خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

به كی‌روش «باباكرم» نمی‌آموزند!

كی‌روش این روزها از نظر ما تعمداً در تیم ملی تنش‌های بیرونی ایجاد می‌كند. اخمش را پایین می‌آورد. بی‌محلی می‌كند. خبرنگاران را كه می‌بیند، غر می‌زند ولی به

به كی‌روش «باباكرم» نمی‌آموزند!

كی روش این روزها از نظر ما تعمداً در تیم ملی تنش های بیرونی ایجاد می كند. اخمش را پایین می آورد. بی محلی می كند. خبرنگاران را كه می بیند، غر می زند ولی به محض اینكه تمرین شروع می شود همه با جدیت كار خودشان را انجام می دهند.

به كی روش «باباكرم» نمی آموزند!

بیش از یك دهه قبل هنگامی که تیم های استقلال و پرسپولیس با مربیان سنتی و همیشگی خود به بن بست رسیدند، در شور و واویلای آن روزها كه موجی بزرگ از سوی روزنامه های ورزشی بود، رفتند سراغ مربیان خارجی.

عبارات مهم : مراسم عروسی – علی پروین
علی پروین بارها گفته بود دیگر سودای مربیگری ندارد و می خواهد از اون اوج (دقیقاً تعبیر خود پروین است) بازی ها را تماشا كند.

او رفت سراغ هانس دیتر اشمیت آلمانی. اشمیت یك مربی گمنام جهت ما و حتی خود آلمانی ها بود ولی هنگامی که به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمد حركات او گل درشت او بود و آخر در مراسم عروسی بهروز رهبری فرد تعارف را كنار گذاشت و وسط مراسم خوش حالی آمد! اشمیت جهت كار دیگری به کشور عزیزمان ایران آمده بود ولی آخر سر با آموزش نصف و نیمه باباكرم از کشور عزیزمان ایران رفت!

در همین حد از اشمیت استفاده شد و پروین بیش از این او را تحویل نگرفت. آخرش هم پرونده اش را داد زیر بغلش و بقیه داستان را هم خودتان حدس بزنید.

پرسپولیس جهت عوض کردن و تحول – و لابد تغییر- روحیه سراغ یك مربی آلمانی دیگر هم رفت. او راینر سوبل بود كه پروین، دامادش را به عنوان مترجم در كنارش قرار داد و ماجرای آن ترجمه اشتباه در برنامه 90 مثل توپ صدا كرد.

مربیان خارجی را در کشور عزیزمان ایران تحویل نمی گرفتند و آنها هم شخصیت فوق العاده ای از خود نشان نمی دادند. در نتیجه این مربیان در گرداب فوتبال سنت زده و آبگوشتی ما دست و پا می زدند و پولی می گرفتند و می رفتند ؛ بدون اینكه نیمچه اثری از این كار این مربیان در فوتبال کشور عزیزمان ایران باقی بماند!

در استقلال نیز همین بلا را سر رولند کخ آوردند. او در استقلال روزهایی به اصطلاح آنفلوآنزایی را سپری كرد. تمام بدن استقلال چرك كرده بود. تیمی كه رنجور و بیمار بود و با كخ، فاجعه بارترین نتیجه های را گرفت!

در واقع مربیانی كه وارد فوتبال کشور عزیزمان ایران شده است بودند هیچ كدام به اندازه كی روش قوام شخصیتی نداشتند. كی روش شاید از این لحاظ فقط با یك نفر قابل مقایسه است ؛ زنده یاد تومیسلاو ایویچ كه اتوریته خاص خودش را داشت و یكی از مربیان بنام تاریخ فوتبال دنیا بود.

كی روش این روزها از نظر ما تعمداً در تیم ملی تنش های بیرونی ایجاد می كند. اخمش را پایین می آورد. بی محلی می كند. خبرنگاران را كه می بیند، غر می زند ولی به محض اینكه تمرین شروع می شود همه با جدیت كار خودشان را انجام می دهند.

كار بیرون زمین كی روش این است ؛ تهییج بازیكنان تیم ملی و بحران آفرینی های بیرونی. ایجاد فشار و تحریك بازیكنان ؛ كاری كه مربیان خارجی پیش از او كه در کشور عزیزمان ایران حضور داشتند، بلد نبودند و آداب مربیگری در کشور عزیزمان ایران را نمی دانستند. اینجا باید سخت بگیری و همه چیز را سخت جلوه بدهی، هرگز به تو بابا كرم بیاموزند!

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabarvarzeshi.com

به كی‌روش «باباكرم» نمی‌آموزند!

واژه های کلیدی: مراسم عروسی | علی پروین | استقلال | فوتبال | خارجی | ایران | ورزش | بعد از 90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *