خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تهدید فدراسیون فوتبال راجع به بازیکنانی که به تمرین تیم ملی امید نروند

نیمی از بازیکنانی که به تیم ملی امید دعوت شده است اند, از سوی کلوب هایشان اجازه حضور در تمرینات تیم امید را ندارند و همچنان مشغول تمرین با تیم خود هستند.

تهدید فدراسیون فوتبال راجع به بازیکنانی که به تمرین تیم ملی امید نروند

نیمی از بازیکنانی که به تیم ملی امید دعوت شده است اند, از سوی کلوب هایشان اجازه حضور در تمرینات تیم امید را ندارند و همچنان مشغول تمرین با تیم خود هستند.

فدراسیون فوتبال می‌تواند بازیکنان غایب در تیم ملی امید را جریمه کند؟

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: احتمالا باشگاه‌ها نسبت به تقویم مسابقه های لیگ برتر تعهد داده‌اند و بر اساس آن باید بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند و در غیر این صورت مشمول بر جریمه می‌شوند.

کادرفنی تیم‌ ‌ملی امید جهت مرحله دوم اردوی این تیم ۲۵ بازیکن زیر ۲۳ سال را به تیم ملی دعوت کرد ولی با توجه به غیبت ۱۲ بازیکن در مرحله اول اردو نگرانی‌هایی راجع به ادامه‌دار شدن غیبت بازیکنان در مرحله دوم نیز وجود دارد. به همین علت فدراسیون فوتبال و به خصوص مهدی تاج در روزهای گذشته تاکید زیادی جهت حضور بازیکنان در اردو کردند.

از طرفی اسماعیل حسن زاده، رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال به بند ۸۳ آیین‌نامه‌ انضباطی فدراسیون فوتبال اشاره و بر حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی تاکید کرده بود. در بند ۸۳ آمده است: باشگاه‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی فیفا موظف به آزاد کردن بازیکنان تحت قرارداد خود جهت حضور در تیم‌های ملی هستند. هرگاه باشگاهی بر خلاف این مقررات بایکنان را ترخیص نکند یا در این اقدام قصور نماید، کمیته انضباطی می‌تواند به استناد پیوست یک بند ۲ ماده ۶ از آیین نامه نقل و انتقالات فیفا، در صورت احراز قصور، نتایجی را که کلوب مربوط، با حضور این بازیکنان برنده شده است هست، ۳ بر صفر به سود حریفان اعلام کند، یا کلوب مربوط را از نقل و انتقال بازیکنان محروم سازد یا ادامه حضور بازیکن مورد نظر در تیم مربوط را به حالت تعلیق در آورد.

با این حال در بند ۸۳ تاکید شده است که باشگاه‌ها باید در روزهای موسوم به فیفا دی بازیکنان را در اختیار باشگاه‌های خود قرار دهند و در صورتی که بر خلاف این عنوان عمل کنند، طبق قانون بازی‌های آن تیم ۳ بر صفر به سود حریف اعلام شود و یا آن کلوب از فصل نقل‌ و انتقالات محروم شود. همچنین اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال در روزهای خارج از فیفا دی برگزار می‌شود.

اسماعیل حسن زاده در گفت‌و گویی راجع به این که آیا با توجه به برگزار نشدن اردوی تیم‌ ‌ملی در روزهای فیفا دی می‌تواند طبق بند ۸۳ کلوب یا بازیکنی را جریمه کنند؟ گفت‌: ما که علت غیبت بازیکنان را نمی‌دانیم و زمانی که از آنها راجع به غیبت‌شان بپرسید آنها دلایل خود را اظهار خواهند کرد که برگزار نشدن بازی‌ها در روزهای فیفا دی می‌تواند یکی از دلایل موجه باشد. از طرفی گاهی مواقع در هنگام تدوین تقویم مسابقه های لیگ برتر از مربیان یا باشگاه‌ها تعهد گرفته می‌شود که نسبت به تقویم، به خوبی عمل کنند؛ طبق همین عنوان اگر باشگاهی بازیکن خود را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار ندهد می‌تواند مشمول بر جریمه شود.

او ‌اضافه کرد: به‌ هر حال بازیکنان و باشگاه‌ها در مقام دفاع می‌توانند دلایل خود را بیان‌ کنند و قبل از این عنوان نمی‌توان نسبت به آن تصمیم گیری کرد.

تاکنون از میان ۲۵ بازیکن دعوت شده است به اردوی تیم‌ ‌ملی سه بازیکن استقلال راهی اردوی ارمنستان شدند و تیم‌های دیگری مانند پرسپولیس، پدیده و گسترش فولاد قصد برگزاری اردو در خارج از کشور را دارند. چند تیم دیگر در استان‌های متفاوت اردوهای خود را برگزار می‌کنند و با توجه به این عنوان علت زیاد کردن غیبت بازیکنان در اردوی تیم‌ ‌ملی وجود دارد.

تیم‌ ‌ملی روز ۲۴ تیر ماه راهی قرقیزستان می‌شود تا در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با رقبای خود در گروه A دیدار کند و در صورتی که در این گروه موفق نشود از رسیدن به مرحله نهایی محروم خواهد شد.

تیم امید در مرحله نخست اردو نیمی از بازیکنان خود را در اختیار نداشت و نتوانست بازی تدارکاتی و تمرینات تاکتیکی را برگزار کند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


تهدید فدراسیون فوتبال راجع به بازیکنانی که به تمرین تیم ملی امید نروند

واژه های کلیدی: کمیته انضباطی | اردوی تیم ملی | بازیکنان | فوتبال | باشگاه | بازیکن | برگزاری | تقویم | باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *