خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سوپر جام جهانی کلوب ها با حضور 24 تيم از سال 2021

از سال 2021 تورنمنت جدیدی در دنیای فوتبال برگزار خواهد شد كه جایگزین جام كنفدراسیون‌های فعلی خواهد شد. این تورنمنت سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها نام دارد و نخستین دوره آن

سوپر جام جهانی کلوب ها با حضور 24 تيم از سال 2021

قرار است از سال 2021 جام جهانی کلوب ها با 24 تیم برگزار شود.

جام جهانی کلوب ها تورنمنت تازه دنیای فوتبال

از سال 2021 تورنمنت جدیدی در دنیای فوتبال برگزار خواهد شد كه جایگزین جام كنفدراسیون‌های فعلی خواهد شد. این تورنمنت سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها نام دارد و نخستین دوره آن در چین برگزار خواهد شد.

عبارات مهم : لیگ قهرمانان اروپا – جام جهانی
یكی از دپارتمان‌های فیفا زیر نظر زونیمیر بوبان، مسئولیت بررسی و تحقیق در مورد ایجاد چنین تورنمنتی را بر عهده داشتند و حالا مقامات فیفا به تولد چنین تورنمنتی چراغ سبز نشان داده‌اند. خبر ایجاد این تورنمنت تازه در دو روزنامه موندو دپورتیوو و گاتزتا دلوسپورت انتشار یافته و به نظر می‌رسد كه این تورنمنت با حضور 24 تیم باشگاهی برگزار می‌شود.

سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها هر 4 سال یك بار برگزار می‌شود و به نوعی مشابه جام جهانی، البته در عرصه باشگاهی هست. تیم‌ها از طریق رقابت‌های قاره‌ای، سهمیه حضور در این تورنمنت را خواهند یافت و به عنوان مثال در قاره اروپا، تیم‌ها با موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، مجوز حضور در این تورنمنت را به دست می‌آورند.

قرار بر این است كه بازی‌های سوپرجام جهانی‌ در فصل تابستان و در نیمه دوم ماه ژوئن برگزار شود و تیم قهرمان، جام قهرمانی را جهت 4 سال در اختیار خواهد داشت.

24 تیم شركت‌كننده در سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها، در هشت گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند. تیم‌های اول هر گروه به دور بعد راه ‌یافته و در بازی‌های حذفی مستقیم شركت می‌كنند و تورنمنت در مراحل یك‌چهارم پایانی، نیمه‌نهایی و فینال دنبال می‌شود. بدهید ترتیب هر تیم فینالیست در طول تورنمنت، 5 بازی برگزار خواهد كرد.

طبق محاسبات انجام شده است در دور اول برگزاری این تورنمنت، 12 کلوب از قاره اروپا (UEFA)، 5 کلوب از آمریكای‌جنوبی (Conmebol)، دو کلوب از قاره آفریقا (CAF)، دو کلوب از قاره آسیا (AFC) و دو کلوب از آمریكای‌شمالی (CONCACAF) در این مسابقه های حضور خواهند یافت و مقامات برگزاری مسابقه های به دنبال راهكاری هستند كه قاره اقیانوسیه هم بتواند نماینده‌ای در این تورنمنت داشته باشد و جهت این كار، باید نماینده این قاره در یك بازی مقدماتی برابر نماینده‌ای از یك قاره دیگر قرار بگیرد.

سهمیه 12 تیم اروپایی حاضر در این تورنمنت را 4 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در 4سال اخیر قبل از برگزاری سوپرجام جهانی، 4 نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در آن 4 سال و 4 تیم با عالی ترین کارکرد در فوتبال اروپا درآن بازه زمانی تشكیل می‌دهند. بدهید ترتیب اگر سوپرجام جهانی‌ همین امسال برگزار می‌شد، تیم‌های رئال‌مادرید، بارسلونا، یوونتوس و اتلتیكومادرید به اضافه هشت تیم دیگر به این رقابت‌ها می‌رسیدند.

مسئولان فیفا بر این باورند كه این تورنمنت می‌تواند تورنمنت بسیار جذابی جهت باشگاه‌ها باشد. سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها دقیقاً مشابه جام جهانی‌ است ولی به جای تیم‌های ملی، 24 تیم باشگاهی برتر دنیا از تمامی قاره‌ها در آن حضور خواهند یافت.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی


واژه های کلیدی: لیگ قهرمانان اروپا | جام جهانی | جام جهانی | قهرمانان | مسابقه | قهرمان | فوتبال | باشگاه | برگزاری | اروپا | باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *