خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دونده زیبای من/ نوشته ای سوزناک جهت مرحوم عطاالله بهمنش

ابراهیم افشار نوشته ای قشنگ را بخاطر درگذشت عطاالله  بهمنش نوشته است که در ادامه خواهید خواند.

دونده زیبای من/ نوشته ای سوزناک جهت مرحوم عطاالله بهمنش

ابراهیم افشار نوشته ای قشنگ را بخاطر درگذشت عطاالله بهمنش نوشته است که در ادامه خواهید خواند.

عطاالله بهمنش درگذشت

نمی دانم بیستون چه خبر است امشب یا فرداشب توی امجدیه چه هنگامه ای هست. این دو ، میعادگاه نخست مرد صدامخملی کشور عزیزمان ایران بود.

او اگر دو بار در زندگی متولد شد ، هردو در این اقلیم بوده است ؛ در كرمانشاه . پسر صفرعلی خان و مرضیه قد انداخت. و در امجدیه ، مردی كه صدایش غوغایی در كائنات راه می انداخت .

دونده زیبای من/ نوشته ای سوزناک جهت مرحوم عطاالله بهمنش

نه ، ولی فردا نیز اقلیمی دیگر به است و نیست او اضافه می شود؛ قطعه نامداران. چه كسی جهت جنازه او سخن می گوید . چه اعتماد به نفسی باید داشته باشد كه در حضور او به فارسی وزین سخن بگوید؟

می دانم از زیر تابوت گوش می دهد كه واژه ها را همچون فرهاد كوهكن بتراشی . واژه ها فرزندان او بودند . فرزندان مردی كه یك روز در دهه بیست در تقابل با سربازان انگلیسی ، چهارصدمتر را دوید و قهرمان شد.

فردا به گمانم چهارصدمتر نهایی اش را می دود. ولی این بار روی شانه مردمش .

بار اول اگر به پابرهنگی دوید . این بار پیچیده در شولای كفن ، جهت امجدیه پیر دست تكان می دهد و می رود كه از خط آخر اش بگذرد .

ابراهیم افشار نوشته ای قشنگ را بخاطر درگذشت عطاالله  بهمنش نوشته است که در ادامه خواهید خواند.

حكیم قرن بیستمی ما را بگذارید امان بگیرد روی دوش شماها مَردم كه هرگاه قهرمانی روی دوش شما بود، او به قشنگی تمام حماسه ای ساخته بود. كه حماسه در اصل ، خود او بود.

آواز یا آوازه خوان؟ آوازه اینك از نقال خسته جانی ست كه از بیستون‌ آمد و در كرانه های امجدیه اش آرام گرفت. فردا بگذارید در مینو، صدایی صاف كند و جهت استادش احمدایزدپناه ، جهت ستاره اش عباس تنیده گر و جهت تهمتن اش غلامرضا تختی ، آخرین سووشانش را بخواند.

دونده زیبای من. گزارشگر اساطیری من. فردوسی از صدا افتاده ی من . بگذارید این بار به آسودگی گزارش كند آخرین سكانس فوت را ؛ از امجدیه تا قطعه نام آوران. و تارهای صوتی اش را در موزه ها بگذارید كه آیندگان بفهمند كه فردوسی در مردم کشور عزیزمان ایران تكثیر می شود.

عبارات مهم : فرزندان – دونده

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir

واژه های کلیدی: فرزندان | دونده | حماسه | ایران | آخرین | sport | فردوسی | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *