خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قبرخوابی، نسخه چشم بادامی ، درمان افسردگی پس از طلاق با روش های عجیب و غریب

«خوابیدن در قبر» شیوه جدید و البته قابل تأمل روانشناسان چینی است که معتقدند «آرامش» را جهت افسردگی پس از طلاق فراهم می‌کند.

قبرخوابی، نسخه چشم بادامی ، درمان افسردگی پس از طلاق با روش های عجیب و غریب

به گزارش حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان ؛طلاق به عنوان یکی از عوامل استرس زا، هر یک از زوجین را به گونه ای در یک بحران عاطفی قرار می دهد.
برخی از افراد پس از طلاق دچار بیماری های معنوی شده است و پیامدهای منفی این اتفاق تلخ تا مدت ها عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی نیز روند پیشرفت فرد مطلقه را مختل می کند؛ و البته بازتاب وقوع این این رویداد در جریان زندگی افراد در جوامع مختلف، متفاوت است.

عبارات مهم : استرس

*پیامدهای منفی طلاق
از جمله پیامدهای منفی طلاق می توان به انزوا و گوشه گیری، وحشت از تنهایی، بیم از آینده ای مبهم و از همه مهمتر برخوردار نبودن از حمایت یک پایگاه اجتماعی مشخص اشاره کرد. در نتیجه این پیامدهای ناخوشایند، به افسردگی فرد منجر می شود و به عقیده روانشناسان در این میان زنان زیاد از مردان مورد آسیب واقع می شوند.
*شیوه های درمانی روانشناسان باید کارآمد باشد
روانشناسان و روانپزشکان در هر جامعه افرادی هستند که؛مردم جهت اصلاح شرایط روانی و به تعادل رسیدن پس از وقوع یک بحران معنوی به آن ها مراجعه می کنند،و راههای روان درمانی متفاوتی را در پیش می گیرند. بعضی با استناد به نظریه های اساتید و روش های علم روانشناسی شیوه درمان را پیش می برند؛ عده ای هم با سطح سواد خود؛فردی را که درگیر ناملایمات روانی شده است است را با شیوه های عجیب مورد درمان قرار می دهند.

*نسخه عجیب روانشناسان چشم بادامی، جهت افسردگی پس از طلاق
برخی از روانشناسان چینی جهت افسردگی پس از طلاق مراجعان خود، نسخه ای عجیب می پیچند. «خوابیدن در قبر» شیوه قابل تأمل روانشناسان چینی است. آنان معتقدند خوابیدن در قبر، آرامش ابدی فوت را تداعی می کند و افراد مطلقه که به نوعی به افسردگی پس از طلاق مبتلا شده است اند با این کار به آرامش می رسند؛ طوری که اگر فرد افسرده در قبر دراز بکشد و به آسمان خیره شود، با تجسم آرامش ابدی پس از مرگ، حال روحیش اصلاح می یابد و به عبارتی از افسردگی دور می شود.
محسن رازافشار متخصص بیماری های روانی اعتقاد است: «خوابیدن در قبر» به عنوان روش جدید روانشناسان چینی، فاقد هر گونه اساس علمی است و به هیچ عنوان به عنوان شیوه درمانی موثر، محسوب نمی شود؛ این روش زیاد شبیه شکنجه و به عبارتی فوت تدریجی است
وی افزود: فرد پس از طلاق، در شرایط نامساعد روانی واقع شده است و استرس منفی بسیاری را تجربه می کند و در مواقعی حتی پیامدهای منفی طلاق، فرد را در یک فاجعه معنوی قرار می دهد.
این روانپزشک اظهار داشت: روانشناسان و روانپزشکان جهت درمان بیماران مبتلا به افسردگی، روش های صحیح و علمی را مورد استفاده قرار می دهند و تلاش آن ها در این امر زیاد معطوف به این است که بار استرس فرد مورد نظر را کم کردن دهند.
رازافشار ادامه داد: روش «خوابیدن در قبر» نه تنها از میزان استرس و افسردگی افراد کم نمی کند بلکه نوعی شکنجه معنوی به حساب می آید.
وی با اشاره به آمار بالای خودکشی در جامعه چین افزود: اصلاح حال روانی افرادی که در شرایط معنوی متعادل به سر نمی برند تنها با تکیه بر روش های علمی میسر است؛ آمار خودکشی در کشور چین رو به زیاد کردن و قابل توجه است و ارائه چنین شیوه و راهکاری جهت رهایی از افسردگی پس از طلاق قابل پذیرش نبوده و نتیجه نامطلوبی به دنبال دارد.
اگر چه شکست در زندگی یکسان و وقوع طلاق، حجم سنگینی از استرس را در زندگی هر یک از زوجین وارد می کند ولی زندگی پس از اتفاق و بحران؛ در جریان است و باید هنر دوباره ایستادن را آموخت.
گام نخست در اصلاح شرایط روانی فردی که در بحران عاطفی طلاق گرفتار شده، این است که به خود وقت دوباره زندگی بدهد. در گام بعدی با مراجعه به روانشناس و با استفاده از راهکارهای اصولی و علمی که به وسیله او ارائه می شود، خودباوری از دست رفته خود را بازیابی کند و جهت رهایی از آسیب های این اتفاق تلاش کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: استرس | زندگی | افسردگی | خوابیدن | افسردگی | بیماری های روانی | طلاق | افسردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *