خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کلمه‌ عجیبی که رهبر کره شمالی راجع به ترامپ به کار برد، انگلیسی‌زبان‌ها را به تکاپو انداخت!

استفاده کیم جونگ اون از یک واژه قدیمی و مبهم انگلیسی جهت اشاره به دونالد ترامپ، جنجال زیادی در میان انگلیسی‌زبان‌ها به پا کرد.

کلمه‌ عجیبی که رهبر کره شمالی راجع به ترامپ به کار برد، انگلیسی‌زبان‌ها را به تکاپو انداخت!

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، با کارها هسته ای خود تاکنون بسیاری از سیاستمداران دنیا را سردرگم کرده؛ ولی این بار استفاده وی از واژه عجیب و قدیمی «dotard» جهت اشاره به دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، در میان انگلیسی زبان‌ها جنجال به پا کرده است.

رهبر کره شمالی روز گذشته (جمعه) در تصویر العمل به هشدارهای دونالد ترامپ علیه پیونگ یانگ در نخستین صحبت اش در شرکت ملل، جهت اشاره به مدیر جمهور آمریکا از واژه «dotard» به معنای «خرفت» استفاده کرد. البته کیم جونگ اون این واژه انگلیسی را به زبان نیاورد؛ لیکن صحبت وی به زبان کره ای بود. درواقع خبرگزاری رسمی کره شمالی از کلمه «dotard» استفاده کرده بود.

این واژه مبهم مربوط به آخرهای دوره انگلیسی میانه یا حدود قرن 14 میلادی است و در آن وقت جهت اشاره به فرد سالخورده‌ای به کار می‌رفت که در اثر پیری به زوال عقل دچار شده است بود.

کلمه‌ عجیبی که رهبر کره شمالی راجع به ترامپ به کار برد، انگلیسی‌زبان‌ها را به تکاپو انداخت!

با وجود اینکه شکسپیر و تالکین، نویسندگان بزرگ انگلیسی، از این واژه در متون خود استفاده می کردند، استفاده از این لغت در عصر امروز به ندرت کاربرد دارد و بیانیه اخیر کیم جونگ اون و استفاده وی از این واژه، جنجال زیادی در توییتر به پا کرد؛ به گونه ای که بسیاری از مردم معنای این کلمه را از فرهنگ لغت «مریام-وبستر» خواستار شدند. حتی جستجوی معنای این واژه در گوگل هم در روزهای اخیر زیاد کردن یافته است.

مریام-وبستر با ارسال یک توییت کلمه «dotard» را «یک فرد سالخورده و خرفت که دوره ضعف و ناتوانی و کم کردن هوشیاری را طی می کند» معنا کرده هست. این توییت مریام-وبستر بیش از 7400 بار در توییتر بازنشر شد. همچنین بیش از 100 هزار بار از هشتگ «dotard» در توییتر استفاده شد.

جستجوها در «گوگل انگرام» — ابزاری که امکان جستجو در میان پرطرفدارترین کلمات به کار رفته را در یک دوره فراهم می کند – نشان داد استفاده از واژه «dotard» در قرن 18 میلادی به اوج خود رسیده است.

برخی از بازدیدکنندگان رسانه های اجتماعی هم از وقت استفاده کردند و به ساختن جک هایی در این خصوص پرداختند. دونالد ترامپ در صحبت روز سه شنبه خود در مجمع عمومی شرکت ملل اعلام کرد: آمریکا صبر و توان زیادی دارد؛ ولی اگر مجبور به دفاع از خود یا متحدانش شود، هیچ چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت.

استفاده کیم جونگ اون از یک واژه قدیمی و مبهم انگلیسی جهت اشاره به دونالد ترامپ، جنجال زیادی در میان انگلیسی‌زبان‌ها به پا کرد.

کیم جونگ اون روز گذشته سخنان دونالد ترامپ را در مجمع عمومی شرکت ملل اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد و وعده داد کارها جدی را در پاسخ به بیانات اخیر مدیر جمهور آمریکا اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/

جنجالی که رهبر کره شمالی با خرفت خطاب کردن ترامپ به پا کرد!

واژه های کلیدی: رهبر کره شمالی | دونالد ترامپ | پیونگ یانگ | کره شمالی | سالخورده | انگلیسی | استفاده | میلادی | آمریکا | انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *