خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جهت استرداد اعضای گروه گولن به ترکیه به توافق نرسیدیم / گابریل

وزیر خارجه آلمان گفت کشورش جهت استرداد اعضای پناهنده گروه گولن به ترکیه به توافق نرسیده هست.

جهت استرداد اعضای گروه گولن به ترکیه به توافق نرسیدیم / گابریل

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان که به ترکیه سفر کرده هست، اعلام کرد که کشورش هنوز نتوانسته جهت استرداد اعضای پناهنده گروه گولن به ترکیه به راه حلی برسد و بر این اساس دو کشور در این زمینه به توافق نرسیده اند.
گابریل روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی یکسان با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود در آنکارا گفت: روابط دو کشور به خصوص در زمینه استرداد اعضای گروه گولن به ترکیه که از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند، در دوره مشکل قرار دارد.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – سفر به آنکارا
وی اظهار کرد: دولت آلمان جهت تصمیم گیری در این زمینه متهمان کودتا و پناهندگان، نیاز به شواهد و مستندات نیرومند دارد و در غیر این صورت نمی تواند این افراد را به ترکیه تحویل دهد.
وی تاکید کرد: ولی نباید این رفتار، به مثابه اقدام علیه ترکیه تلقی شود.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت: قصد نداریم با بحث در مورد دیدار مقامات آلمانی از پایگاه نظامی اینجرلیک، باعث بروز تنش شویم ولی از این که این دیدار صورت نگرفت، متاسفیم.
وی با اشاره به احتمال خروج نیروهای آلمان از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه بیان کرد: جا به جا کردن واحدهای ارتش به معنای بد شدن روابط نیست و ما می خواهیم این عنوان را با ترکیه بدون هیچ تنشی، به صورت دوستانه و مسالمت آمیز حل و فصل کنیم.
وی پ.ک.ک را گروهی تروریستی بیان کرد و افزود: این گروه هم در ترکیه و هم در آلمان به علت قاچاق مواد مخدر و سلاح و جمع آوری پول به زور، یک گروه خطرناک معرفی و فعالیت آن ممنوع شده است است.
به گزارش ایرنا، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در جریان سفر به آنکارا و در پی دیدار با وزیر همتای ترک خود و لغو دیدارش با نخست وزیر ترکیه و دیدار شخصی یک ساعته با رجب طیب اردوغان مدیر جمهوری ترکیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور طی هفته جاری و یا هفته آینده از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه خارج می شوند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | سفر به آنکارا | دوشنبه | آنکارا | ترکیه | آلمان | بین الملل | آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *