خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هواپیماهای کشور عزیزمان ایران سیاسی نیستند

اجرای قرارداد کشور عزیزمان ایران ایر و بویینگ در وقت مقرر خود شروع می شود. این خبری است که در کنار نمایان کردن اهمیت ابعاد فنی و اقتصادی این برنامه مشترک، موج س

هواپیماهای کشور عزیزمان ایران سیاسی نیستند

هواپیماهای کشور عزیزمان ایران سیاسی نیستند

عبارات مهم : ایران

اجرای قرارداد کشور عزیزمان ایران ایر و بویینگ در وقت مقرر خود شروع می شود. این خبری است که در کنار نمایان کردن اهمیت ابعاد فنی و اقتصادی این برنامه مشترک، موج سیاسی به وجود آمده راجع به چگونگی اجرای این توافق اقتصادی را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، با وجود تغییرات محسوسی که ورود نخستین فروند از هواپیماهای برجامی به کشور عزیزمان ایران به وجود آورده و شرایط را جهت ارائه تصویر از آینده صنعت هوایی کشور متفاوت کرده، در طول هفته های گذشته و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات بعضی اخبار و گمانه زنی ها به دنبال آن بودند که اجرای این قراردادها را به مناسبات سیاسی گره بزنند.

هواپیماهای کشور عزیزمان ایران سیاسی نیستند

هرچند تمام مسولان اقتصادی فعال در عرصه حمل و نقل کشور عزیزمان ایران بارها گره خوردن اجرای قراردادهای جدید با اهداف سیاسی را رد کرده و دوگانه بحث های فنی و اقتصادی را مبنای ورود تمام هواپیماهای جدید اعلام کرده اند، ولی با شروع بحث ورود یک فروند بویینگ به پایتخت ایران دوباره موجی جدید علیه چگونگی اجرای این توافقات به راه افتاد.

داستان از جایی شروع شد که به علت مسائل اقتصادی به وجود آمده جهت شرکت ترکیش ایرلاینز، بویینگ اعلام کرد امکان فروش یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۷۷ را به کشور عزیزمان ایران خواهد داشت. این عنوان در حالی مطرح شد که طبق متن قرارداد امضا شده است میان طرفین تحویل نخستین بویینگ به کشور عزیزمان ایران باید در اردیبهشت سال 1397 شروع شود و به این ترتیب امکان آن وجود داشت که یک هواپیمای جدید یک سال زودتر به کشور عزیزمان ایران واگذار شود.

اجرای قرارداد کشور عزیزمان ایران ایر و بویینگ در وقت مقرر خود شروع می شود. این خبری است که در کنار نمایان کردن اهمیت ابعاد فنی و اقتصادی این برنامه مشترک، موج س

هرچند مسولان کشور عزیزمان ایران ایر تلاش کردند تا وقت نهایی نشدن مذاکرات در این رابطه هیچ اطلاع رسانی راجع به آن انجام نشود ولی با ایجاد چند موج رسانه ای تلاش شد نه تنها قطعی بودن ورود این هواپیما مطرح شود که حتی این اقدام را در جهت اهداف سیاسی و انتخاباتی توجیه کنند. مسئله ای که صحبت های جدید مدیرعامل کشور عزیزمان ایران ایر عدم صحت آن را تایید می کند.

طبق اعلام پرورش کشور عزیزمان ایران ایر مذاکرات فنی خود را با بویینگ ادامه داده و با توجه به اینکه چگونگی مدیریت این توافق و جای دادن هواپیمای جدید در ناوگان کشور عزیزمان ایران فرایندی طولانی و تخصصی است، هنگامی که بوئینگ آماده تحویل این هواپیما شده است شرایط جهت دریافت وجود نداشته و از این رو امکان رسیدن نخستین بویینگ به کشور عزیزمان ایران در حال حاضر فراهم نیست.

موج خبری ترکیب پرسشها سیاسی به بحث های کلان اقتصادی حتی این شکست خود را نیز به نوعی دیگر توجیه کرده و این بار نبود منابع مالی مورد نیاز را علت مهم نرسیدن هواپیمای جدید به کشور عزیزمان ایران دانسته است؛ موضوعی که باز هم از سوی مدیرعامل کشور عزیزمان ایران ایر تکذیب شده است و پرسشها فنی به عنوان مهم ترین علت در نهایی شدن ورود بویینگ ۷۷۷ اعلام شده است است.

هواپیماهای کشور عزیزمان ایران سیاسی نیستند

بررسی دقیق ابعاد فنی ورود یک هواپیما و سپس تعویق ورود آن به همان دلایل فنی به خوبی نشان می دهد آنچه در مسیر اجرای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید پیگیری می شود هیچ ارتباطی به پرسشها سیاسی نداشته و در برابر ادعاهای مطرح شده است راجع به چگونگی اجرای این توافق خود عامل مهم سیاسی و انتخاباتی دیدن قراردادهای اقتصادی است. قراردادهایی که در نخستین گام های اجرای خود توانسته اند تحولاتی جدی در نوع خدمات رسانی به مسافران هوایی کشور عزیزمان ایران به وجود بیاورند و با تکمیلشان دست یابی به اهداف کلان کشور در مسابقه با غول های این صنعت در منطقه را ممکن می کنند.

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *