خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویرهای + کودک 8 ساله‌ هندی که قصد دارد با قد 2 متری خود رکورد گینس را بشکند!

یک پسربچه 8 ساله هندی با قد 2 متری خود، تاکنون چندین بار رکورد بلندقدترین کودک دنیا را از آن خود کرده هست.

تصویرهای + کودک 8 ساله‌ هندی که قصد دارد با قد 2 متری خود رکورد گینس را بشکند!

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوانبه نقل از میرور، یک کودک 8 ساله دبستانی با 6.6 فوت قد (201 سانتی متر)، بلندقد ترین کودک 8 ساله دنیا نام گرفته هست.
کاران سینگ اهل «میروت» در ایالت اوتار پرادش هند در تمام طول زندگی خود رکورد بلندقدترین کودک را داشته است و حتی نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده است هست. وی در وقت تولد هم سنگین ترین و بلندترین نوزاد دنیا نام گرفته بود.

عبارات مهم : رکوردهای جهان – بسکتبالیست

پدر 41 ساله او گفت: زمانی که کاران متولد شد، 7.8 کیلوگرم وزن داشت و قدش 63 سانتی متر بود. به همین علت نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. کاران در 5 سالگی رکورد قدبلندترین کودک را از آن خود کرد. او هم اکنون 8 ساله است و می خواهم نامش دوباره در کتاب گینس ثبت شود.
اما کاران تنها فرد قدبلند این خانواده نیست و گویا این شاخصه را از مادر خود به ارث برده هست. مادر 33 ساله او نیز با 7.2 فوت قد (219 متر)، لقب قدبلندترین زن هند را از آن خود کرده هست. مادر کاران یک بسکتبالیست است و در تعداد زیادی از مسابقه های بسکتبال ملی و جهانی حضور داشته است.
با وجود اینکه مشخص نیست چه چیزی باعث رشد قد این مادر و پسر شده است هست، این احتمال است که وجود هورمون های رشد بیش از حد در بدن آنها باعث رشد زیاد قدشان شده است باشد.
پدر کاران گفت: ما به طور منظم پسرمان را نزد متخصص غدد می بریم، ولی تاکنون هیچ مشکلی نداشته هست. کاران استقامت بدنی خوبی دارد و تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نشده است.
با وجود اینکه کاران قدی حدود دو برابر همکلاسی هایش دارد، هر لحظه تلاش می کند مانند آنها واکنش‌ها کند. کاران در این خصوص گفت: «پس از آخر تکالیف مدرسه، با دوستانم و سپس به همراه مادرم بسکتبال بازی می کنم. مادرم از 5 سالگی به من بسکتبال آموزش داده است و دلم می خواهد بتوانم روزی مانند مادرم بسکتبال بازی کنم. ولی رشته علوم را هم دوست دارم.»
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رکوردهای جهان | بسکتبالیست | بسکتبال | مدرسه | قدبلند | رکورد جهانی گینس | قدبلندترین کودک جهان | کودک 2 متری

تصویرهای + کودک 8 ساله‌ هندی که قصد دارد با قد 2 متری خود رکورد گینس را بشکند!

تصویرهای + کودک 8 ساله‌ هندی که قصد دارد با قد 2 متری خود رکورد گینس را بشکند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *