خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

موافقت با تعطیلات دوروزه

معاون مدیر جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات 2 روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می تواند جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان ایران آثار مثبتی

موافقت با تعطیلات دوروزه

موافقت با تعطیلات دوروزه

عبارات مهم : میراث فرهنگی

معاون مدیر جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات 2 روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می تواند جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان ایران آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

موافقت با تعطیلات دوروزه

زهرا احمدی پور با اشاره به اینکه شرکت میراث فرهنگی و محیط زیست به دنبال متوازن سازی سفر هستند و از چنین طرحی حمایت می کنند، از بررسی توزیع تعطیلات در کمیسیون های دولت خبر داد. وی اعتقاد است این طرح می تواند جهت استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور فضای بهتری ایجاد کند و گام بزرگی در جهت بهره مندی این صنعت در کشور باشد.

معاون مدیر جمهوری در جمع فعالان گردشگری در فارس به طرح مربوط به تعطیلات آخر هفته پرداخت و با اشاره به اثرگذاری این طرح بر گردشگری کشور، گفت: «همه وجوه دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته موافق اند. با اجرای این طرح می توانیم به رونق گردشگری منطقه ای امیدوار باشیم.» به گزارش «ایسنا» زهرا احمدی پور همچنین با اشاره به طرح تعطیلات زمستانی و توجیه آن اضافه کرد: «متوازن سازی وقت سفر یکی از طرح هایی است که شرکت میراث فرهنگی و شرکت محیط زیست دنبال می کنند. در این باره ما طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده ایم که با توجه به آلودگی هوا در این فصل بیش ازپیش به آن توجه شده است است.» وی خاطرنشان کرد: «این طرح اکنون در کمیسیون های دولت درحال بررسی است و می تواند گام بزرگی در راه استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور باشد.»

معاون مدیر جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات 2 روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می تواند جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان ایران آثار مثبتی

این در حالی است که بنابر گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این طرح مربوط به تعطیلی دو روزه آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به آخر نرسیده بود. شرکت میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله شرکت هایی هستند که تلاش سه جانبه ای را جهت طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن در مجلس شروع کرده و با اشاره به مزایای این طرح خواستار اعمال آن در کشور شده است بودند. یکی از دلایل مهم مورد توجه شرکت میراث فرهنگی و گردشگری جهت ساماندهی تعطیلات، ایجاد برنامه ریزی جهت سفر و استفاده از ظرفیت های هتل ها در جریان سفرهای توزیع شده است بوده است. احمدی پور تاکید کرده بود: «موضوع ساماندهی تعطیلات چون از سوی سه دستگاه شرکت میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، مورد اجماع واقع شده است است و بخش شخصی نیز به دنبال آن است و کمک می کند که این عنوان مدیریت شود، شخصا امیدوارم بشود در سال 96 نتیجه های خوبی از این عنوان گرفت.»

وزارت آموزش و پرورش نیز به دلایلی از جمله آلودگی هوا به دنبال توزیع تعطیلات آموزش و پرورش در طول سال است و مدیر شرکت میراث فرهنگی نیز از این عنوان استقبال می کند، چون از نظر وی در صورت توزیع تعطیلات در طول سال، ایرانی ها وقت بیشتری جهت گردشگری و دیدار از میراث فرهنگی کشور دارند.

با این حال به نظر می رسد تعطیلات مقطعی نتواند چاره ای جهت این مساله باشد، چراکه مراکز اداری همچنان باز هستند و والدینی که فرزندان دانش آموز دارند فرصتی جهت سفر نخواهند داشت. از سوی دیگر، حتی با درنظر گرفتن اینکه این والدین بتوانند مرخصی بگیرند و به سفر بروند، بزرگراه های برون شهری زیر بار ترافیک های سنگین خواهد رفت و بازهم هدفی که گردشگری از تعطیلات زمستانی در نظر دارد، محقق نمی شود. از طرف دیگر این گونه تعطیلات به زودی به چالشی همانند نوروز تبدیل خواهند شد. بنابراین به نظر می رسد عالی ترین گزینه موجود تبدیل تعطیلات هفتگی به دوروز باشد و تعطیلات مقطعی زمستانی نمی تواند چندان در حل پرسشها موجود راهگشا باشد.

موافقت با تعطیلات دوروزه

به گفته معاون گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد، طرح سازماندهی تعطیلات در شورای اجتماعی دولت نیز متوقف شده است و قرار است در نخستین جلسه مورد بررسی قرار گیرد. پیش از این نیز وی رسیدگی و به آخر رساندن طرح ساماندهی تعطیلات را نیازمند شجاعت در میان تصمیم گیران در مجلس دانسته و به «دنیای اقتصاد»گفته بود: «به باور من باید تصمیمات این چنینی را متناسب با نیازها و وقت پیش برد. باید دید چه چیزی به رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.»

فرجام خوش سند جامع گردشگری؟

معاون مدیر جمهوری علاوه بر این موضوع، در جمع فعالان گردشگری فارس به سایر پرسشها مهم گردشگری کشور نیز اشاره کرد و با ذکر این مطلب که تهیه سند جامع گردشگری در دستورکار قرار گرفته است، گفت: «سند جامع گردشگری را در سال اول توسعه ششم نهایی می کنیم.»زهرا احمدی پور افزود: «تمام اطلاعات مربوط به مطالعات قبلی این سند را طبقه بندی کرده ایم و کارگروه هایی با حضور دانشگاهیان، صاحب نظران، بخش شخصی و بدنه کارشناسی شرکت درحال مطالعه و بررسی این سند هستند.

معاون مدیر جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات 2 روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می تواند جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان ایران آثار مثبتی

این سند ابتدا به صورت پایلوت در چند استان اجرا می شود. همچنین در حوزه کارشناسی و تامین منابع مالی از شرکت جهانی گردشگری جهت اجرای این طرح درخواست حمایت و پشتیبانی کرده ایم.»رئیس شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: «در برنامه ششم توسعه، گردشگری به عنوان «صنعت» آشنا شده است است و تمام قوانین مربوط به «صنعت» مشمول بر گردشگری هم می شود. باید از این ظرفیت استفاده شود.»

او با ذکر اینکه توسعه گردشگری مورد توجه و تاکید دولت است، بیان کرد: «گردشگری در برنامه اقتصاد مقاومتی سال 96، به عنوان یک سرفصل دارای ردیف مشخص است و می تواند از تسهیلات اقتصادی بهره مند شود. این برنامه تا آخر اردیبهشت به قرارگاه اقتصاد مقاومتی اعلام می شود.»احمدی پور همچنین به درآمدهای کشور از محل گردشگری و لزوم داشتن برنامه جهت جذب توریست نیز پرداخت و تاکید کرد: «گردشگری فرصتی جهت ایجاد انسجام اجتماعی و دستیابی به سود اقتصادی است. سال گذشته درآمد کشور از محل گردشگری 8میلیارد دلار بود و امروز شاهد زیاد کردن ورود تورهای خارجی به کشور هستیم که باید جهت آنها برنامه ای منسجم تدارک ببینیم.»

موافقت با تعطیلات دوروزه

او سپس با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دریافت مجوزهای گردشگری وجود دارد، افزود: «انتظار فزاینده ای در حوزه گردشگری به لحاظ زیاد کردن درآمد در این بخش، ورود گردشگران خارجی و ساخت هتل و تاسیسات گردشگری شکل گرفته است که امروز شاهدیم توسعه و رونق در این بخش با انتظارات منطبق نیست و علت آن هم وجود قوانین مزاحم در مسیر دریافت مجوزهای متفاوت در حوزه گردشگری است؛ چراکه صدور بخشی از این مجوزها فردمحور است و باید این مساله پیگیری و مشکلاتش حل شود.»معاون مدیر جمهوری همچنین در مورد راهنمایان گردشگری گفت: «موضوع مربوط به راهنمایان گردشگری در شورای اشتغال مطرح شده است و صحبت هایی هم با وزیر کار داشته ام تا راهنمایی گردشگری به عنوان شغل به رسمیت آشنا شود؛ هم اکنون 8300 نفر در این حوزه مشغول فعالیتند، بنابراین باید از این وقت جهت ایجاد اشتغال زیاد استفاده کرد. پس از پذیرفته شدن آن به عنوان شغل، سایر پرسشها این حوزه هم قابل پیگیری خواهند بود. معاونت گردشگری موظف شده است است تا طرحی را جهت این عنوان آماده کند.»

رئیس شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنانش اطراف طرح مجلس جهت وزارتخانه شدن این سازمان، تصریح کرد: «طرحی در مجلس جهت وزارتخانه شدن این شرکت رأی آورده است که عمدتا این عنوان از سوی دوستان حوزه گردشگری مطرح شده است است. البته نمی دانم که آیا واقعا این اتفاق به اوضاع گردشگری کمکی می کند یا خیر، چون بدون مطالعه مطرح شده است است. به هرحال، ما در حوزه گردشگری جهت سال 96 برنامه ها و فعالیت های خوبی تدارک دیده ایم. امروز وقت خوبی جهت توسعه این بخش و ایجاد رونق در آن وجود دارد، چراکه همدلی خوبی در دولت است و می توان از ظرفیت مجلس شورای اسلامی هم استفاده کرد تا این بخش توسعه و رونق پیدا کند.»

اخبار اجتماعی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | برنامه ریزی | گردشگری | استفاده | گردشگری | اقتصادی | برنامه | اقتصاد | اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *