خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اسپانسر استقلال و پرسپولیس با پول هواداران چه کارها که نمی کند!

درحالی تیم فوتبال پرسپولیس باید در تاریخ 30 تیر در سوپرجام کشور عزیزمان ایران به مصاف نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران برود که اسپانسر این کلوب تصمیم گرفته

اسپانسر استقلال و پرسپولیس با پول هواداران چه کارها که نمی کند!

درحالی تیم فوتبال پرسپولیس باید در تاریخ 30 تیر در سوپرجام کشور عزیزمان ایران به مصاف نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران برود که اسپانسر این کلوب تصمیم گرفته در همان تاریخ داربی ۸۵ را در آلمان برگزار کند.

سوءاستفاده اسپانسر از استقلال و پرسپولیس

حواشی داربی هشتاد و پنجم هنوز ادامه‌ دارد. در حالی که قرار بود این دیدار ۲۵ تیر ماه برگزار شود، به خاطر ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت، پلیس فدرال آلمان تنها چهار روز مانده به بازی اجازه برگزاری این دیدار را داد و ‌اسپانسر دو کلوب که برگزار کننده بازی است به خاطر درآمدزایی زیاد و فاصله کم تا بازی تصمیم گرفت این دیدار را پنج روز به عقب بیاندازد تا بتواند از محل تبلیغات دور زمین، تبلیغات بازی و البته بلیت فروشی درآمد خوبی را به دست بیاورد. این درحالی است که سی‌ام تیر ماه پرسپولیس طبق برنامه شرکت لیگ باید در ورزشگاه آزادی در سوپر جام لیگ به مصاف نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران برود؛ دیداری رسمی که در همه جای دنیا انجام می‌شود.

عبارات مهم : پرسپولیس – درآمدزایی
اما ‌اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که این روزها حرفش نزد همه برش دارد، فشار زیادی به مسئولان سرخابی وارد کرده است تا بازی دوستانه را برگزار کنند. این‌ در حالی است که سعید فتاحی ، رییس کمیته‌ مسابقه های شرکت لیگ در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که حتی ا گر پرسپولیس درخواست تعویق سوپر جام را بدهد شرکت لیگ با آن موافقت نمی ‌کند، آیا که برنامه‌های این شرکت و البته پرسپولیس در فصل آینده بسیار فشرده هست. حتی اعلام شده است اگر پرسپولیس در دیدار برابر نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران به میدان نرود، با جریمه سنگین مواجه خواهد شد.

این که یک ‌اسپانسر به خاطر درآمدزایی خود هر کاری می‌کند و حتی قصد دارد یک بازی رسمی را به تعویق بیاندازد، مساله تعجب آوری هست، ولی سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا مدیران دو کلوب تن به خواسته ‌اسپانسرشان می‌دهند؟

البته نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که واژه ‌اسپانسر را به نهاد یا شرکتی می‌گویند که از منابع خود جهت کلوب هزینه کند و منابع مالی کلوب را تامین کند، ولی ‌اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که این روزها مدیریت اجرایی دو تیم را در اختیار گرفته هست، از جیب خود جهت دو تیم هزینه نکرده،‌ بلکه با کمک هواداران و از طریق سامانه هوادارای درآمدی به دست می آورد و بعد از کسر درصد خود، مابقی را به کلوب ها می‌دهد. حال آیا این شرکت که زیاد جنبه کارگزار را دارد در نقش یک مالک جهت سرخ‌آبی های تهرانی تصمیم‌گیری می‌کند؟

در این میان پرسش دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا وزارت ورزش و جوانان به عنوان برگزاری این داربی پر حاشیه ورود نمی‌کند و اجازه داده است تا ‌اسپانسر هر طوری که خودش می‌خواهد جهت دو کلوب استقلال و پرسپولیس بازی‌های دوستانه ای تدارک ببیند و حتی اگر تاریخ این بازی‌ها با بازی‌های رسمی تیم ها در یک روز باشد، دیدار های رسمی را به تعویق بیندازد.

حال که وزارت ورزش و جوانان نسبت به این عنوان بی توجه است و مدیران استقلال و پرسپولسی هم خود را تابع اسپانسر می‌دانند، این انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال با کمک شرکت لیگ که برگزار کننده مسابقه های فوتبال در کشور عزیزمان ایران است به این مساله ورود کرده و اجازه ندهند یک شرکت جهت درآمدزایی هر چه‌ زیاد خود دیدار رسمی فوتبال ایران(فینال سوپر جام) را به تعویق بیاندازد و هر طور که می‌خواهد جهت دو کلوب بزرگ فوتبال کشور عزیزمان ایران تصمیم گیری کند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir

اسپانسر استقلال و پرسپولیس با پول هواداران چه کارها که نمی کند!

واژه های کلیدی: پرسپولیس | درآمدزایی | اسپانسر | استقلال | فوتبال | برگزاری | تاریخ | ایران | آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *