خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

استاندارد | هیوندای | سانتافه | بزرگراه | اتومبیل | هیوندای | سانتافه | موتور | ماشین | صندلی | سیستم

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها 

ماشین شاسی بلند هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها در کشور عزیزمان ایران است که در بازار جهانی نیز همین قدر محبوب هست. مدل محبوب هیوندای سانتافه در سال 2018 با شاخصه هایي اخیر باز می گردد و این بازگشت احتمالا آخرین حضور این مدل در عرصه اتومبیل سازی هست. تولید مدل اخیر سانتافه در زمره ي موجی اخیر

از تولید ماشین هاي سه ردیفی مثل تویوتا هایلندر و یا هوندا پایلوت، به شمار می رود. گرچه با زیاد کردن سایز مدل اخیر سانتافه، مدلهای پیشین آن در برابرش قدری کوچک به نظر می رسند.

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

در حالی که هنوز یک یا دو سال تا رونمایی از مدل اخیر سانتافه باقی مانده هست، مدل کنونی این ماشین همچنان از نظر ایمنی در تصادف و قیمت، ایده آل به نظر می رسد. گروه Car Connection به دلایل ذکر شده، به علاوه سواری راحت با این اتومبیل و توانایی هاي متنوع آن، امتیاز 3/7 از 10 را به این اتومبیل تخصیص داده شده است می دهد.

گرچه علت محبوبیت سانتافه، ظاهر و سبک طراحی زیبای آن نیست ولی طراحی بسیار حرفه اي و آرامش بخشی که ترکیبی از سبک خودروهای هاي SUV و سواری هست؛ از پنجره هاي شش تکه گرفته تا انحنای ظریف سقف، این ماشین چشم نواز هست.

استاندارد | هیوندای | سانتافه | بزرگراه | اتومبیل | هیوندای | سانتافه | موتور | ماشین | صندلی | سیستم

عملکرد این ماشین نیز، برترین شاخصه آن محسوب نمی شود. طی مسافت چندان با دقت به حجم مخزن بنزین، و هم چنین شتاب موتور شش سیلندر این ماشین، نسبت به سایر خودروها میانگین ارزیابی می شود. رانندگی در سانتافه، احساس شکوه و غرور را در سرنشینان برمی انگیزد و زمانی که بازرسی سه گانه فرمان آن در حالت ورزشی قرار می گیرد، بهتر می تواند خود را با مسیر بزرگراه ها تطبیق دهد.

از نظر کارشناسان سایت Car Connection علت محبوبیت سانتافه، فضای داخلی آن هست. شرکت هیوندای سرنشینان جلو را با انواع و اقسام فضاها غافلگیر کرده که همه ي این موارد بر جذابیت خرید آن افزوده هست. سرنشینان ردیف دوم نیز امکانات نسبتا خوبی دارند. ردیف سوم را جهت افراد ریز و کوچک هیکل رزو کنید و اگر تمام صندلی ها پر میباشند، بار کمتری بردارید آیا که فضای پشتی سانتافه نسبت به رقبای اخیر تر این مدل، کوچکتر هست.

سانتافه در آزمون هاي تصادفات عملکرد بسیار خوبی داشته است و دارای یک دوربین جهت نشان دادن نمای عقب ماشین هست. هشدارها در هنگام زیاد کردن احتمال برخورد از سمت جلو و ترمز اتوماتیک اضطراری در نسخه گران تر این ماشین، به صورت استاندارد در آمده اند. از شاخصه هاي دیدنی دیگر آن،

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

اکران صدا به صورت High-end audio، توانایی محرک بودن تمام چرخ ها «AWD»، و یک سقف پانورمیک را میتوان نام برد – ولی هیوندای سیستم سرگرمی را جهت ردیف عقب سرنشینان فراهم نکرده است و این اقدام را با این فرض که تبلت یا شبکه گوشی شما قادر به انجام اینکار خواهند بود، انجام داده هست.

طراحی و شکل ظاهری

به نظر می رسد که واژه “آرام بخش” جهت توصیف سبک ظاهری این اتومبیل مناسب باشد. شرکت هیوندای مدل2018 سانتافه را با اندکی تغییرات در طراحی عقب و جلو ماشین عرضه کرده هست. این شکل اخیر اگرچه ماجراجویانه نیست، ولی قشنگی خارجی و درونی حودرو حفظ شده است هست. طراحی شکل ظاهری سانتافه، امتیاز 7 از 10 را از مقیاس Car Connection دریافت کرده هست.

استاندارد | هیوندای | سانتافه | بزرگراه | اتومبیل | هیوندای | سانتافه | موتور | ماشین | صندلی | سیستم

سانتافه بدون غوغا و سر و صدا وارد بازار اتومبیل شده است هست. می توان گفت که جلوبندی مشبک شش قسمتی این ماشین، به استاندارد درجه یک ماشین هاي کراس اور «CUV» «منظور ماشین هایي است که ترکیبی از ماشین هاي SUV و خودروهای سواری میباشند» تبدیل شده است هست. عوض کردن شکل سپر جلویی اتومبیل، و چراغ هاي LED به قشنگی ظاهری صورت این اتومبیل خدشه اي وارد نکرده هست.

ظاهر اتومبیل از نمای کناری، همۀ چیز تمام استبه طوری که قشنگی هاي ظاهری آن از این زاویه زیاد به چشم می آید. این اتومبیل نمونه یک ون کوچک است که درهای کشوئی ون معمولی را ندارد . سقف منحنی و شیشه هاي پنجره هاي آن، نشانه هایي از مینی ون هاي معمولی موجود در بازار، به استثنای ماشین بسیار شیک کرایسلر پاسیفیکا را به ذهن می آورد.

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

کابین راننده نیز نمونه استاندارد هاي درجه یک خودروهای SUV هست؛ یک بورد به شکل سپر که در دو طرف آن دریچه هاي بزرگی جهت تهویه هوا واقع شده است است نیز در آن دیده می شود. سطح داشبورد شکلی موج دار داشته و تا جلوی سرنشینان دیگر ادامه پیدا میکند. در بخش هاي گوناگون سانتافه 2018،

گیج هاي گوناگون و کنسول مرکزی بازرسی و دکمه هاي مختلفی جهت بازرسی سرعت فن و صدا قرار داده شده است هست. در بعضی نسخه هاي این ماشین، صفحه لمسی بزرگتر همراه با گیج هاي الکترولومیسنت قرار داده شده است که اینکار بدون آنکه از استاندارد خودروهای کراس اور فاصله بگیرد، انجام شده است هست.

عملکرد

عملکرد اتومبیل قابل قبول ارزیابی شده است است ولی قدرت زیاد قطعا جهت چنین خودرویی ضرر نخواهد داشت. شرکت هیوندای، مدل سانتافه را به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3/3 لیتری و 6 دنده اتوماتیک مجهز کرده هست. این پیشرانه در حالت محرک بودن چرخ هاي جلو یا تمام چرخ ها به اندازه اي توان ایجاد می کند که جهت حرکت ماشین کاملا پر از سرنشین کافی هست.

راندن اتومبیل و سیستم هدایت فرمان آن در مقایسه با موتور عملکرد بهتری دارند، بنابراین کارشناسان Car Connection به عملکرد سانتافه در این قسمت امتیاز 6 از 10 را تخصیص داده شده است داده هست.بخش پیشرانه موتور طوری تنظیم شده است که در دور موتورهای پایین، توان بیشتری تأمین کند. با این حال، شتاب این اتومبیل در حد میانگین قرار دارد

و شاید علت مهم این مسئله به وزن 4000 پوندی سانتافه بر میگردد. عوض کردن آرام و سریع حالت رانندگی «تعویض دنده» در هنگام حرکت از مزایای همیشگی سانتافه است به طوری که سیستم عوض کردن دنده دستی آن را تا اندازه اي غیر مهم جلوه می دهد. گیربکس این ماشین نیز هنگام فشار ناگهانی پدال گار، راننده را سورپرایز میکند.

یکی از نکات قابل دقت سانتافه این است که قادر است بار یا جسمی به وزن 5000 پوند را به صورت بوکسل، بکشد. سیستم هدایت فرمان برقی سانتافه سه حالت انتخابی گوناگون به نام هاي اقتصادی، معمولی و ورزشی دارد. تجربه ي هیوندای در سیستم هاي هدایت فرمان برقی، بسیار دور و دراز است و سانتافه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این سیستم تمایلی به هدایت شدن در جهتی خارج از حالت پایه ندارد و هنگام حرکت در بزرگراه هاي میان ایالتی ایالات امریکا، اندکی دچار سردرگمی میشود. یکی دیگر از نکات دیدنی سانتافه این است که با فعال کردن حالت ورزشی در آن به وزنش اضافه میشود و سواری راحت تری در بزرگراه ها خواهیم داشت.

با قرار گیری استرات در بخش جلویی و سیستم تعلیق چند بخشی در عقب، سانتافه توانسته بین حرکت آرام و بی سر و صدا و فضای بار موجود در صندوق عقب خود «سیستم هاي بزرگ و پیچیده تعلیق در عقب ماشین، فضای زیادی اشغال میکنند» تعادل خوبی برقرار کرده هست.

بزرگ ترین مزیت سانتافه 2018 شاید طول نسبتا بزرگ آن باشد. فاصله چندان بین دو محور چرخ ها، زیاد ناهمواری هاي مسیر را خنثی میکند و این مسئله حتی زمانی که مجهز به چرخ هاي 19 اینچی نیز هست، صادق می باشد.

آسایش و راحتی و کیفیت

سانتافه 2018 به طور کلی بسیار بزرگ و راحت هست، ولی اندازه آن نسبتا به اتومبیل هاي رقیب، اندکی کوچک تر ارزیابی شده است هست. سانتافه 2018 در واقع نسخه اي از خودروهای SUV هیوندای با سه ردیف سر نشین هست. این ماشین به نوبه خود بسیار بزرگ و جا دار هست، ولی اندازه آن نسبت به اتومبیل هاي رقیب نظیر مدل هوندا پایلوت کوچکتر هست.

Car connection از نظر تعداد فضای سرنشینان و بار و هم چنین چیدمان قابل عوض کردن ردیف سوم سرنشینان امتیاز 9 از 10 را به سانتافه تخصیص داده شده است می دهد.شرکت هیوندای این مدل از سانتافه را بعنوان یک ماشین با 6 یا 7 سرنشین به فروش میرساند. در هر دو حالت، طول این ماشین 1/193 اینچ «5/8 اینچ زیاد از طول Santa Fe Sport» بوده و فواصل دو محور چرخ آن 2/110 اینچ «9/3 اینچ زیاد از مدل اسپورت» هست.

ردیف جلوی سرنشینان به خوبی نشان می دهد که آیا تعداد زیادی از رانندگان خودروهای SUV و مینی ون ها، به سمت ماشین هاي کراس اوری مثل سانتافه روی آورده اند. فضای تعبیه شده است جهت سر و پاهای سرنشینان بسیار چندان هست؛ گرچه به جز در حالتی که سانروف پانورمیکی آن مورد بهره گیری قرار می گیرد

که این آپشن در مدلهای نهایی «Ultimate» قرار داده شده است هست. صندلی هاي بسیار نرم و پشتی هاي بسیار محکم جهت سرنشینان جلو، با بالشتک هاي زیر سری به خوبی تطبیق داده شده است اند و این هماهنگی بسیار رضایت بخش ارزیابی شده است هست. به خصوص اگر شما قبلا یک فورد فلکس را رانده باشید؛ آیا که در حین رانندگی قطعا این جس را داشته اید که گردنتان به سمت جلو هل داده میشود.

در فضای بین دو سرنشین جلو، فضای زیادی جهت نگهداری لیوان ها و ریختن زباله ها تعبیه شده است است که مشمول بر یک محفظه عمیق که در جلوی محل تنظیم دنده قرار دارد، میشود.در ردیف دوم سانتافه یک نیمکت کشیده یا دو صندلی نمونه صندلی راننده جهت سرنشینان فراهم شده است هست. طولانی بودن فاصله دو محور،

موجب شده است که فضای پاها جهت ردیف دوم سرنشینان نیز مناسب باشد و صندلی ها از تکیه گاه خوبی برخوردار میباشند و حتی در بعضی مدل ها، دارای سیستم حرارتی نیز میباشند.ردیف سوم این ماشین در واقع قسمتی است که سانتافه در تنظیم و چیدمان آن از رقبای خود عقب تر هست. صندلی ها کوچک بوده

و فضای بسیار کمی با کف دارند. دسترسی به آنها حتی با جلو کشیدن صندلی هاي ردیف دوم اندکی سخت هست. فضای سر و زانو جهت سرنشینان این ردیف بسیار محدود هست.فضای حمل بار «صندوق عقب» بسیار باریک سانتافه در پشت ردیف سوم، با حجم تنها 5/13 فوت مکعب، یک ضعف بزرگ جهت این ماشین به شمار می رود. گرچه اگر ردیف سوم صندلی ها را تا کنید، فضای بار سانتافه به 40 فوت مکعب تبدیل خواهد شد.

سانتافه کابین بسیار جالب و جالبی دارد؛ در مدلهای گرانقیمت آن، از جنس چوب و در مدلهای ارزان تر از جنس پلاستیک ساخته شده است هست.. مدل 6 سیلندر این ماشین صدای بسیار کمی را ایجاد میکند ولی صدای چرخ ها نسبت به مدل اسپورت، زیاد به گوش میرسد.

ایمنی

سانتافه در تصادف هاي آزمایشی، امتیازهای بسیار فوق العاده کسب کرده ولی در عین حال باید گفت که تازه ترین شاخصه ایمنی استاندارد را هنوز کسب نکرده هست. شرکت هیوندای هنوز امتیازهای کسب شده است در تصادفات آزمایشی را جهت مدل 2018 به روز رسانی نکرده ولی تعمیم امتیازهای مدل 2017 به این مدل نیز جهت سانتافه 2018 کافی خواهد بود.

در سال 2017، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه هاي کشور آمریکا «IIHS» مدل 2017 سانتافه را بعنوان برترین گزینش از نظر ایمنی معرفی کرد. این اتومبیل در تمام تصادفات آزمایشی امتیازات خوبی به دست آورده هست. در عین حال، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه هاي امریکا «NHTSA» در تمام آزمون ها به این اتومبیل 5 ستاره را تخصیص داده شده است داده است که گرچه این عنوان تنها یک استثنا دارد آیا که در آزمون مقاومت در هنگام چپ کردن این ماشین 4 ستاره دریافت کرده هست.

دوربینِ نما از عقب به صورت استاندارد در تمامی مدل ها به کار رفته است و دوربین هاي مربوط به نماهای جانبی و اطراف ماشین به صورت آپشن هاي دلخواه در آن قرار می گیرند.

در مقیاس رتبه بندی Car Connection، سانتافه از نظر ایمنی امتیاز 8 از 10 را کسب می کند. اگر هیوندای سیستم هشدار در هنگام برخورد با مانع از سمت جلو، و ترمزهای اتوماتیک اضطراری را روی مدلهای بیشتری قرار دهد، می تواند به دریافت امتیاز 9 امیدوار باشد.

عبارات مهم : استاندارد – هیوندای
امکانات

مدل 2018 سانتافه با توانایی هاي خاص نظیر تهویه حرارتی صندلی ها و سیستم صوتی پرمیوم عرضه خواهد شد. این ماشین در نسخه هاي پایه، SE، Limited و Ultimate به فروش خواهد رسید.

خصوصیات استاندارد و دلخواه این اتومبیل، به همراه سیستم اطلاعاتی- سرگرم کننده آن در معیار Car connection امتیاز 8 از 10 را کسب خواهد کرد.تمام مدلهای سانتافه با شاخصه هاي خاص قدرتی، بازرسی در حالت کروز، صندلی هاي روکش شده، یک دوربین از نمای عقب، صندلی برقی راننده،

سیستم نظارت تهویه مطبوع دوگانه در داخل ماشین، توانایی اکران صوت هاي AM/FM/XM/CD با اتصال USB و بلو توث، و یک صفحه لمسی 7 اینچی مجهز شده است اند. در مدلهای پایه و SE، چرخ هاي 18 اینچی آلیاژی استاندارد میباشند.در تریم پرمیوم سانتافه 2018، گزینش هاي صندلی برقی جهت سرنشین، روشن شدن بدون کلید،

سنسور تشخیص نقاط کور، و باز و بسته شدن خودکار درب عقب محفظه بار ماشین نیز اضافه شده است اند. مدل Limited سانتافه، از امکانات سیستم گرمایش صندلی ها و فرمان اتومبیل، قطعات چرمی و گیج هاي الکترو لومیسنت، برخوردار هست.

تریم نهایی سانتافه 2018، دارای دوربین هاي نمای اطراف، سنسورهای پارک کردن، سیستم هاي تهویه و گرمایشی در ردیف جلو، صفحه لمسی 8 اینچی و چرخ هاي 19 اینچی هست. به علاوه، این مدل مجهز به سیستم هشدار دهنده برخورد از سمت جلو و ترمزهای اضطراری اتوماتیک، بازرسی تطبیقی کروز،و سیستم هشدار دهنده در صورت خروج از لاین می باشد.

هیوندای جهت سرنشینان عقب، سیستم سرگرم کننده در نظر نگرفته است و باور مهندسین و مسئولین این شرکت این بوده است که زیاد سرنشینان به ابزار سرگرمی مثل گوشی هاي هوشمند و تبلت و نوت بوک دسترسی دارند.

سیستم تلماتیک هیوندای با عنوان BLueLink خدمات متنوعی نظیر قفل شدن درها و استارت ماشین را فراهم میکند. با روی کار آمدن مدل 2018 ، بهره گیری از این سیستم و خدمات آن به وسیله هیوندای، سه ساله می شود.

اقتصادی بودن مصرف سوخت

مدل 2018 سانتافه از نظر مصرف سوخت در مقایسه با مدل هایي که سیستم دو چرخ جلو محرک «FrontWD» دارند، اقتصادی تر هست. ولی عملکرد مصرف سوخت بهینه این مدل در مقایسه با خودروهای تمام چرخ محرک، عملکردی میانگین دارد. برترین حالت مصرف سوخت بهینه در این مدل، حالتی است که تنها محور تحرک دو چرخ جلو فعال هست.

سانتافه با موتور 6 سیلندر و تعویض اتوماتیک دنده، از نظر EPA، امتیازهای 18 مایل در هر گالن «MPG» در شهر، 25 Mpg در بزرگراه، و به صورت ترکیبی 21 mpg را به خود تخصیص داده شده است داده هست. این ارقام، در حالت محرک بودن تمام چرخ ها، به صورت 18/24/20 خواهد بود.

با دقت به مقیاس سبز Car Connection ، امتیاز 6 از 10 را به خود تخصیص داده شده است می دهد. به نظر می رسد که حالت AWD سانتافه، در مقایسه با امتیاز 22 mpg مدل Pilot هوندا، یا 21 mpg مربوط به داج دورانگو، نیاز به تقویت شدن دارد.

دیدگاه منتقدان

نکات مثبت:

• هیچ نقص واضح و قابل توجهی ندارد
• قیمت آن بسیار مناسب هست
• فضای مسافران در حد بینظیر هست
• کاملا مجهز، در قسمت بورد
• انتقال آرام و روان توان به وسیله موتور 6 سیلندر

نکات منفی:

• جریمه هاي سنگین تجاوز از محدوده کلیومتراژ مشخص شده است در قرار داد کرایه در حالت محرک بودن تمام چرخ ها «AWD»
• کم بودن تعداد 6 دنده
• فضای باریک ردیف سوم

واژه های کلیدی: استاندارد | هیوندای | سانتافه | بزرگراه | اتومبیل | هیوندای | سانتافه | موتور | ماشین | صندلی | سیستم

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

درباره هیوندای سانتافه ماشین محبوب ایرانی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *