خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طرح همیار مشتری، طرحی جهت آینده

خدمات مورد نیاز شهروندان سالمند در میادین میوه و تره بار با اجرای طرح همیار مشتری به صورت رایگان تامین می‌شود.

طرح همیار مشتری، طرحی جهت آینده

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ جمعیت کشور عزیزمان ایران بعد از یک رشد و جهش ناگهانی جمعیتی در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی و بعد از آخر جنگ تحمیلی و شروع روند توسعه و نوسازی کشور با کاهش مداوم و مستمر باروری و میل به به فرزندآوری در بین خانواده‌های ایرانی، تغییرات اساسی و مهمی را در ساختار سنی خود تجربه می‌کند.

عبارات مهم : سازمان میادین – شهرداری
طی یک دهه اخیر، سرعت سالخوردگی جمعیت با آهنگی آرام رو به زیاد کردن هست، جمعیت‌شناسان از این عوض کردن و تحولات ساختار سنی تحت عنوان «گذار سنی» یاد می‌کنند.

جمعیت بالای ۶۵ سال کشور در سال ۹۰ حدود ۳.۵ میلیون نفر بود. در ۲۰ سال آینده ۱۵ میلیون نفر به جمعیت کهنسال کشور اضافه می‌شود، چون جمعیت ۴۰ تا ۶۰ سال در سال ۹۰ که امروز میان ۴۶ تا ۶۶ سال دارد حدود ۱۵ میلیون نفر بوده هست.

با تغییرات ایجاد شده است در هرم سنی جامعه و زیاد کردن چشمگیر افراد مسن و کهنسال، حضور آنان در فضا‌های عمومی و تامین بعضی از نیازمندی‌های روزانه نیازمند ایجاد ساختار‌ها و فضا‌های مناسب در بافت شهری و اماکن عمومی هست.

وظیفه و رسالت شهرداری به عنوان مهم‌ترین نهاد مدیریت شهری ایجاد و فراهم کردن شرایط مناسب جهت حضور و زیست شهروندان در شهر است و با توجه به اوضاع جمعیتی جامعه و شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که با آن روبرو هستیم، آماده سازی شهر و فضا‌های عمومی جهت حضور سالمندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران شهری هست.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار یک شرکت تابعه شهرداری با حوزه خدمات رسانی گسترده به شهروندان است که با توجه به حضور روزانه بیش از ۵۰۰ هزار شهروند از جمله افراد سالمند و کهنسال در میادین و بازار‌های میوه و تره بار جهت تامین مایحتاج روزانه خود، با به کارگیری افرادی تحت عنوان همیار مشتری به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کرده هست.

در طرح همیار مشتری، افراد تعیین شده است با لباس مشخص در صورت میل به و نیاز شهروندان به صورت رایگان نسبت به حمل بار نیازمندان و سالمندان کمک می‌کنند؛ همچنین میادین و بازار‌های تابعه شرکت مدیریت میادین این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز ویلچر مناسب در اختیار مراجعان قرار دهند.

با توجه به مجموعه کارها شرکت مدیریت میادین میوه و تره بار، می‌توان گفت: شرکت مدیریت میادین جهت خدمات دهی بهینه و مطلوب به شهروندان مسن و سالمند در مجموعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از سازمان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سازمان میادین | شهرداری | مدیریت | روزانه | ایرانی | جمعیت | ایران | میلیون | میادین | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *