خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پشت پرده ماجرای میزبانی کشور عزیزمان ایران و عربستان

دیدار‌های باشگاهی و ملی کشور عزیزمان ایران و عربستان به احتمال فراوان با رای کمیته فنی و مسابقه های کنفدراسیون آسیا طبق روال در ۲ کشور فوق برگزار خواهد شد.

پشت پرده ماجرای میزبانی کشور عزیزمان ایران و عربستان

دیدار های باشگاهی و ملی کشور عزیزمان ایران و عربستان به احتمال فراوان با رای کمیته فنی و مسابقه های کنفدراسیون آسیا طبق روال در ۲ کشور فوق برگزار خواهد شد.

برگزاری دیدار های کشور عزیزمان ایران و عربستان در زمین طرفین؟

درپی اعتراض عربستان به نبودن امنیت در کشور عزیزمان ایران جهت برگزاری دیدار های بین المللی، کمیته مسابقه های AFC طبق مشورتی که با کمیته امنیت فیفا انجام داد اعلام کرد دیدار نمایندگان کشور عزیزمان ایران و عربستان در این کشور ها برگزار نشود. البته این اعتراض به تازگی به امارات هم سرایت کرد تا بحث بازی بین نمایندگان ایران، عربستان، قطر و امارات به چالشی جدی جهت کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شود.

عبارات مهم : کنفدراسیون آسیا – عربستان
فدراسیون فوتبال با همکاری و همراهی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان از یک سال و نیم قبل جهت اعتراض به این حکم پیگیری های جدی ای را انجام داد چراکه حکم برگزاری دیدار بین تیم های ایرانی و عربستانی به علت پرسشها امنیتی با شرایط موجود در کشور عزیزمان ایران و حتی برنامه های AFC مغایرت داشت. با وجود اینکه امنیت کشور عزیزمان ایران باعث شده است است تا عراق دیدار های حساس خود برابر ژاپن و استرالیا را در کشورمان برگزار کند، ولی کلوب های ایرانی از میزبانی بخشی از بازی های بین المللی خود محروم می شوند.

در نشست اخیر کمیته مسابقه های اعلام شد براساس قرعه کشی مسابقه های فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا که قرار است ۶ دسامبر برگزار شود بازی ها باید به صورت رفت و برگشت در کشور های حاضر در این مسابقه ها برگزار شود. در این حکم هیچ اشاره ای نشده است که کشور عزیزمان ایران و عربستان از بحث میزبانی محروم هستند.

۲ بند در این حکم حائز اهمیت هست، اگر کشور یا دولتی مخالف سفر اتباع خود به یک کشور خاص باشد، فدراسیون ها وظیفه دارند دولتشان را جهت سفر تیم های ملی و باشگاهی به آن کشور متقاعد کنند و در صورتی که این امر انجام نشود، نمایندگان AFC عنوان را پیگیری می کنند. کنفدراسیون آسیا به دنبال برقراری شرایط ورزشی در برگزاری مسابقه های هستند، ولی مصوبه کمیته مسابقه های به هیئت رئیسه و کمیته اجرایی AFC این پرسشها را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام می کند.

نظر کمیته مسابقه های به عنوان یک کمیته تاثیرگذار و تصمیم ساز جهت هیئت رئیسه و کمیته اجرایی که در AFC تصمیم گیرنده هستند اهمیت زیادی دارد، باید خوابیدن فراهم شود که مسابقه های در شرایط خاص و ورزشی برگزار شود. کلوب های ایرانی به علت میزبانی از تیم های عربستانی در کشور ثالث هزینه زیادی را مجبور شده است اند. از طرفی این امر افت شدید میانگین تماشاگران در مسابقه های غرب آسیا را به دنبال داشته است به گونه ای که به صورت میانگین در هر بازی منطقه غرب تنها چهار هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند، ولی این آمار در بازی های شرق ۳۰ هزار نفر هست. همچنین میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث روی بحث اسپانسرینگ، حق پخش تلویزیونی و کیفیت مسابقه های هم تاثیرگذاشته است.

طبق شنیده های ما قرار است به زودی جلسه هیئت رئیسه AFC تشکیل و آنجا تصمیم نهایی اعلام شود.

از سوی دیگر گفته می شود نمایندگان ایران، عربستان، عراق و قطر بعد از صحبت های خود در وقت رای گیری نشست کمیته مسابقه های را ترک کردند و سایر اعضا به اتفاق آرا مصوبه مذکور را تصویب کردند.

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران از سه یا چهار ماه قبل اقدام هایی به جهت دریافت غرامت از عربستان انجام داده هست، فدراسیون از کلوب ها درخواست کرد مدارک و مستندات ارزش را ارائه دهند و این مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است است اگر این امر در AFC به نتیجه برسد و در غیر اینصورت از راه های دیگر این عنوان پیگیری خواهد شد آیا که کلوب های ایرانی دچار خسارت جدی شده است اند. اگر آن ها بازی با تیم های عربستانی را در زمین خودشان برگزار می کردند هم از لحاظ حضور تماشاگر اوضاع بهتری داشتند و هم هزینه های کمتری را پرداخت می کردند.

لازم به ذکر است که باید تا قبل از ۶ دسامبر این جلسه تشکیل شود آیا که در آن وقت قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ صورت می گیرد و باید وظیفه این پرسشها در وقت باقیمانده حل شود.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir

پشت پرده ماجرای میزبانی کشور عزیزمان ایران و عربستان

واژه های کلیدی: کنفدراسیون آسیا | عربستان | عربستانی | عربستان، | مسابقه | فوتبال | ایرانی | برگزاری | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *