خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرورت انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: کدورت و گل آلودی آب به دنبال وقوع سیل عصر جمعه گذشته در تبریز موجب شد تا روند معمول تصفیه آب در سد نهند با مس

ضرورت انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانلو با اشاره به وجود محدودیت دریافت آب از سد نهند گفت: به واسطه آینده نگری هایی که با احداث پمپاژ های فشار آب از حدود یک سال و نیم گذشته صورت گرفته است مانع از قطعی گسترده آب در کلانشهر تبریز شدیم.

عبارات مهم : تصفیه آب

وی به یکی از دلایل قطعی آب در بعضی از محلات مرتفع شمال شرقی شهر تبر یز اشاره کرد و افزود: گل آلودی آب در سد نهند، از دلایل مهم قطع آب در بعضی از مناطق مذکور بوده که با زیاد کردن شاخص های کدورت آب مواجه هستیم؛ زمانی که سیلابی از یک حد مشخص می گذرد، تصفیه آب دچار مسئله شده است که به دنبال بارندگی های اخیر در آذربایجان شرقی، تصفیه منزل سد نهند با محدودیت تصفیه آب مواجه شده است است.
ایمانلو افزود : با توجه به گل آلود شدن رودخانه های زرینه رود و نهند در اثر سیل اخیر و کم کردن تولید آب از تصفیه منزل های آب زرینه رود و نهند احتمال کمبود و قطعی آب گسترده در سطح کلانشهر تبریز وجود داشت که خوشبختانه با تلاش و تلاش شبانه روزی همکاران که حتی در ساعات نصف شب با مانور روی حجم مخازن ذخیره و شیرآلات شبکه و فشارشکن ها تلاش گردید تا آب موجود تا حد مقدور به صورت عادلانه توزیع گردد تا مسئله قطعی آب به صورت گسترده بوجود نیاید.
وی ادامه داد: جهت ارائه خدمات مطلوب فاضلاب تلاش شد تا مسئله گرفتگی به موقع برطرف تادر خطوط بزرگ انتقال فاضلاب مشکلی بوجود نیاید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص ضرورت تامین منابع جدید آبی جهت کلانشهر تبریز گفت : تامین آب کلانشهر تبریز از سه منبع ( طرح آبرسانی زرینه رود ، تصفیه منزل آب نهند و چاهها و قنوات دامنه شمالی سهند ) تامین می شود.
وی ادامه داد: در ساعات پیک مصرف و روزهای پر مصرف سال از حداکثر ظرفیت هر سه منبع آبی استفاده می گردد با کم کردن آب یکی از سه منبع از جمله تصفیه منزل آب نهند، کمبود آب در شهر بوجود می آید که لازمه حل مسئله زیاد کردن ظرفیت تامین غیر از سه منبع مذکور است.
ایمانلو اضافه کرد: یکی از منابع آینده نگری شده است انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز است که ضرورت دارد در اجرای آن تسریع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از شهروندان و مشترکان درخواست کرد در مصرف آب نهایت صرفه جویی را به عمل آورده و از مصارف غیرضروری اجتناب کنند تا سایر مشترکان نیز بتوانند از نعمت آب بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: جهت تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان که با کمبود آب مواجه هستند این شرکت نسبت به اعزام تانکرهای آبرسانی به محلات یاد شده است اقدام می کند.
انتهای پیام/ش

واژه های کلیدی: تصفیه آب | فاضلاب | تبریز | ضرورت انتقال | طرح آبرسانی | آب و فاضلاب | زرینه رود | سدنهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *