خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

یک چهارم رای‌دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نمی‌کنند

نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد حدود 25 درصد از رای‌دهندگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت نخواهند کرد.

یک چهارم رای‌دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نمی‌کنند

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، نتیجه های نظرسنجی “اودوکسا” نشان می دهد حدود یک چهارم رای دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، شرکت نخواهند کرد. بسیاری از این افراد، طرفدار کاندیداهایی بوده اند که به دور دوم انتخابات راه نیافتند.
به این ترتیب، این انتخابات یکی از کمترین سطح حضور شرکت کنندگان در دور دوم از سال 1965 میلادی را به خود تخصیص داده شده است خواهد داد. این مسئله همچنین نشان از سرخوردگی بسیاری از رای دهندگان به علت محدود شدن انتخابشان بین مارین لوپن – نامزد راست گرای افراطی – و امانوئل مکرون – نامزد مستقل – دارد.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – فرانسوی

بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه، سطح همکاری در دور نخست انتخابات این کشور 78 درصد بوده است.
نتایج این نظرسنجی جدید که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد 69 درصد از انصراف دهندگان جهت خودداری از رای دادن به مکرون و لوپن در این انتخابات شرکت نخواهند کرد. بسیاری از این رای دهندگان، در دور نخست به کاندیداهای چپ گرا رای داده بودند.
همچنین این نظرسنجی نشان می دهد یک سوم حامیان “ژان-لوک ملانشن” – نامزد چپ افراطی که در دور نخست رای گیری شکست خورد – اعلام کرده اند با مکرون و لوپن مخالفند.
با این حال، نتیجه های این نظرسنجی نشان می دهد شهروندان فرانسوی، بیانات مکرون را در آخرین مناظره تلویزیونی جنجالی انتخاباتی، نسبت به رقیبش قانع کننده تر می دانند.
این نظرسنجی روز پنجشنبه و به صورت اینترنتی انجام شد. 998 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | فرانسوی | انتخابات | فرانسوی | بین الملل | نظرسنجی های انتخاباتی | انتخابات ریاست جمهوری فرانسه | فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *