خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واقعیتی که مجتبی جباری باید قبول کند

مجتبی جباری بازیکن تیم استقلال 34 ساله شده است است و دیگر آن توانایی و تحرک مورد نیاز را نداد.

واقعیتی که مجتبی جباری باید قبول کند

مجتبی جباری بازیکن تیم استقلال 34 ساله شده است است و دیگر آن توانایی و تحرک مورد نیاز را نداد.

مجتبی جباری دیگر سرعتی نیست!

هر چقدر هم امید نورافکن افت کند و نمایشی مانند روزهای اوج خود را ارائه ندهد با این حال تفاوتی مهم میان او و مجتبی جباری در ترکیب استقلال وجود دارد.

مجتبی جباری در دیدار برابر سایپا در ترکیب مهم آبی پوشان قرار داده شد و تا آخر نیز در زمین حضور داشت. اگر چه جباری به واسطه توانایی اوج در بازیسازی و فکر خوبی که دارد پاس های خوبی در مرکز زمین می دهد ولی حقیقت راجع به او این است که حضورش در ترکیب استقلال سرعت انتقال را در مرکز زمین این تیم را پایین می آورد.

واقعیتی که مجتبی جباری باید قبول کند

جباری 34 سال سن دارد و طبیعی است بازیکنی در سن و سال او سرعت سابق را نداشته باشد. از طرفی تغییرات در فوتبال امروز دنیا با سرعت بسیار بالایی رو به زیاد کردن است به طوری که بازیکنانی مانند جباری که به پلی میکر مشهور هستند جایگاهشان در فوتبال امروز به طور کامل عوض کردن کرده هست. آن وقت که جباری در اوج قرار داشت، در فاصله سال های 2005 تا 2010 فوتبال هم طور دیگری بود و بازیکنانی مانند جباری نیاز نداشتند در مرکز زمین درگیر شوند آیا که قرار بود توپ به آنها برسد و آنها توپ را در زمین پخش کنند. ولی در فوتبال امروز دنیا دیگر یک هافبک در مرکز زمین چنین شرایطی ندارد و باید به شدت درگیر باشد و در برنامه های دفاعی شرکت کند.

در فوتبال امروز دنیا حتی وینگرها و مهاجم سایه هم در کار دفاعی شرکت می کنند چه برسد به هافبک مرکزی. همان طور که بازیکنی درجه یک مانند آندره آ پیرلو در فوتبال تازه نمی تواند نقش سابق خود را ایفا کند این مسئله مشمول بر حال هم نسلان او در تمام دنیا می شود. این روزها بازیکنانی از دوران گذشته فوتبال همچنان در سطح اول حضور دارند که فوتبال خود را با تغییرات تازه تطبیق داده اند.

زمانی که امیدنورافکن در ترکیب استقلال قرار می گیرد به طور کامل در چند نقطه زمین درگیر هست. او دقیقا بازیکنی متعلق به نسل تازه فوتبال هست. قواعد فوتبال امروز را به خوبی رعایت می کند. هنگامی که بازیکنی توپ لو می دهد او به سرعت درگیر می شود و تلاش می کند توپ را بعد بگیرد ولی آیا مجتبی جباری چنین نمایشی ارائه می دهد؟

جباری برابر سایپا چندین بار در مرکز زمین توپ را لو داد و سرعت مورد نیاز را جهت بعد گرفتن توپ نداشت. با توجه به اینکه پرسینگ در فوتبال امروز بسیار شدیدتر از دوران گذشته انجام می شود او موقعیت مناسبی جهت ارسال پاس های کلیدی نخواهد داشت آیا که هر وقت صاحب توپ شود بازیکنان حریف مقابلش قرار می گیرند و فرصتی به او جهت ارسال پاس های کلیدی نمی دهند.

مجتبی جباری بازیکن تیم استقلال 34 ساله شده است است و دیگر آن توانایی و تحرک مورد نیاز را نداد.

در فوتبال امروز دنیا دیگر نمی توان یک بازیکن از 11 بازیکن را به صرف اینکه پاس کلیدی می دهد در شرایطی خاص قرار داد آیا که در اینصورت تیم شرایط یک تیم 10 نفره را پیدا می کند. امید نورافکن در ترکیب استقلال می جنگند و اتفاقا او فصل گذشته در استقلال در کنار امید ابراهیمی بیشترین پاس کلیدی را داد. نورافکن بازیکن فوتبال امروز است و جباری فوتبالیستی بزرگ و خوش فکر که فوتبالش با جریان روز تطبیق پیدا نکرده است.

عبارات مهم : فوتبالیست – استقلال

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:خبرورزشی

واژه های کلیدی: فوتبالیست | استقلال | بازیکنان | فوتبال | بازیکن | کلیدی | ارسال | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *