خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همچنان پیگیر تبانی کشور عزیزمان ایران و سوریه هستیم!/ توهم ازبکستان

پس از تساوی کشور عزیزمان ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، ازبکستانی‌ها بر این عقیده هستند که کشور عزیزمان ایران و سوریه تبانی کرده‌اند.

همچنان پیگیر تبانی کشور عزیزمان ایران و سوریه هستیم!/ توهم ازبکستان

پس از تساوی کشور عزیزمان ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، ازبکستانی ها بر این عقیده هستند که کشور عزیزمان ایران و سوریه تبانی کرده اند.

تلاش ازبکستان جهت محروم کردن کشور عزیزمان ایران و سوریه

ازبکستانی ها هنوز هم ناراحت هستند.ناراحت به علت اینکه نتوانسته اند به جام جهانی افزایش کنند.سرنوشت دست خودشان بود و اگر برابر کره جنوبی در منزل پیروز می شدند حالا به کشور عزیزمان ایران تهمت نمی زدند که برابر سوریه تبانی کرده اند و آینده تیم های افزایش کننده به جام جهانی را عوض کردن داده اند.

همچنان پیگیر تبانی کشور عزیزمان ایران و سوریه هستیم!/ توهم ازبکستان

یک جورهایی مثل توهم می ماند.از روزی که از جام جهانی از بین بردن شده است اند روزی نبوده که دو روزنامه معروف این کشور راجع به بازی کشور عزیزمان ایران و سوریه مطلب نداشته باشند.روز گذشته رونامه هاکیدا که یکی از رسانه های مطرح ازبکستان است اشاره ای به اسناد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا کرده و نوشته است: «به نظر می رسد AFC مدارک تازه ای به دست آورده که است که به زودی این مدارک وظیفه خیلی از چیزها را روشن می کند.تحقیقا گسترده روی بازی کشور عزیزمان ایران و سوریه وجود دارد و آن طور که خبرنگاران ما پیگیری کرده اند آنها به چیزهای مشکوکی دست یافته اند.به همه هواداران تیم ملی این وعده را می دهیم که اگر فیفا حکم بدهد احتمال محرومیت ایران،صعود ازبکستان به جام جهانی و چهارم شدن سوریه در گروه وجود دارد.»

هاکیدا در حالی گزارش مفصلی را از بازی کشور عزیزمان ایران و سوریه منتشر کرده که روزنامه کالامپیر هم مشابه چنین گزارشی را در یکی از صفحات مهم خودش کار کرده هست. آنها نوشته اند:«رسوایی های فیفا تمامی ندارد.با این حال مدارکی به دست ما رسیده که نشان می دهد در یک سری از بازی های مرحله مقدماتی اتفاقاتی افتاده است.البته نام تیم ها و بازی ها مشخص نشده است ولی نه فقط در آسیا که در سایر قاره ها هم این رسوایی ها وجود داشته است.کارشناسان راجع به نتیجه بازی کشور عزیزمان ایران و سوریه ابراز تردید کرده اند.ما منتظر هستیم که ببینیم فیفا چه تصمیمی می گیرد و آیا ازبکستان به جدول بازی ها برمی گردد یا نه؟آنچه که می دانیم این است که در روزهای آینده اتفاقات مهمی خواهد افتاد!»

ازبک ها در حالی کشور عزیزمان ایران و سوریه را به تبانی متهم کرده اند که گویا 4 سال قبل و آخرین بازی خودشان با قطر را فراموش کرده اند! در آن بازی اگر ازبکستان 5 گل به قطر می زد و کشور عزیزمان ایران با کره جنوبی به تساوی می رسید این شاگردان کی روش بودند که شانس افزایش به جام جهانی را از دست می دادند.آنها 5 گل به قطر زدند،اما رضا قوچان نژاد با تک گلی که وارد دروازه کره کرد کار را تمام کرد تا نیازی به نتیجه بازی ازبکستان و قطر نباشد.

جالب اینجاست که در آن بازی اگر ازبکستان یک گل زیاد به قطر می زد این کره جنوبی بود که مسافر جام جهانی برزیل نمی شد! چطور آن وقت تیم آماده ای مثل قطر 5 گل از ازبکستان می خورد فکر کسی به سمت تبانی نمی رود،اما در دیداری که کشور عزیزمان ایران برتری نسبی به حریف داشت و موقعیت های زیادی را هم از دست داد…

پس از تساوی کشور عزیزمان ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، ازبکستانی‌ها بر این عقیده هستند که کشور عزیزمان ایران و سوریه تبانی کرده‌اند.

نکته اینجاست که اگر قرار بر تبانی بود محتمل بود که بازی با نتیجه صفر – صفر به آخر برسد تا حداقل این تبانی یک عایدی جهت کشور عزیزمان ایران داشته باشد و رکورد گل نخوردن هایش حفظ شود،نه اینکه در یک بازی بیش از 9 بازی قبلی خودش در مرحله مقدماتی دروازه خودش را باز شده است ببیند. کی روش شاید در برهه ای به خاطر خطوط مهم قرمز کشور روی نام بازیکنی در شرایطی سنی شجاعی که مانند حیدری و تیموریان قبل از جام جهانی به هر حال خط می خوردخط بکشد ولی اینکه زیربار کار غیرقانونی برود ، رکوردش را از دست بدهد و بعد تیم ملی را آماده تساوی کند اتفاقی عجیب است.

این در حالی است که اگر فیفا تحقیقات گسترده خودش را شروع کرده بدون شک باید روی بازی ژاپن با عربستان هم مانور بدهد.اگر ژاپنی ها به عربستان نمی باختند حالا استرالیا راهی جام جهانی شده است بود اصلا نیازی نبود که جهت رسیدن به روسیه با سوریه بجنگند!

عبارات مهم : کره جنوبی – جام جهانی

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir

واژه های کلیدی: کره جنوبی | جام جهانی | ازبکستان | عربستان | سوریه | ایران | افزایش | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *