خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۹۰ درصد مربیان کشور عزیزمان ایران اعتیاد دارند!/ ادعای جنجالی سردار آزمون

سردار آزمون مدت هاست با اسب هایش حضوری فعال در مسابقه های حرفه ای کشور دارد و اخیرا آزمایش دوپینگ اسب های او مثبت اعلام شده است بود مسئله

۹۰ درصد مربیان کشور عزیزمان ایران اعتیاد دارند!/ ادعای جنجالی سردار آزمون

سردار آزمون چند هنگامی که است درگیر پرونده جنجالی در حوزه سوارکاری شده است است.

ماجرای دوپینگ اسب سردار آزمون

سردار آزمون مدت هاست با اسب هایش حضوری فعال در مسابقه های حرفه ای کشور دارد و اخیرا آزمایش دوپینگ اسب های او مثبت اعلام شده است بود مسئله ای که به شدت از سوی آزمون مورد اعتراض قرار گرفته است.

سردار آزمون مدعی شده است نمونه آزمایش اسب های او در آزمایشگاهی در دبی منفی اعلام شده است و به این ترتیب وارد دعوایی بزرگ با فدارسیون سوارکاری شده است است.

۹۰ درصد مربیان کشور عزیزمان ایران اعتیاد دارند!/ ادعای جنجالی سردار آزمون

آزمون در مصاحبه با یک برنامه رادیویی صحبت های جنجالی را راجع به سوارکاری کشور عزیزمان ایران مطرح کرده است در شرایطی که مسعود خلیلی مدیر فدراسیون سوارکاری نیز در این گفت و گوی تلفنی حضور داشت و این دو به شدت برابر هم قرار گرفتند.

خلیلی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به مثبت اعلام شدن دوپینگ اسب های آزمون گفت: ما طبق پروتکل فدراسیون جهانی عمل کردیم، آزمون های مورد نیاز طبق استانداردهای بین المللی بوده هست. افراد بسیار مشهوری مالکان اسب های شرکت کننده در مسابقه های کشوری هستند و ما نمی توانیم به خاطر اسم آنها، تخلف کرده و جواب مثبت دوپینگ را منفی اعلام کنیم. مشکلی که جهت اسب آقای آزمون به وجود آمده است بارها به وسیله آزمایشگاه های مورد تأیید فدراسیون جهانی بررسی شده است هست. دوبار اسب ایشان آزمون دوپینگ داده است که در هر دو نوبت آزمون مثبت اعلام شده است هست. مباحث مرتبط با مثبت بودن دوپینگ اسبها ربطی به مالکان ندارد بلکه تخلفی است که معمولاً به وسیله مربیان انجام می شود.

در ادامه آزمون وارد این گفت و گو شد و صبحت های جنجالی را مطرح کرد: هنگامی که قانون وجود دارد باید طبق آن عمل کنند. در همین قانون آمده است که مربیانی که مسئله اعتیاد دارند نباید کارت مربیگری داشته باشند ولی می توانید با یک جستجوی راحت به این نتیجه برسید که ۹۰ درصد مربیانی که در اسب دوانی کار می کنند مسئله اعتیاد شدید دارند و نباید جهت آنها کارت مربیگری صادر می شد. رفتارهایی می کنند که تمام تلاش مالکان و مربیان زحمت کش را زیر پرسش می برند.

پس از این بیانات آزمون، خلیلی در موضع مخالف با مهاجم تیم ملی پاسخ داد: حرف سردار آزمون را کاملا رد می کنم. متأسفانه ایشان به جامعه مربیان توهین کرده هست. به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد. آقای آزمون اسبش را در اختیار مربی ای قرار داده است که برایش کارت مربیگری صادر نکرده بودیم. عنوان دوم این است که فرض بگیریم حرف ایشان صحت دارد. آیا سردار سراغ همان ۱۰ درصد از مربیان سالم نرفته است؟ آزمایشگاه مورد تأیید فدراسیون جهانی است و ما نمی توانیم دخل و تصرفی در آن داشته باشیم. ۶ واحد درسی فارماکولوژی خوانده ام و فکر می کنم سردار آزمون کمتر از من از این مباحث سر در بیاورد. ایشان اقدامی کرده است که مورد تأیید فدراسیون نیست.

سردار آزمون مدت هاست با اسب هایش حضوری فعال در مسابقه های حرفه ای کشور دارد و اخیرا آزمایش دوپینگ اسب های او مثبت اعلام شده است بود مسئله

در ادامه این گفت و گو سردار آزمون نسبت به فعالیت کمیته ضد دوپینگ زیرنظر فدراسیون انتقاد کرد و گفت: واکنش‌ها مردها را درک نمی کنم. این کار، احمقانه و پچگانه هست. کمیته ضد دوپینگ باید نهاد کاملاً مستقلی باشد. شرایط به گونه ای شده است است که اکثر مالکین به آن اعتراض دارند.

پس از آن خلیلی در پاسخ به صحبت های معترضانه سردار آزمون گفت: متأسفم که ایشان الفاظی را به کار می برند که چندان جالب نیست. مگر می شود کمیته ضد دوپینگ مستقل نباشد. در تمامی فدراسیون های جهانی کمیته های ضد دوپینگ مستقل هست. آنها گزارشات خود را به فدراسیون های جهانی می فرستند و ما از طریق فدراسیون جهانی متوجه دوپینگ اسب هایمان می شویم.

رئیس کمیته ضد دوپینگ را فدراسیون جهانی تأیید می کند. حتی هزینه دوپینگ را نیز فدراسیون جهانی می دهد. خیلی عجیب است که چنین حرف هایی را می شنویم. جهت نخستین بار دوپینگ اسب ایشان مثبت اعلام شد، آقای آزمون هیچ اعتراضی نداشت ولی حالا که جهت سومین بار آزمون دوپینگ اسبی که مالکیت آن را برعهده دارد مثبت اعلام شده، این همه سر و صدا به راه انداخته هست. مربی اشتباه کرده است و ربطی به مالک ندارد.
همچنین وجود ماده متادون در خون اسب سردار آزمون و اعلام این عنوان بعد از یک ماه و ۲۰ روز، دیگر عنوان مورد اعتراض آزمون بود که مهاجم تیم ملی با اشاره به آن گفت: ابتدا اعلام کردند ماده متادون زیاد از دو هفته در بدن اسب نمی ماند. این را قبول می کنیم ولی آیا بعد از یک ماه و ۲۰ روز جواب آمد؟ این مشکوک هست. چطور می شود متادون ظرف دو هفته در بدن از بین برود ولی بعد از یک ماه و نیم بگویند این ماده در بدن اسب بوده است!

خلیلی نیز درپاسخ به ادعای آزمون گفت: ابتدا باید بگویم این عنوان به وسیله دکتر هاشمی اعلام شده است است نه من. ثانیا نمونه خون در روز مسابقه از خون و ادرار اسب گرفته می شود و پروسه بررسی این نمونه بیش از یک ماه طول می کشد. نمونه گرفتن چه ربطی به این عنوان دارد؟

عبارات مهم : سردار آزمون – استاندارد

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی

واژه های کلیدی: سردار آزمون | استاندارد | اعتیاد | دوپینگ | ورزش | سایر ورزش ها |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *