خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

یزدی انقلاب ملت را جهل علیه ظلم می‌دانست

یک فعال سیاسی گفت: یزدی در جایی گفته بود که انقلاب ما، انقلاب جهل علیه ظلم بود و من نمی‌دانم آیا او این تعبیر را جهت انقلاب استفاده کرد.

یزدی انقلاب ملت را جهل علیه ظلم می‌دانست

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت؛ با بیان اینکه بنده و آقای ابراهیم یزدی هر دو کودتای 28 مرداد را درک کرده‌ایم، گفت: بعد از 28 مرداد مردم با دولت کودتا قهر کردند و می‌توانم گزارش دهم که بعد از 28 مرداد دیگر مردم دل خوشی از حکومت نداشتند.

وزیر پیشین پست و تلگراف با اشاره به نقل قولی از مرحوم ابراهیم یزدی اظهار داشت: وی در جایی گفته بود که انقلاب ما، انقلاب جهل علیه ظلم بود و من نمی‌دانم آیا او انقلاب ملت را با این سابقه طولانی مبارزاتی جهل علیه ظلم می‌دانست و باید پرسید که آیا این تفسیر رواست یا خیر.

وی با بیان اینکه من با شنیدن این سخن بسیار متأثر شدم آیا که عده زیادی تصورشان بر این است که گروه‌های سیاسی در انقلاب سهیم بودند، گفت: گروه‌های سیاسی هیچ نقشی در انقلاب نداشتند.

یزدی انقلاب ملت را جهل علیه ظلم می‌دانست

غرضی بیان داشت: بنده در تمام این دوره‌ها حضور داشتم و حزب توده، جبهه ملی، نهضت آزادی و جریانات سیاسی دیگر را به خوبی می‌شناسم و با قاطعیت می گویم که هنگامی که جریان انقلاب در حال شکل گیری بود هیچ کدام از جریانات سیاسی توانایی این را نداشتند که بتوانند شعارهای انقلاب را با شعارهای خود جایگزین کنند لذا دنباله‌رو انقلاب شدند.

وی افزود: هنگامی که که انقلاب شد نه تنها آقای یزدی بلکه سایر گروه‌های انقلاب هم آمدند و زمانی که این مسئله مطرح شد که آیا انقلاب باید پایدار بماند یا اهداف سیاسی گروه‌ها، در شورای انقلاب درگیری به وجود آمد، به این شکل جریان اجتماعی یک جریان سیاسی را پشت سر گذاشت.

وزیر پیشین پست و تلگراف ادامه داد: انقلاب محصول کار گروه‌های سیاسی نیست و همه گروه‌های مخالف پهلوی که در سال 54 در زندان بودند گفتند که مقابله با رژیم فعلی غیرممکن است.

انتهای پیام/

یک فعال سیاسی گفت: یزدی در جایی گفته بود که انقلاب ما، انقلاب جهل علیه ظلم بود و من نمی‌دانم آیا او این تعبیر را جهت انقلاب استفاده کرد.

نظر ابراهیم یزدی راجع به انقلاب

واژه های کلیدی: انقلاب | سیاسی | تلگراف | محمد غرضی | انقلاب اسلامی | مبارزات انقلابی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *