خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عدم صلاحیت هیئت تشخیص اداره کار جهت رسیدگی به دعوای مطالبه خسارت

با رأی قضات دیوان عالی کشور عدم صلاحیت هیئت تشخیص اداره کار جهت رسیدگی به دعوای مطالبه خسارت تأخیر تأدیه کارگر از کارفرما مورد تایید قرار گرفت.

عدم صلاحیت هیئت تشخیص اداره کار جهت رسیدگی به دعوای مطالبه خسارت

به گزارش گروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان، به نقل از اداره روابط عمومی و تشریفات دیوان عالی کشور، نخستین جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور در سال جدید به ریاست حجت الاسلام و المسلمین کریمی، مدیر دیوان عالی کشور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق، نماینده دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور در سالن هیأت عمومی کاخ دادگستری برگزار شد.

عبارات مهم : اداره
موضوع این جلسه به شور و تبادل نظر جهت صدور رأی وحدت رویه اطراف اختلاف آراء صادره از ناحیه شعب دهم و یازدهم دیوان عالی کشور تخصیص داده شده است داشت.

به این شرح که در یکی از این دو رأی، شعبه دهم دیوان عالی کشور رسیدگی به دعوای مطالبه خسارت تأخیر تأدیه محکوم به رأی هیئت تشخیص اداره کار و امور اجتماعی را خارج از شمول ماده 157 قانون کار و حدود صلاحیت آن هیئت و در صلاحیت مرجع قضایی دانسته و در رأی دیگر شعبه یازدهم دیوان عالی کشور رسیدگی به چنین دعوایی را به تبع صلاحیت رسیدگی به اصل دعوا در صلاحیت همان هیئت تشخیص اداره کار و امور اجتماعی اعلام کرده بود.

در این جلسه چهار تن از قضات شرکت کننده با تکیه بر صلاحیت استثنایی هیئت تشخیص اداره کار و امور اجتماعی و استناد به اصل 159 قانون اساسی و ماده 10 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، در تایید نظر شعبه دهم دیوان عالی کشور مطالبی را بیان کرده و در برابر مدیر شعبه یازدهم دیوان عالی کشور به دفاع از رأی صادره از ناحیه آن شعبه پرداخت و در آخر نماینده دادستان کل کشور نیز مطالبی را در تایید رأی شعبه دهم ایراد کردند.

سرانجام با رأی گیری کتبی از قضات دیوان عالی کشور حاضر در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، اکثریت حاضر در جلسه نظر شعبه دهم را مبنی بر عدم صلاحیت هیئت تشخیص اداره کار جهت رسیدگی به دعوای مطالبه خسارت تاخیر تادیه کارگر از کارفرما مورد تایید قرار دادند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اداره | خسارت | روابط عمومی | دیوان عالی کشور | عدم صلاحیت | دعوای مطالبه | خسارت | رای گیری کتبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *