خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اخبار پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

 

 

🔴وضعیت آب و هوا ⛈ در سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان،‌ جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس در برخی ساعات رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است. 🌦 در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر،‌ بارش پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 😷 در نیمه شرقی کشور،‌ برخی مناطق استان‌های سمنان،‌ البرز، تهران، قزوین،‌ قم، همدان،‌ مرکزی و بخش‌هایی از غرب،‌ جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

🔴بسته اینترنت رایگان برای سه دهک پایین جامعه 🔹وزیر ارتباطات: کسانی که یارانه ۴۰۰ تومانی دریافت می‌کنند می‌توانند از طریق درگاه ملی خدمات دولت این اینترنت را دریافت کنند. 🔹اگر کندی وجود داشته باشد، مردم می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند و گزارش کنند و ما حتما آن را بررسی می‌کنیم. 🔹اخیرا یک کندی در شب‌های اخیر بوده که البته برطرف شد اما ما آماده هستیم گزارشات را دریافت و به آن رسیدگی کنیم.

🔴نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد جامعه سرپرستان خانوار سه دهک اول می‌توانند با مراجعه به my.gov.ir یا از طریق کد #۱۲۳۴*۴* در موبایل خود برای دریافت بسته رایگان اینترنت ثبت‌نام کنند. این بسته فقط برای سرپرستان خانوار است.

 

🔴سهم ۴۲ درصدی ایران از مصرف گاز خاورمیانه 🔹ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۲۵۰ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده که معادل ۶ درصد گاز تولیدی در جهان است که از این میزان گاز تولیدی ۲۳۳ میلیارد مترمکعب آن در کشور مصرف شده است

 

🔴 آغاز انتقال زائران ایرانی سرزمین وحی به عرفات 🔹نوفرستی، مدیر نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه: 🔹بیش از پنج هزار زائر در سه مرحله از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر روز پنج شنبه (۱۶ تیر) با ۳۹ دستگاه اتوبوس به منا منتقل می‌شوند. 🔹۱۸ هزار و ۲۴۰ زائر زن و معذورین هم از اذان مغرب تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز ۹ ذی الحجه طی سه مرحله پس از وقوف در ایستگاه نیت واقع در مزدلفه وارد منا می‌شوند. 🔹بازگشت حجاج از منا به مکه در ۲ مرحله انجام می‌شود.

 

🔴اطلاعیه بانک ملی برای اموال سرقتی کشف شده 🔹دستور قضایی برای احراز ابتدایی مالکیت اموال مکشوفه صاحبان صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه صادر شد. 🔹نتایج حاصله و فرایند تشخیص و تحویل توسط دادسرای رسیدگی کننده به اطلاع هر یک از صاحبان اموال خواهد رسید. 🔹از صاحبان اموال مکشوفه می‌خواهیم تا با حفظ آرامش، فرصت تطبیق، تشخیص و تحویل اموال را به کارشناسان و نیز مرجع محترم قضایی اعطا نماید.

 

🔴احتمال کاهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه 🔹در پی ریزش شدید قیمت طلای جهانی و کاهش هر اونس طلا از کانال ۱۸۰۰ دلاری به کانال ۱۷۰۰ دلاری، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز از شب گذشته تاکنون با کاهش همراه شده است. 🔹البته فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند از ساعتی دیگر و با آغاز رسمی معاملات، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد. 🔹طبق فرمول محاسبه ارزش ذاتی سکه طلا در بازار تهران، نرخ جهانی اونس طلا از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده قیمت سکه است. 🔹بنابراین با ریزش نرخ جهانی طلا انتظار می‌رود قیمت سکه در معاملات داخل کشور نیز کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *