خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

احساسات | ارتباط | تصویر | احساس | مهارت های زندگی

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

فریاد زدن به ارتباط صدمه میرساند و عواقبِ مثبتی ندارد. بعضی افراد در برابر فریاد زشت تسلیم میشوند تا متوقف شود ولی هنگامی که همۀ چیز به حالتِ نرمال برمی گردد مجدد به همان حالت برمی گردند چون ذهن او تغییری طولانی مدت نکرده هست.

بعنوان مثال مادری که با فریاد زدن به طفل می گوید اسباب بازی هایش را جمع کند طفل همان لحظه اینکار را انجام می دهد.اما ذهنیتش عوض کردن نمیکند که باید همۀ وقت} وسایل خودش را جمع کند. فرزند ها معمولاً با سیستم حقوق یا مجازات یاد می گیرند که باید اینکار را انجام دهند چون به اهمیت عنوان پی می برند.

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

برای همۀ ما پیش آمده که هنگام خشم صدای خود را اوج ببریم و تنها چیزی که در ارتباطِ با این عنوان باید بدانیم این است که چه واکنشی در برابر فریاد زشت نشان دهیم تا وی را آرام کند نه اینکه صدایش را بالاتر ببرد.

فریاد زدن به روابط صدمه می رساند و مطمئنا روش خوبی جهت مواجه شدن با دشواری های نیست. ولی با این وجود همۀ ما هنگام مواجه با دشواری های فریاد میزنیم. باید بدانیم که آیا بعضی افراد اکثر از دیگران فریاد میزنند و چطور باید با چنین افرادی رو به رو شد.

احساسات | ارتباط | تصویر | احساس | مهارت های زندگی

هنگامی که شخصی دائما سر شما فریاد میزند میخواهد تسلط خودش را به شما نشان دهد و شما را تحت بازرسی خود بگیرد. احتمالاً این عمل موقتی باشد ولی عواقب و تنایج آن دائمی است و باعث می شود صمیمیت در ارتباط از بین برود.

مهارت هاي رویارویی اي ضعیف

بعضی افراد هنگام خشم فریاد می زنند چون مکانیسم رویاروییِ انها به همین شکل است انها یاد گرفته اند که اینگونه با فریاد زدن رویارویی کنند. اینگونه افراد نیاز دارند که روشهای بهتری را جهت مبارزه گزینه کنند.

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

از دست دادن بازرسی

بعضی افراد در اثر افکار و احساسات سردرگم میشوند و احساس میکنند که قدرتِ بازرسی اوضاع فعلی را ندارند. بعد فریاد میزنند تا بتوانند بازرسی شرایط را در دست بگیرند. احتمالا با فریاد زدن این احساس به شما دست بدهد ولی کاملا موقتی است و در واقع هیچ چیزی جهت همه ي وقت برطرف نخواهد شد.

حس تهدید

احساسات | ارتباط | تصویر | احساس | مهارت های زندگی

انسان هایي که هنگام خشم فریاد میزنند روحیه دلنازک و عاطفی دارند بنابراین فریاد می زنند تا این روحیه دلنازک را حفظ کنند. هر بار که احساس کنند روحیه حساسشان ضربه میخورد تصویر العمل نشان می دهند. در واقع فریاد زدن تنها واکنشی است که هنگام ترساندن به کار میبرند.

رشته هاي تهاجمی

بعضی آدم ها ذاتا تهاجمی میباشند و زد و بندهای فیزیکی را با یک دعوا شروع میکنند. همان طور که میدانید همۀ دعواها با یک فریاد شروع میشوند. در برابر این افراد واکنش‌ها خشونت آمیز از خودتان نشان ندهید چون به دعوا شدت بیشتری می دهید.

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

رفتار آموخته شده

بعضیها فریاد میزنند چون در منزل اي بزرگ شده است اند که بزرگترها با فریاد زدن مشکلاتشان را حل می کردند. آنها یاد گرفته اند که هنگامی که درگیری اوج می گیرد صدا هم باید اوج بگیرد. انها رفتارهای رویارویی اي درست را یاد نگرفته اند.واکنش هایي که باید در برابر فریادهای عصبانی نشان دهیم

آرام باشید و عصبانیتشان را اکثر نکنید

یادتان باشد کسی که فریاد می زند سخت از شما نیست بلکه از اوست. علت فریاد زدن او هر چه که باشد به شما هیچ ارتباطی ندارد. بعد با تصویر العمل نشان دادن فقط اوضاع را بدتر می کنید. بعد حتی اگر از درون عصبانی هستید ظاهرتان را آرام نشان دهید. در غیر اینصورت اوضاع بدتر میشود و هیچ مشکلی با فریاد زدن حل نمیشود. دشواری های با صدای آرام ساده تر حل می شود.

عقب بکشید و اوضاع را بررسی کنید

گذشته از هر واکنشی ذهن تان را متوقف کنید و اوضاع را بررسی کنید. در این صورت تشخیص میدهید که آیا ادامه دادن بحث اکثر می ارزد یا ترک کردن موقعیت. اگر خیلی تصادفی مورد فریاد شخصی قرار گرفتید و جهت شما اهمیت چندانی نداشت خودتان را کنار بکشید.

نیاز نیست به توهین ها و بدرفتاری هاي شخصی که اهمیتی در زندگی شما ندارد تصویر العمل نشان بدهید. اگر فریاد زشت رئیستان است و می دانید که با تصویر العمل نشان دادن کارتان را از دست میدهید برترین کار این است که کنار بکشید. احتمالا بهتر باشد که بعداً در ارتباط با این عنوان با مدیر گفتگو کنید و از تاثیر بد واکنش‌ها او در کارتان بگویید.

تسلیمشان نشوید چون آنها را تشویق به فریاد زدن می کنید

اگر در برابر فریاد زشت تسلیم شوید و همان کاری را انجام دهید که او می خواهد انها را تشویق به فریاد زدن می کنید و همه ي وقت جهت رسیدن به هدفشان این واکنش‌ها را تکرار میکنند. بعد از این طریق جهت آرام کردن او بهره گیری نکنید چون در آینده به خودتان ضربه میزنید و دائم مورد خشم ها و فریادهای او قرار میگیرید.

وی را با آرامش مورد خطاب قرار دهید

در اکثر موارد هنگامی که فردی سرتان فریاد میزند احساس تان جنبش میشود و احساس می کنید که باید شما هم تصویر العمل نشان دهید. تصویر العمل نشان دادن با فریاد زدن، انتقاد کردن یا هر جواب منفی دیگر اوضاع را بدتر می کند.

باید هر کاری جهت آرام کردن ذهن تان انجام دهید تا بتوانید به سخت مهم که از سوی فریادزننده است پیگیری کنید. به او بفهمانید که نمیخواهید سرتان فریاد بکشید. این را خیلی آرام به او بگویید. در این صورت جواب مثبتی از او دریافت می کنید مانند عذرخواهی یا دست کم به او فهمانده اید که دوست ندارید فریاد بکشد. بعضی افراد خودشان هم متوجه این رفتارشان نیستند

وقتی احساس میکنید آرام شده است اید و میدانید که چطور وی را خطاب قرار دهید میتوانید برگردید و با او گفتگو کنید

به خودتان وقت بدهید و اوضاع را ارزیابی کنید. چه چیزهایی گفته شده است و چه جواب هایي باید بدهید. در بعضی شرایط اینکار کمی وقت می برد چون وقت زیادی طول میکشد تا دو طرف کاملا آرام شوند.

اما اگر او مدیر تان است باید از شگرد هاي فوری بهره گیری کنید مثلاً نفس عمیق بکشید یا در ذهن تان روش هایي را جهت پیمودن شرایط تجسم کنید بنابراین خیلی سریعتر می توانید همان کاری را انجام دهید که درست هست.فریاد زدن به روابط صدمه می رساند بعد تلاش نکنید با مدارا کردن به دنباله دار شدن این صدمه ها کمک کنید.

واژه های کلیدی: احساسات | ارتباط | تصویر | احساس | مهارت های زندگی

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

چند توصیه مهم در برابر افراد عصبی چه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *