خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استقلال متفاوت تر از هر لحظه بازی می کند

استقلال تهران، عبرت گرفته از بازی برابر العین، که حادثه‌ای بود تکرارناپذیر، مهمترین بخش از برنامه کاری خود را، خوب و به نظر می‌رسید که هم خوب و هم

استقلال متفاوت تر از هر لحظه بازی می کند

اردشیر لارودی راجع به سبک تازه بازی استقلال و حضور مجتبی جباری نوشته است.

این سبک بازی استقلال چه ها که نخواهد کرد!

استقلال تهران، عبرت گرفته از بازی برابر العین، که حادثه‌ای بود تکرارناپذیر، مهمترین بخش از برنامه کاری خود را، خوب و به نظر می‌رسید که هم خوب و هم درست به آخر برد!

عبارات مهم : پرسپولیس – استقلال
1-استقلال بر توان حرکتی خود افزود و سرعت بازی‌اش را اوج برد! هم سرعت جابه‌جایی‌اش را و هم سرعت ذهنی‌اش را! استقلالی که در ایروان، فاز دوم آماده‌سازی خود را به آخر برد، با استقلالی که زیر دست‌های ماهر و کاربلد میک مک‌درموت قرار داده شد تفاوتی آشکار دارد.

این استقلال، بدل به تیمی شده است است که «می‌تواند، بعد می‌خواهد»! تیمی که به اصطلاح، در هفته‌های اخیر شلاق خورده و چکش‌کاری شده، تیمی است که به توان و توانایی خود وقوف کامل دارد! استقلال سال 96، در پی دانسته بازی کردن و دانسته‌تر بازی کردن است! استقلالی که در ایروان با دو برد به کار خود آخر داد تا وارد فاز و مرحله مهمتری از یادگیری اصول بازی دلخواهش شود، زیاد و زیاد به این باور رسید که می‌تواند بازیگران بازی‌های مدرن‌تری را روانه میدان کند!

منصوریان در القای «دل خواسته»هایش به توفیق بیشتری دست یافت! منصوریان توانست، بازیکنی مثل علی قربانی را صاحب خودباوری مورد نیاز کند! قربانی حالا یقین دارد که بازی در کنار نفراتی چون سجاد شهباززاده، چه مزایایی دارد. او پی برد که بازی کردن در تیمی که داریوش شجاعیان پخته و پاسور را دارد، چقدر کارها- کارهای منتهی به گلزنی را- ساده می‌کند!

استقلال را در ایروان ندیدیم، ولی درباره‌شان شنیدیم و از تفاوت‌های ایجاد شده است در بازی تک‌تک نفراتشان باخبر شدیم! پیشرفتی که می‌گویند در تیم پرسپولیس هم عینیت دارد! در این میان علی قربانی با 3 گل زده‌اش، انگار جور دیگری بدون توپ و با توپ بازی می‌کند! مسابقه او با سجاد شهباززاده، دیدنی خواهد شد! مثل مسابقه و همکاری گادوین منشا و مهدی طارمی که آخر از خر شیطان پیاده شد و تصمیم درستی گرفت: یک سال دیگر در پرسپولیس بودن! یک سال دیگر از برانکو درس‌های مهارتی و حرکات تکنیکی آموختن!

2- برابر آرارات، جباری هم بازی کرد! بی‌درد و بدون وحشت از درد! مجتبی کم بازی کرد، ولی سالم، ولی سلامت بازی کرد! خبر داریم که او پا بعد نکشید! شنیدیم که بی‌محابا توپ زد! می‌گویند که جباری، دوباره نشاط بازی داشت! با همان تکنیک متمایز! با همان استیل متفاوت!

آیا «مک‌درموت» معجزه کرده؟ آیا شاهد اعجاز تمرین علمی و عملکرد صحیح یک مرد دانا و هم توانا به کار خویش هستیم؟ آیا جباری به آن اوجی که حسرتش را دارد، می‌رسد؟ آیا هم‌پیوندی او با زانوی دردمند همیشگی‌اش تمام شده است یا تمام می‌شود؟

مجتبی زیاد بازی نکرد، ولی «مشت نمونه خروار است» و مجتبی باید «مشت مشت» بر دردهای کهنه، که نتیجه ‌تمرین‌های غلطند، غلبه کند! نمی‌خواهم بگویم، ولی نگفتن هم دردی از دردهای فوتبال ما را کم نمی‌کند! گفتنی و پرسیدنی اینکه: …آیا با ندانم‌کاری! آیا با تمرین غلط کار به دست مجتبی جباری ندادیم؟ آیا او چوب غفلت و نابلدی و تمرینات وارونه ما را نخورد؟

3- جباری پیکاری دارد با محسن مسلمان و با کمال کامیابی‌نیا! روز 31 تیر در شهر بیله‌فلد آلمان! جباری یا جپاروف؟ جباری یا مسلمان؟ اگر شاهکار درموت کامل شود، چه‌ها که نمی‌شود! مثلث جباری، سجاد و قربانی اگر با شجاعیان به مربعی بدل شود، چه‌ها که نخواهد کرد!

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir.ir

واژه های کلیدی: پرسپولیس | استقلال | مسابقه | ایروان | استقلال | قربانی | ایروان | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *