خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همه چیز راجع به حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان ایران

یکی از بزرگ ترین چالش های ورزش بانوان در سال های اخیر بحث حضور «دو جنسه ها» در تیم های باشگاهی و ملی بانوان بوده ، بحثی که

همه چیز راجع به حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان ایران

یکی از بزرگ ترین چالش های ورزش بانوان در سال های اخیر بحث حضور «دو جنسه ها» در تیم های باشگاهی و ملی بانوان بوده ، بحثی که در اکثر مواقع بدون کوچک ترین مطالعه ای عنوان شده است است.

زنده شدن بحث حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان

در سال های اخیر بحث حضور دو جنسه ها در ورزش بانوان کشور عزیزمان ایران جنجال های زیادی به پا کرد و آوازه این جنجال تا آن سوی مرزها رسید. ادعاها بسیار زیاد بود و هست. مدعیان از بازیکنانی می گویند که «دوجنسه» هستند و به آسانی در ورزش بانوان به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.

مدعیان می گویند این دوجنسه ها در واقع مرد هستند و حضورشان در ورزش بانوان نه تنها غیرقانونی که غیر شرعی هم هست. البته قابل انکار نیست که در سال های اخیر دو مورد بسیار استثنایی در ورزش بانوان پیدا شد، مواردی که از لحاظ بیولوژیکی واقعا مرد بودند و به همین علت به سرعت از دایره حرفه ای ورزش بانوان کنار گذاشته شدند. ولی در بقیه موارد اتفاقاتی پشت پرده وجود دارد.

همه چیز راجع به حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان ایران

مشکل بزرگ مدعیان حضور «دوجنسه ها» در ورزش بانوان این است که این افراد به علت سطح سواد پایین و یا ناآگاهی اجتماعی هنوز نمی دانند چه تفاوتی بین دوجنسه ها و یا افرادی که صرفا مسئله هورمونی آنها را آزار می دهد، وجود دارد. عده ای دیگر از مدعیان حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان بنا به دلایلی کامل شخصی و از روی تعمد این مباحث را مطرح می کنند. ولی چه شد که بحث حضور دوجنسه در ورزش بانوان کشور عزیزمان ایران زنده شده است است؟ به تماس تلفنی زن مربی مطرح یکی از رشته های ورزشی کشور عزیزمان ایران اشاره ای می کنیم…

عبارات مهم : نابود شدن – ورزشکار

داد و بیداد از دو جنسه ها

خانم مربی مطرح تماس می گیرد. از حضور دوجنسه ها در ورزش( … ) دلش خون هست. می گوید این دوجنسه ها حق دختران ورزشکار را می خورند. می گوید اینها مرد هستند در لباس زن و از این حرف ها… زن مربی تا به حال دوره های مربی گری متعددی در سطوح متفاوت گذرانده و تجربه بسیار بالایی در مربی گری دارد. ولی با تمام این تجارب و با تمام این مدارک مربی گری و با تمام این ادعاها بعد از 35 سال حضور در ورزش بانوان هنوز نمی داند دوجنسه ها زمین تا آسمان با کسانی که فقط مسئله هورمونی دارند تفاوت دارد.

کسی به زن مربی یاد نداده ناآگاهانه و ندانسته به کسی تهمت نزند و در هیچ یک از همان کلاس های مربی گری هم به این زن یاد نداده اند زندگی شخصی یک ورزشکار را با تهمت های این چنینی نابود نکند. حتی کسی هم پیدا نشده به این زن بگوید اگر واقعا دوجنسه ای هم در ورزش بانوان وجود داشته باشد(که وجود ندارد) حقش نیست که این چنین با او واکنش‌ها شود و همانند یک مجرم از دیگران بی احترامی ببیند.

یکی از بزرگ ترین چالش های ورزش بانوان در سال های اخیر بحث حضور «دو جنسه ها» در تیم های باشگاهی و ملی بانوان بوده ، بحثی که

اینکه هر چند وقت یکبار بحث داغ دوجنسیتی ها در ورزش بانوان مطرح می شود فقط به علت همین ناآگاهی های مدعیان هست، مدعیانی که هنگامی که دهان باز می کنند اصلا نمی فهمند چه زندگی هایی را خراب می کنند و چه مشکلاتی را به وجود می آورند. بله درست هست، تهمت های این چنینی زندگی اشخاصی را هم نابود کرده که به یکی از آنها اشاره می کنیم.

مشکل هورمونی یا…. ؟!

خانم مربی بی سواد و ناآگاه مصاحبه می کند و می گوید تیم حریف یک بازیکن دوجنسه در ترکیب تیم خود داشته هست. این را به گوش مسئولان همان کلوب میرساند و مسئولان کلوب نیز به سرعت وارد عمل می شوند و به گمان اینکه کار درستی می کنند این دختر را از کلوب کنار می گذارند. این در حالی است که این بازیکن فقط مشکلی هورمونی داشته که باعث می شد تا بعضی از شاخصه های ظاهری او شبیه جنس مذکر باشد. این دختر ورزشکار مدتی بعد مبتلا به افسردگی شد و زمانی هم که مشخص شد او دوجنسه نیست به ورزش حرفه ای بازگشت ولی هرگز آن فرد سابق نشد.

مورد دیگر به یکی از ملی پوشان سابق برمیگردد. او نیز فقط به علت یک مسئله هورمونی با ماجرای عجیبی روبرو شد. او نیز قربانی ناآگاهی افرادی شده است بود که او را با یک دوجنسه اشتباه گرفته بودند.

مورد شرم آورتر همان تصویر معروفی بود که از تیم ملی فوتبال بانوان منتشر شد، تصویری که «بلاهت» باعث شد تا انتشار دهنده تصویر به کنایه بگوید به تصویر بازیکن شماره فلان نگاه کنید. منظور او این بود که این بازیکن که صورت نسبتا پسرانه ای دارد یکی از همان دوجنسه هاست! این ادعای بی ریشه و اساس به سرعت تکذیب شد. آن دختر فوتبالیست هم واکنش‌ها بزرگ منشانه ای از خود نشان داد و هرگز درصدد پاسخگویی به این شایعه شرم آور برنیامد. ولی در سال های اخیر تعداد بازیکنانی که از سوی افراد متفاوت «دوجنسه» نامیده شده است اند بسیار زیاد هست. این افراد یا مانند همان بازیکن تیم ملی فوتبال سکوت می کنند، یا منزل نشین و افسرده می شوند و یا با شکایت و اثبات نادرست بودن ادعاها به ورزش برمی گردند ولی دیگر… بگذریم!

شایعه پشت شایعه

همه چیز راجع به حضور دوجنسه ها در ورزش بانوان ایران

ناآگاهی و فقدان درک و فهم از یک عنوان منجر به شکل گیری شایعات بعد از آن هم می شود. به هر حال «دو جنسه ها» مبحث مبهمی در جهت جنجال سازی هست. بعد از مطرح شدن شایعاتی از این دست موج دروغ پردازی باعث شکل گیری شایعاتی قبیح تر هم می شود. آنقدر قبیح که حد و مرزی هم جهت آن وجود ندارد. عجیب نیست اگر بگوییم شایعات زشت و قبیح در اینباره منجر به نابود شدن زندگی یکسان یک بانوی ورزشکار شده است هست. ابعاد تهمت های بحث دوجنسیتی ها آنقدر گسترده است که بیش از این نمی توان دراینباره صحبت کرد.

بیماری شرم نیست

این جمله که بیماری باعث شرم نیست باید بارها تکرار و تکرار شود. واقعیت این است که حقایق حاصل از خبرچینی ها در ورزش بانوان تلخ تر از آن چیزی است که تصور می شود. دختری که افسرده شد و دختری که زندگی مشترکش به آخر رسید بخشی از این حقایق تلخ هست. جهت همین است که هنگامی که مربی مطرح گوشی را برمی دارد و با ذوق و شوق و البته آب و تاب از مسئله بزرگ ورزش بانوان می گوید تا در رسانه ها بازتاب یابد، باید تمام این پرسشها را یادآور شویم.

باید به او و بسیاری از شایعه پردازان و ناآگاهان دیگر یادآور شویم که نه ترنس باید باعث شرم یک فرد شود و نه ترشح غیرعادی هورمون در بدن یک فرد که منجر به رویش موهای ضخیم روی صورت او می شود. بیماری شرم نیست، حالا هر نوعی که می خواهد باشد. بیماری را می توان درمان کرد. اگر راه درمانی هم نباشد حداقل با شایعات احمقانه دل آنها را زیاد نشکنیم.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: jamejamonline.ir


یکی از بزرگ ترین چالش های ورزش بانوان در سال های اخیر بحث حضور «دو جنسه ها» در تیم های باشگاهی و ملی بانوان بوده ، بحثی که

واژه های کلیدی: نابود شدن | ورزشکار | بازیکنان | تصویری | بیماری | بازیکن | زندگی | تصویر | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *