خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

طراحی داخلی | در ماشین | رانندگی | کادیلاک | موتور | مرسدس | ماشین | طراحی | سیستم

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند 

بعضی از خودروها چنان مجهز و همۀ چیز تمام میباشند که هیچ نقصی نمی توان در آنها دید،مثل خودروهایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. در بین انبوهی از خودروهای سوپراسپرت کوپه قدرتمند، سدان هاي با عملکرد بالایی نیز وجود داشته که از طراحی قشنگ و پیشرانه قدرتمندی بهره می برند.

سدان هایي که در نگاه نخست موجب جلب دقت همگان می شوند. چهار ماشین مورد بحث در واقعا، عملکردی نزدیک به ابرخودروها دارند با این تفاوت که قادرند 4 سرنشین را با خود حمل نمایند.

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

ما وقت نسبتاً زیادی را با این ماشینها جهت آزمون آنها سپری کردیم و با آنها صدها متیل در بزرگراه هاي گوناگون و پیست هاي متفاوت رانندگی کردیم و پس از طی حدود 3000 مایل به نتیجه های زیر در مورد طبقه بندی آنها رسیدیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رتبه چهارم: مرسدس AMG C63 S/ برترین پیشرانه

طراحی داخلی | در ماشین | رانندگی | کادیلاک | موتور | مرسدس | ماشین | طراحی | سیستم

ما دوست نداریم مرسدس AMG C63 S با شگوه را در رتبه آخر قرار دهیم ولی متاسفانه این ماشین لوکس که از خانواده کلاس C مرسدس به شمار میرود اگرچه در طبقه بندی سدان هاي لوکس در رتبه هاي خوبی قرار میگیرد ولی در طبقه بندی سدان هاي اسپورت جایگاه خوبی به دست نیاورد.

موتور C63 هشت سیلندر است و می توان گفت که قشنگ ترین موتور در بین رقبای خود در این گروه را دارد.در هوای سرد، این موتور 4 لیتری با کمی تاخیر روشن میشود ولی در مجموع می توان گفت که هنگامی که سوار آن میشوید، عاشق رانندگی با آن میشوید.

موتور 503 اسب بخاری و هشت سیلندر این مرسدس از لحاظ عملکرد بهتر از برترین ماشین این گروه یعنی آلفا رومئو جیولیا عمل میکند ولی با این تفاوت که این ماشین 2 پیستون اضافه تر و 1091 سی سی ظرفیت بیشتری نسبت به جیولیا دارد. با این که این مدل از مرسدس حدود 150 پوند سنگین تر از کادیلاک هست

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

اما قدرت نهفته در موتور این ماشین قادر است در مسابقه های درگ و پیست، آن را جلوتر بیاندازد و همچنان برترین عملکرد در اساس مصرف سوخت بهینه در شهر را نیز داشته باشد. موردی که ما را از این ماشین مایوس کرد این بود که مسئولین مرسدس، مبدل گشتاور در سیستم هشت دنده اتوماتیک این ماشین را با یک سیستم کلاچ چند صفحه اي

عوض کرده بودند که باعث می شد این ماشین در بعضی مسیرها لیز بخورد و روانی رانندگی کمتری را در آن شاهد باشیم. به نظر میرسد مبدل گشتاور، گزینش بهتری جهت این ماشین محسوب می شد.

طراحی داخلی | در ماشین | رانندگی | کادیلاک | موتور | مرسدس | ماشین | طراحی | سیستم

AMG در پیچ ها بی نظیر عمل میکند و توانست کادیلاک را در تمامی آزمون ها شکست دهد. ولی متاسفانه برتری در این آزمون نتوانست ضعف هاي دیگر آن را نسبت به کادیلاک پوشش دهد. از موارد منفی دیگر این ماشین میتوان به این توصیه اشاره کرد که ترمزهای کربن سرامیکی جلو و فلطی عقب این ماشین

نیز هنگامی که لنت ها داغ می کنند اصلا بافایده عمل نمیکردند و فرمان آن نیز عکس العمل خوبی نسبت به چرخاندن از خود نشان نمی داد. با این حال میتوان گفت که این مدل از مرسدس برترین طراحی داخلی را در بین این 4 ماشین داشت و با دکمه ها و خطوط لوکس، فضای داخلی زیبایی را در ماشین شاهد هستیم.

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

تنها ایرادی که در این قسمت میتوان به c63 گرفت این بود که صندلی هاي جلو کمی اوج قرار گرفته بودند و فضای سرنشینان جلو کم به نظر می رسید.

رتبه سوم: کادیلاک ATS-V/ برترین شاسی

بعنوان ماشینی که چند سرنشین را با خود جا به جا کند این ماشین پر از ایراد بود چرا که فضای سرنشینان عقب بسیار کم و تقریبا غیرقابل بهره گیری بود و با نشستن در آن حس ناخوشایندی به افراد دست می داد؛ از سواری با این ماشین حس خوبی به ما دست نداد، سیستم سرگرمی آن نیز سرنشینان را عصبانی می کرد

و به طور کلی ماشین هاي 8 دنده اتوماتیک جنرال موتورز کمی کند به نظر میرسند و کابین نیز پر از سر و صدای بیرون بود و مواد به کار رفته در اتاق ماشین نیز نامرغوب و بی کیفیت ارزیابی شد.

اما از حیث عملکرد، این ماشین در بین برترین ها قرار میگیرد. ATS-V به وسیله برترین شاسی موجود در بازار بالانس شده است است و هرگز نیروی ایجاد شده است به وسیله موتور به زمین انتقال یافته نمی شود و در پیچ ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد.این ماشین از سیستم اخیر داینامجیک بهره گیری میکند. داینامجیک در واقع ترکیبی از چندین عملکرد از جمله قفل شدن اتوماتیک و الکترونیکی محور عقب، مدیریت عملکرد کشش بدنه،شوک مغناطیسی کمک فنرها.

با شاسی که آیرودینامیک بالایی به دنبال دارد، کادیلاک در سر پیچ ها میتواند تعادل خود را حفظ کرده و موجب از دست دادن بازرسی نشود. موضوعی که تعداد زیادی از خودروهای رقیب فاقد آن بوده و یک امتیاز منفی به شمار می رود. از این تاثیر مثبتی روی حرکت با سرعت بالای خودرو نخواهد داشت و مسئله ساز هست.

اما همۀ این عملکرد نیرومند و بافایده جهت برنده شدن در این فهرست کافی نیست چرا که بزرگ ترین مسئله این ماشین موتور آن هست. این ماشین از یک موتور 3.6 لیتری توربو دوقولوی 6 سیلندر بهره گیری میکند که قدرتی برابر با 464 اسب بخار ساخت میکند ولی نقطه ضعف ان بزرگ بودن موتور، پرسر و صدا بودن و تکان هاي آن هست.

گرچه با بلند کردن صدای استریو می توانید از شر صدای آزار دهنده موتور این ماشین خلاص شوید ولی متاسفانه همین عملکرد موتور است که این ماشین را به رده ها بالاتر نبرد.

رتبه دوم: BMW M3 با پکیج مسابقه اي / برترین M3
در ارزیابی خود از این مدل از BMW سخت گیری خاصی را لحاظ کردیم چرا که موتور این ماشین به قدری قدرت داشت که اصلا متناسب با شاسی آن نبود. فرمان این ماشین آن قدر نرم و روان است که اصلا حرکت بر روی بزرگراه را احساس نمی کنید؛ سیستم انتقال دو کلاچی به کار رفته در این ماشین، راننده را در موقعیت هاي بحرانی یاری میکند.

این مدل از BMW در واقع یک بار دیگر اهمیت تنظیم درست ماشین را به همگان یادآوری می کند؛ ظاهراً BMW توانسته با ظرافت هاي فنی و ترفندهای ظریفی شاسی F80 را به نحوه قابل قبولی مجدداً در M3 قرار دهد. علی رغم این که این مدل از M3 نسبت به مدل نخست آن قدرت بیشتری دارد«444 اسب بخار در برابر 425 اسب بخار» در مدل اخیر شاهد این عنوان هستیم که بدون درگیر کردن چرخهای عقب شاهد شتاب گرفتن ماشین هستیم.

فنرها ارتجاعی و کمک فنرهای اصلاح شده است در این ماشین به سواری راحت با آن بسیار کمک کرده اند چرا که سری M این خودروساز اکثر بر روی عملکرد تمرکز دارد و نه لزوما راحتی رانندگی با ماشین.

فرمان کامپیوتری این ماشین از مدلهای F80 بهتر عمل میکند و می توان گفت تا حدی از خصوصیات بینظیر مدل M4 GTS را در این ماشین شاهد هستیم. نقاط کور زیادی که در مدل نخست وجود داشت به حداقل رسیده است ولی برنامه کمک راننده در این ماشین به خوبی کار نمیکند؛ مثل مدلهای بزرگتر سری m مثل M5 و M6،

اوضاع فرمان در این ماشین در سه حالت قابل تنظیم شدن است که در هر سه حالت اصلا احساس سنگینی فرمان به راننده دست نمی دهد.هنوز نمی دانیم که دو کلاچ اتوماتیک مدل M3 چطور قادرند ظرف 4.3 ثانیه سرعت این ماشین را به 60 مایل بر ساعت برسانند چرا که این رکورد با رکورد کندترین ماشین این فهرست تفاوت قابل ملاخظه اي دارد

و حتی از F80 نیز که قبلا آزمون کرده بودیم، بهتر هست. این ماشین در یک چشم به هم زدن در فاصله 250 فوتی به سرعت 118 مایل بر ساعت می رسد و در این قسمت متوجه قدرت موتور باورنکردنی این ماشین میشویم.

جدید ترین مدل از M3 در قالب یک سدان اسپورت به بازار عرضه میشود. صندلی هاي عقب این ماشین بسیار راحت است و M3 از یک موتور قدرتمند با چرخهایی که الهام بخش ماشین هاي GTS است بهره میبرد و طراحی آن نیز شیک و لوکس هست.این مدل از BMW سالها بود که به دنبال کادیلاک حرکت می کرد

اما حالا با دیدن مدل اخیر M3 در می یابیم که این ماشین یک مدل لوکس با طراحی داخلی بی نظیر است که تنه به تنه مرسدس و الفا رومئو می زند.

رتبه اول: آلفا رومئو Giulia Quadrifoglio / برترین ماشین همه ي فن حریف این فهرست

برای قضاوت در مورد خودروی خودروسازی که 30 سال در سطح اوج مشغول فعالیت هست، اعتبار حرف اول را می زند. هر صحبتی که تاکنون در مورد Giulia Quadrifoglio در محافل علاقه مندان به خودرو مطرح می شود اکثر در مورد دغدغه هاي افراد از پیچیدگی هاي به کار رفته در این ماشین هست.

در کمال تعجب ما این مدل از آلفا رومئو هیچ نشانه اي از ضعف از خود در آزمون هاي ما بروز نداد و بر خلاف انتظار، تمامی نشانه هاي یک ماشین برنده را در این مسابقه از خود نشان داد.

Giulia Quadrifoglio ماشینی جهت تمامی ذائقه ها و در تمامی اساس ها می توان آن را در رتبه اول قرار داد. با این که هر ماشینی در یکی از بخش ها برترین است ولی جیولیا در هر زمین هاي برترین محسوب میشود. جهت مثال از منظر راندن، میتوان گفت که روان ترین ماشین در بین 4 ماشین موجود در فهرست محسوب می شود

و فضای داخل کابین آن نیز بسیار آرام و بی صدا است و با خیال راحت و با تمامی امکانات می توان با آن به بزرگراه زد و به مسافرت رفت.اما از منظر طراحی، آلفا رومئو ترجیح داده است که این ماشین را لوکس طراحی کند و هنگامی که اوضاع آن را به حالت مسابقه اي تغییر میدهیم، عمده شبیه سدان هاي مسابقه اي نیست

و در این مورد، سه رقیب این ماشین از جیولیا پیشی میگیرند.در پیست، آلفا رومئو شباهت هایي با کادیلاک دارد ولی از منظر رکورد سرعت از همۀ بهتر هست. گشتاور برداری دیفرانسیل عقب این ماشین، تمامی قدرت موتور راکه 505 اسب بخار میباشد، به چرخ هاي عقب انتقال یافته می کند و به برترین نحو از آن بهره گیری میکند.

در واقع، آلفا رومئو نمیخواهد ماشینی سنگین و نیرومند به نظر برسد بلکه همواره تلاش داشته تا جیولیا را بعنوان ماشینی سریع در اذهان معرفی کند.وقتی صحبت از سرعت این ماشین می کنیم، بد نیست به قیمت عکس العمل بی نظیر فرمان این ماشین که 11.8 به 1 است نیز اشاره نماییم که با ضریب چرخش 2.3 این فرمان قفل میشود.

فرمن الکترونیکی این ماشین به سبکی فرمانی است که در ماشنی هاي فراری دیده می شود و دقت آن نیز به همان دقت ماشین هاي فراری است و این قابلیت به راننده این حس راه میدهد که گویی این ماشین هیچ وزنی ندارد. این ماشین با تایرهای پیرلی پی زیرو کورسا 60 تجهیز شده است هست؛ قابلیت عبور از پیچ ها با این ماشین خیره کننده است به طوری که به سادگی BMW را پشت سر می گذارد.

اعداد را فراموش کنید چرا که رانندگی با این ماشین چه در مسیر مستقیم چه در پیچ ها و چه در پیست مسابقه به نحوه باورنکردنی حیرت انگیز و لذتبخش هست.مهندس سابق شرکت فراری یعنی روبرتو فدلی اکنون رییس بخش فنی آلفا رومئو هست و Giulia Quadrifoglio از تجربیات این مهندس با تجربه بهره گیری بسیار کرده هست.

این ماشین 5 سرنشین در واقع همان توانایی هایي را دارد که در جدید ترین مدلهای فراری آنها را میبینیم و می توانید با آن تمامی خواسته ها و آرزوهای خود در رانندگی را برآورده کنید. از این حیث، جیولیا بسیار شبیه فراری هاي گرانقیمت موجود در بازار هست.

تاکنون در مورد موتور این ماشین صحبتی نکرده ایم. موتور 2.9 لیتری شش سیلندر این ماشین قدرتی معادل 505 اسب بخار دارد که یک مشابه بینظیر در این کلاس محسوب میشود. بی نظیر بودن موتور به علت 6 سیلندر بودن آن نیست بلکه به علت تنظیم وپیکربندی بینظیر موتور است که به طور هوشمندانه اي طراحی شده است هست.

در مقام مقایسه می توان آن را با فراری کالیفرنیا T قیاس کرد که یک ماشین 8 سیلندر با همین قدرت هست.دور موتور 900 جهت این ماشین نرمال به حساب می آید و دور موتور 6500 rpm نیز محدوده قرمز این ماشین به حساب می آید؛ با دقت به همۀ این موارد، موتور این ماشین بدون کوچکترین سروصدایی کار میکند که در بین ماشین هاي شش سیلندر بی سابقه هست.

این شاید برترین شش سیلندر آلفا رومنو باشد که آلفا رومنو پس از مدلهای قدیمی بوسو پس از سی سال به بازار عرضه کرده هست.طبق استانداردهای جهانی، این موتور قدرتمند کمی تکان و لگ دارد و از این بابت جای تعجبی وجود ندارد چرا که این موتور همان نیرویی را ساخت می کند که یک موتور 8 سیلندر توربو دوقلو جهت مرسدس ایجاد می نماید؛

جیولیا به خوبی میداند که عکس العمل هاي توربو منجر به تسریع عملکرد موتور میشود بنابراین از چند تکنیک جهت خنک نگه داشتن موتور در این اساس بهره گیری کرده است که بااهمیت ترین و دیدنی ترین آنها این است که شش دنده اول کوتاه تر از شش دنده اول ماشینی مثل مزدا میاتا هست.

ترفند دیگری که در این اساس به کار رفته هست، بهره گیری از دو اگزوز مجزا است که هر یک به طور جداگانه به سیلندر وصل میباشند که منجر به این می شود که این شش سیلندر قدرتمند اکثر شبیه ماشین هایي شود که گویی دو موتور نیرومند سه سیلندر در آنها تعبیه شده است هست.سروصدای موتور با زیاد کردن سرعت و دور موتور اکثر نمیشود و همان صدایی که در دور موتور 3000 از موتور می شنوید، همان را در دور موتور 5000 نیز از موتور خواهید شنید.

 به گزارش پارس ناز در حالت stop and go و در مکان هاي شلوغ و ترافیک، موتور به طور اتوماتیک خاموش می شود که شاید این مورد بزرگ ترین ایراد از دید بعضی منتقدین باشد چرا که روان بودن سواری با این ماشین در این حالت زیر پرسش میرود. جهت غلبه بر این مسئله دو راه وجود دارد اول این که از سیستم by-wire بهره گیری شود چرا که این سیستم

در عکس العمل هایش به توقف ماشین خطی عمل نمی کند و با گرفتن کلاچ در این موقعیت ها قادر خواهید بود تا ماشین را به طور کامل متوقف کنید. مسئولین فیات کرایسلر در مورد سیستم by-wire می گویند این سیستم سریعتر از سیستم ABS عمل می کند و ماشین را در وقت کمتری متوقف می کند.

یکی از مواردی که ما را دلواپس می کرد این بود که بدون دقت به این مورد و پیچیدگی هاي خاص این ماشین ایتالیایی مقام اول را به آن دادیم. چرا که چند هفته بعد از آزمون هاي ما، متوجه شدیم، یک مدل دیگر از جیولیا در یک ترافیک به واسطه همین سیستم by-wire متوقف شده است و باعث شلوغی خیابان شده است بود.

گرچه اینجور که مشخص هست، این مدل از جیولیا که ما آن را آزمون کردیم، از اعتبار آلفا رومئو دفاع خواهد کرد ولی جهت خرید هرگز به اعتبار خودروسازان اعتماد نکنید و با بررسی کامل اقدام به خرید نمایید. ولی به نظر می رسد در حال حاضر، این ماشین برترین سدان اسپورتی موجود در بازار است که گزینش مناسبی جهت خرید محسوب می شود.

واژه های کلیدی: طراحی داخلی | در ماشین | رانندگی | کادیلاک | موتور | مرسدس | ماشین | طراحی | سیستم

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی بزرگراه ها هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *