خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مقایسه مهدی طارمی و کاوه رضایی با اعداد و ارقام

مهدی طارمی و کاوه رضایی، مهاجم های دو تیم پرسپولیس و استقلال این روز ها بسیار بر سر زبان ها هستند و به همین علت نگاهی می اندازیم به آمار این دو بازیکن.

مقایسه مهدی طارمی و کاوه رضایی با اعداد و ارقام

مهدی طارمی و کاوه رضایی، مهاجم های دو تیم پرسپولیس و استقلال این روز ها بسیار بر سر زبان ها هستند و به همین علت نگاهی می اندازیم به آمار این دو بازیکن.

مهدی طارمی یا کاوه رضایی؛ کدام موفق تر هستند؟

این روز ها مقایسه زیادی بین مهدی طارمی و کاوه رضایی، مهاجم دو رقیب سنتی کشور عزیزمان ایران یعنی پرسپولیس و استقلال صورت می گیرد. بعد از اینکه طارمی در بازی برابر لخویا پنالتی از دست داد، این مقایسه ها به اوج خود رسید.

مهدی طارمی، از شاهین بوشهر دسته اولی به پرسپولیس پیوست و اکنون 3 سال است در این تیم حضور دارد. کاوه رضایی تقریبا 8 سال است از وقت حضورش در فولاد خوزستان، در لیگ برتر توپ می زند. البته کاوه رضایی اوایل حضورش در فولاد به طور ثابت بازی نمی کرد و زیاد یک جوان نیمکت نشین بود. دوران حرفه ای کاوه رضایی را می توان از لیگ دوازدهم حساب کرد که به تیم سایپا پیوست.

رضایی در 3 فصلی که جهت فولاد بازی می کرد فقط 2 گل به ثمر رساند. وی در نخستین فصل حضورش در سایپا موفق شد 5 گل به ثمر برساند و در دومین فصل نیز 6 گل جهت نارنجی پوشان زد. رضایی در لیگ چهاردهم، نیم فصل اول در سایپا و در نیم فصل دوم در ذوب آهن حضور داشت که باز هم 6 گل در این لیگ به ثمر رساند.

مقایسه مهدی طارمی و کاوه رضایی با اعداد و ارقام

مهاجم تیم ذوب آهن جهت سومین فصل پیاپی در زدن 6 گل هت تریک کرد تا لیگ پانزدهم را هم با 6 گل به آخر برساند. در لیگ شانزدهم بعد از کش و قوس های فراوان، کاوه رضایی به استقلال پیوست و توانست عالی ترین عملکرد دوران فوتبالی اش را در این تیم داشته باشد. وی امسال موفق شد 7 گل در لیگ وارد دروازه حریفان کند و همچنین 8 پاس گل به نام خود ثبت کند و عالی ترین پاسور لیگ شود. وی همچنین در آسیا 5 گل جهت استقلال و 2 گل جهت ذوب آهن به ثمر رسانده است.

کاوه رضایی، مهاجم پر تحرکی است و به خوبی در کار های تیمی شرکت می کند و به مهره مهم تیم منصوریان تبدیل شده است هست. به او نیز مانند طارمی گاهی به خاطر از دست دادن موقعیت ها انتقاد می شد، ولی در این برهه حساس نهایی فصل به خصوص در آسیا ناجی تیمش شده است تا به شدت مورد حمایت هواداران تیمش قرار گیرد. با گل وی در دقایق نهایی برابر العین، استقلال شانس زیادی جهت افزایش به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد.

مهدی طارمی، آقای گل دو دوره اخیر لیگ برتر فوتبال کشور عزیزمان ایران این روز ها بیش از هر بازیکن دیگری نامش بر سر زبان ها هست. وی مدتی بود میانه اش با طرفداران تیم پیروزی (پرسپولیس) خوب شده است بود ولی با از دست دادن پنالتی برابر لخویا دوباره مورد حمله هواداران قرار گرفت. هنگامی که به آمار طارمی نگاه می کنید به این نتیجه می رسید که هواداران سرخپوشان پایتخت بیش از حد کم لطفی می کنند!

طارمی در نخستین سال حضورش در پرسپولیس که تازه از دسته یک به لیگ برتر آمده بود، موفق شد 7 گل به ثمر برساند که با آمار کاوه رضایی در دوران اوج فوتبالی اش برابری می کند! مهاجم بوشهری سرخپوشان در لیگ پانزدهم خود را به فوتبال کشور عزیزمان ایران ثابت کرد و با 16 گل، مقام آقای گلی لیگ را به نام خود ثبت کرد و همچنین عالی ترین بازیکن لیگ پانزدهم گزینش شد. وی پارسال توانسته بود 2 گل هم در جام حذفی به ثمر برساند و 5 پاس گل هم در لیگ به هم تیمی هایش داده بود.

و ولی لیگ شانزدهم، مهدی طارمی در واپسین دقایق نقل و انتقالات دوباره به پرسپولیس بازگشت و در تمرینات پیش فصل حضور نداشت. آقای گل چند هفته ابتدایی لیگ نیمکت نشین بود و با افت شدیدی رو به رو شده است بود. ساسان انصاری دو برابر وی در لیگ زده بود ولی در آخر لیگ شانزدهم این طارمی بود با 18 گل باز هم آقای گل لیگ شد. طارمی در نخستین سال حضورش در پرسپولیس توانست یک گل در آسیا به ثمر برساند و امسال نیز 6 بار در آسیا گلزنی کرد.

انتقادات طرفداران تیم پیروزی (پرسپولیس) گاهی اوقات استرس زیادی را به آقای گل لیگ کشور عزیزمان ایران می دهد ولی کافی است هواداران این تیم به تعداد موقعیت های تیم خود در دیدار هایی که طارمی حضور ندارد، مانند بازی برگشت برابر صبای قم نگاه کنند. پرسپولیس در بازی های بدون طارمی، تعداد موقعیت هایش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد!

کاوه رضایی در 8 سال حضورش در لیگ برتر فوتبال کشور عزیزمان ایران موفق شده است 32 بار گلزنی کند ولی مهدی طارمی در 3 سال حضور در لیگ موفق شده است است که 41 بار گلزنی کند و تبدیل به عالی ترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس شود. مهدی طارمی 18 بازی ملی تاکنون داشته است و توانسته 9 بار گلزنی کند. وی با 2 گل زده عالی ترین گلزن تیم ملی کشور عزیزمان ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هست. ولی کاوه رضایی فقط 3 بازی ملی دارد که گلی نتوانسته بزند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tarafdari.com


واژه های کلیدی: فولاد خوزستان | دوران فوتبال | کاوه رضایی | مهدی طارمی | پرسپولیس | هواداران | مهاجم تیم | استقلال | پرسپولیس | رضایی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *