خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آمار خودکشی دانشجویان به صفر رسیده‌است

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آمار خودکشی دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی به صفر رسیده‌است و متاسفانه فقط یک دانشجو سال گذشته در خارج از محیط دانشگاه

آمار خودکشی دانشجویان به صفر رسیده‌است

آمار خودکشی دانشجویان به صفر رسیده است

عبارات مهم : دانشجویان

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آمار خودکشی دانشجویان در محیط های دانشگاهی به صفر رسیده است و متاسفانه فقط یک دانشجو سال گذشته در خارج از محیط دانشگاه خودکشی موفق داشت.

محمد رضا داودآبادی فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اوضاع سلامت روانی دانشجویان گفت: آمار سال ۹۳ از ۸ خودکشی موفق و حدود ۶۰ خودکشی ناموفق حکایت داشت و در آن موقعیت زمانی اوضاع بسیار دلواپس کننده بود. پس از آن با اقداماتی نظیر آموزش ۲ هزار نفر از دانشجویان تحت عنوان همیاران سلامت و کمک گرفتن از آنها جهت نظارت بر اوضاع روانی دانشجویان به نتیجه های خوبی دست یافتیم.

آمار خودکشی دانشجویان به صفر رسیده‌است

وی ادامه داد: جهت آشنایی و نزدیک شدن به اوضاع معنوی و روانی دانشجویان از آزمون های جدیدی استفاده کردیم تا قبل از ورود به دانشگاه با گرفتن این آزمون ها اوضاع روانی آنها جهت ما مشخص شود. باتوجه به انجام این آزمون ها متوجه شدیم که ۲۰ درصد دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و خوابگاهای دانشجویی مسائل معنوی و روانی دارند، ولی باید به این توصیه هم اشاره کنیم که اگر این آزمون ها به صورت رو در رو انجام شود، می توانیم شاهد کم کردن این آمار باشیم.

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در مورد کم کردن یا زیاد کردن افسردگی و همچنین آمار خودکشی ها در خوابگاه های دانشجویی گفت: متاسفانه در خصوص افسردگی شاهد کم کردن نبودیم، زیرا ۷۰ درصد از دانشجویان کشور جهت ادامه تحصیل از محل زندگی خود مهاجرت می کنند و عواملی چون دوری از خانواده، فشار تحصیل (به خصوص در دانشجویان پزشکی)، اوضاع اقتصادی و فضای دانشگاه موجب افسردگی در دانشجویان می شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آمار خودکشی دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی به صفر رسیده‌است و متاسفانه فقط یک دانشجو سال گذشته در خارج از محیط دانشگاه

فراهانی به آمار خودکشی ها در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سه سال ۹۳، ۸ مورد خودکشی موفق داشتیم، ولی خوشبختانه در سال گذشته این آمار به صفر رسید است، البته در سال گذشته متاسفانه یک دانشجو خودکشی موفق داشت که در خارج از محیط دانشگاه بود.

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص فشار محیط های خوابگاهی بر اوضاع روانی دانشجویان گفت: یکی دیگر از علل افسردگی دانشجویان خوابگاهی به اوضاع ساختمان های خوابگاه ها باز می گردد. ما توانایی دوباره ساخت این ساختمان های قدیمی را از نظر مالی نداریم، ولی خوشبختانه در برنامه بودجه امسال ۲۰ میلیارد تومان جهت بهسازی این ساختمان ها تخصیص داده شده است است که امیدواریم بتوانیم کمی به اوضاع خوابگاه ها رسیدگی کنیم.

واژه های کلیدی: دانشجویان | دانشگاه | افسردگی | دانشگاه | خودکشی | اخبار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *