات هولناک مردی که تاکنون به قتل ٧ زن میانسال اقرار کرده است.

مرد ٤٠ساله ای که در اظهاراتش مدعی شده است در قتل ها همسرش هم با او همدست بوده و پس از به دام انداختن زنان میانسال و کشتن آنها طلا و اموالشان را به دزدی می برده و جهت از بین بردن آثار جرم پیکر بی جان و مثله شده است آنها را در گوشه و کنار روستاها و بزرگراه های خلوت گیلان رها می کرده است. حالا با گذشت چند روز از دستگیری و اعترافات قاتل سریالی گیلان پیکر بعضی از قربانیان هنوز پیدا نشده تا خانواده های داغدار آنها هنوز هم چشم انتظار باشند، درست مثل خانواده یکی از قربانیان که از تیر سال گذشته چشم انتظار کشف شدن ردی از خواهرشان بودند. خواهری که یک روز از منزل بیرون رفت ولی دیگر برنگشت تا این که یکشنبه هفته گذشته بعد از ١٠ ماه پلیس خبر قتل او را به آنها اطلاع می دهد. خبری بهت آور که هنوز هم خانواده آن زن نمی توانند باور کنند، در ادامه گفت وگوي «شهروند» با برادر یکی از مقتولان سریالی رشت را می خوانید.

همسفری که بازنگشت

خواهرتان از کی ناپدید شد؟

همه چیز از مسافرت سال گذشته به شمال شروع شد. ما همراه خانواده تصمیم گرفتیم که جهت تعطیلات عید فطر به گیلان برویم. با خواهرم تماس گرفتم، عنوان مسافرت را به او هم گفتم، خواهرم هم گفت من هم با شما می آیم، ای کاش نمی آمد؛ با هم رفتیم. روز دوم سفر بود که خواهرم صبح از منزل خارج شد تا ظهر صبر کردیم ولی خبری از او نشد، با موبایلش تماس گرفتیم خاموش بود، البته زیاد دلواپس نشدیم پیش خودمان فکر کردیم که شارژ گوشیش تمام شده، فرزند هم که نبود، ٤٥ سال داشت، خودش دو تا فرزند بزرگ دارد، تا غروب هم صبر کردیم ولی باز از او خبری نشد، کم کم دلواپس شدیم، اوایل شب بود که دیگر تصمیم گرفتیم عنوان را به پلیس اطلاع دهیم. به کلانتری رفتیم و ماجرا را تعریف کردیم. آنها مشخصات او را از ما گرفتند و به ما گفتند که با ما تماس می گیرند. تا این که بعد از ١٠ ماه از طرف آگاهی با ما تماس گرفتند و گفتند که خواهرتان به قتل رسیده است.

برادر مقتول ٤٥ساله: نسبت‌های ناروایی در رابطه با مقتولان این اتفاق مطرح شد که دل ما را زیاد به درد می‌آورد

پس در این مدت خیلی عذاب کشیدید؟

شاید باورتان نشود در این مدت هر جایی که فکر می کردیم سر زدیم تا شاید ردی از او پیدا کنیم. خواهرم جایی نداشت که برود. منزل و زندگیش پایتخت ایران بود، همه شهر های استان گیلان را دنبالش گشتیم، از همه اقوام و آشنایان حتی دوستان خانوادگی قدیم سراغ او را گرفتیم ولی انگار آب شده است بود، رفته بود توی زمین. بیچاره فرزند هایش آنها هم خیلی اذیت شدند. همه ما دنبال او بودیم. هر چند وقت یک بار هم با کلانتری و آگاهی تماس می گرفتیم ولی آنها هم می گفتند پیگیر هستیم و خبرمان می کنند.

خواهرتان ساکن پایتخت ایران بود؟

ما اصالتا گیلانی هستیم. خواهرم چند سال پس از این که همسرش فوت کرد به پایتخت ایران آمد؛ یک دختر و یک پسر بزرگ هم دارد. من خودم هم ٢٤ سال است که ساکن پایتخت ایران هستم. کاش خواهرم پایتخت ایران می ماند و با ما به سفر نمی آمد. شاید اگر ما به مسافرت نمی رفتیم این اتفاق نمی افتاد.

همسفری که بازنگشت

چه زمانی از قتل خواهرتان مطلع شدید؟

یکشنبه هفته پیش بود که پلیس با ما تماس گرفت. البته اول پسر خواهرم در جریان قرار داده شد و بعد هم ما. هنگامی که این خبر را شنیديم، خیلی شوکه شدیم. بعد از ١٠ ماه بی خبری، تازه بفهمی که خواهرت به قتل رسیده آن هم به این شکل فجیع. از هفته پیش که این خبر را به ما دادند، اعصابم به هم ریخته، باورم نمی شود، خواهرم خیری از زندگی ندید. شوهرش که فوت کرده بود، به مشکل فرزند هایش را بزرگ کرد، تا آمد کمی لذت زندگی را بچشد که این بلا سرش آمد. این حق خواهرم نبود. حالا هم که بعد از مرگش بعضی روزنامه ها و سایت ها طوری خبر را منتشر می کنند که انگار او مقصر بوده. من نمی دانم این حرف ها را براساس چه سند و مدرکی مطرح می کنند.

چه حرف هایی، زیاد توضیح دهید.

برادر مقتول ٤٥ساله: نسبت‌های ناروایی در رابطه با مقتولان این اتفاق مطرح شد که دل ما را زیاد به درد می‌آورد

متاسفانه از هنگامی که که پلیس این خبر را رسانه ای کرده، هر کسی هر جوری که دلش می خواهد راجع به این عنوان اظهارنظر می کند. بدون آن که از واقعیت ماجرا خبر داشته باشد. چند تا از روزنامه ها نسبت های ناروایی در رابطه با مقتولان این اتفاق مطرح کردند که ما را زیاد ناراحت کرد. این صحبت هایی که مطرح می شود، کذب محض است و از اساس دروغ است؛ درست نیست با آبروی مردم و آن مرحوم این طور بازی شود. آن روزنامه ای که راجع به همه مقتولان اظهارنظر کرده از زندگی خواهر من خبر دارد؟ چطور می خواهد آبروی ما را بازگرداند. خواهرم که کشته شد، ما هم که داغدار شدیم، حالا در این شرایط صحبت هایی مطرح می شود که زیاد دل ما را به درد می آورد.

شما قاتل را از نزدیک دیده اید؟

نه؛ پلیس فقط به ما گفته که خواهرم به قتل رسیده است. نه من و نه فرزند هایش هنوز قاتل را ندیده ایم. البته عکسش را در سایت های خبری دیدیم. پلیس به ما گفته تحقیقات ادامه دارد و هنوز امکان رودررو شدن با قاتل مقدور نیست.

همسفری که بازنگشت

از خانواده سایر مقتولان خبر دارید؟

نه هیچ کدام از آنها را ندیدم. اطلاعات ما در حد خبرهایی است که در روزنامه ها و سایت ها انتشار یافته است است.

پس از جزییات یا اعترافات جدید متهم هم بی خبر هستید؟

پلیس فقط از قتل خواهر و دستگیری و شناسایی قاتل او به ما خبر داد. ما هم از طریق سایت ها در جریان بعضی جزییات قرار گرفتیم. فقط می دانم که قاتل اهل زیباکنار رشت بوده و تاکنون به قتل ٧ زن هم اعتراف کرده است؛ با یک سری جزییات دیگر. ولی اینها جهت ما چه اهمیتی دارد، خواهر من کشته شده است آن هم به نحوه فجیعی جنازه اش هم که پیدا نشده، اصلا معلوم نیست که جنازه ای باقی مانده باشد.

واژه های کلیدی: ایران | فرزند | خانواده | استان گیلان | اخبار حوادث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *