خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسئله کره شمالی راه حل نظامی ندارد / گوترش

دبیرکل شرکت ملل تاکید کرد مسئله کره شمالی راه حل نظامی ندارد و باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

مسئله کره شمالی راه حل نظامی ندارد / گوترش

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، آنتونیو گوترش، دبیرکل شرکت ملل متحد، در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد کره شمالی هیچ راه حل نظامی ندارد.

او در تصویر العمل به توئیت‌های دونالد ترامپ و یأس وی از برنامه هسته‌ای کره شمالی گفت: به اعتقاد من، بسیار اهمیت دارد که وحدت شورای امنیت حفظ شود تا همه کشور‌ها دور هم متحد باشد. به نظر من تحریم‌ها علیه کره شمالی گامی بسیار مهم بودند. این وحدت از یکسو باعث وارد شدن فشار بسیار زیاد به کره شمالی خواهد شد که مورد نیاز است این فشار ادامه یابد و از سوی دیگر باعث می‌شود که احتمال و وقت تماس دیپلماتیک زیاد کردن یابد.

دبیرکل شرکت ملل افزود: «من اعتقاد دارم که هیچ راه حل نظامی جهت این بحران (کره شمالی) وجود ندارد. راه حل نظامی ویرانگر خواهد بود. من اعتقاد دارم که وقت ناشی از وحدت در شورای امنیت باید مغتنم شمرده شود و اینکه ما باید یک تماس دیپلماتیک موفق داشته باشیم.»

مسئله کره شمالی راه حل نظامی ندارد / گوترش

گوترش در بخشی دیگر از این مصاحبه، راجع به تغییرات آب و هوایی گفت: هنگامی که اقیانوس‌ها گرم‌تر می‌شوند میزان تبخیر آب اوج می‌رود و به همین علت بخار آب بیشتری در هوا وجود خواهد داشت و باعث باران‌های سنگین‌تر و شدیدتر خواهد شد. هنگامی که یک توفان از روی اقیانوس عبور می‌کند، شدت آن هم زیاد می‌شود و زمانی که به خشکی می‌رسد پیامد‌های ویرانگری خواهد شد که شاهدش بودیم یعنی توفان به جای آنکه در روی اقیانوس از بین برود، شدت آن زیاد می‌شود. کاملا روشن است که آب و هوای گرم‌تر به معنی توفان‌های زیاد و ویرانگر‌تر خواهد بود. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و جلوی این توفان‌ها را بگیریم.

او همچنین تاکید کرد: باید راجع به اجرای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس اطمینان حاصل کنیم. همچنین، چون توافقنامه آب و هوایی پاریس کفایت نمی‌کند، زیاد کردن تعهدات همه کشور‌های دنیا مورد نیاز است.

انتهای پیام/

تاکید گوترش بر لزوم حل سیاسی بحران کره شمالی

واژه های کلیدی: تغییرات آب و هوایی | آنتونیو گوترش | کره شمالی | دیپلماتیک | کره شمالی | اقیانوس | اقیانوس | پاریس | توفان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *