خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت به نقل از رویترز، به دنبال وجود نگرانی هایی از زیاد کردن ذخایر نفت خام -که به علت

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، به دنبال وجود نگرانی هایی از زیاد کردن ذخایر نفت خام -که به علت زیاد شدن سطح تولید لیبی رخ داده است- و همینطور بیم کم کردن سرمایه گذاری ها در آینده در این حوزه، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با کم کردن همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 26 سنت کم کردن (معادل 0.5 درصد)، به 51 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت کم کردن (معادل 0.4 درصد)، 47 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد.

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

مؤسسه تحقیقاتی «برنستین ریسرچ» هشدار داد کم کردن بهای نفت و زیاد کردن ذخایر نفت خام ممکن است به کم کردن سرمایه گذاری ها در آینده در این حوزه منجر شود.

میدان نفتی شراره لیبی-بزرگترین میدان نفتی این کشور- از روز سه شنبه (روز گذشته) فعالیت خود را از سر گرفت. این میدان نفتی که روزانه 280 هزار بشکه نفت تولید می کرد، اوایل ماه جاری میلادی به علت بسته شدن یک خط لوله، فعالیت خود را متوقف کرده بود.

اما این زیاد کردن تولیدات نفتی لیبی خبر خوبی جهت شرکت کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) محسوب نمی شود؛ لیکن این شرکت به همراه روسیه پیشتر موافقت کرده است که توافق نفتی کم کردن روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. ولی اوپک در این مدت بخاطر زیاد کردن سطح تولیدات لیبی –که از پایبندی به توافق اوپک مستثنی است- نتوانسته است به خوبی به توافق کم کردن تولید متعهد باشد.

در آمریکا هم در هفته نهایی به 18 اوت، ذخایر نفت خام با 3.6 میلیون بشکه کاهش، به 465.6 میلیون بشکه رسید.

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت به نقل از رویترز، به دنبال وجود نگرانی هایی از زیاد کردن ذخایر نفت خام -که به علت

به دنبال زیاد کردن ارزش دلار آمریکا در آستانه نشست بانکداران در هفته جاری، بهای طلا با کم کردن همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.4 سنت کم کردن به 1291 دلار رسید.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

واژه های کلیدی: وست تگزاس اینترمیدیت | سرمایه گذاری | میدان نفتی | روزانه | آمریکا | همراه | توافق | میلیون | فعالیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *