خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

«دخالت» روسیه در انتخابات ما اقدامی خصمانه بود / کاندولیزا رایس

وزیر خارجه پیشین آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات اخیر آمریکا، این اقدام را امری خصمانه دانست.

«دخالت» روسیه در انتخابات ما اقدامی خصمانه بود / کاندولیزا رایس

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در مصاحبه با این شبکه گفت «مداخله» روسیه در انتخابات آمریکا اقدامی خصمانه بود.

وی راجع به ادعای اعطای اطلاعات سری به روسیه از سوی دونالد ترامپ گفت: اگر افشاگری به یک همپیمان (رژیم صهیونیستی) مربوط شود، باید این اطمینان حاصل شود که این روابط همچنان نیرومند باقی می ماند. من اطمینان دارم هر اتفاقی که افتاد، تلاش هایی در جریان است تا به این همپیمان اطمینان داده شود تا بررسی کند که چه اتفاقی ممکن است رخ داده باشد.

عبارات مهم : وزیر امور خارجه – هیلاری کلینتون

وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود: هیچ چیزی مهمتر از تبادل اطلاعاتی در میان همپیمانان نیست. دولت ترامپ یک دولت نوپا است و هر لحظه جهت دولت های نوپا سخت است که بخواهند جای پای خود را پیدا کنند و روابط خود را با آژانس ها پیدا کنند.
رایس اضافه کرد: عنوان دیگر این است که این مسیر دشواری جهت یادگیری در پیش دارند چون مدیر جمهور آمریکا هرگز در دولت نبود حتی نزدیک به دولت هم کار نکرد. باید دقت شود که هنگامی که دیدارهایی این چنینی برگزار می شود، درک واقعی وجود داشته باشد که چقدر حرف بیان شود. اگر کسی می خواهد چیزی به روس ها بگوید، همانطور که مدیر جمهور گفت دلواپس موضوعی انسان دوستانه بود و شاید این ترساندن ممکن است روی روس ها تاثیر بگذارد، چنین چیزی نشانه بدی نمی فرستد. من هم به یاد دارم که روس ها زمانی اطلاعاتی در اختیار ما گذاشتند ولی این کار باید با دقت خاصی صورت گرفت.
وی راجع به اوضاع دموکراسی مدعی شد: این عنوان خیلی جدی است و مداخله در انتخابات ما مسئله ای خصمانه هست. من اعتقاد دارم که ولادیمیر پوتین فردی است که اهل قصاص هست. وی واقعا عصبانی بود که ما در آمریکا، از جمله هیلاری کلینتون گفته بود که پیروزی پوتین د در سال 2012 در انتخاباتی متقلبانه صورت گرفت، البته که آن انتخابات بخش زیادی تقلب بود، این مواضع باعث عصبانی شدن پوتین شده است بود و او تصویر العمل متقابل نشان داد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: هیلاری کلینتون هنگامی که گفته بود که انتخابات در روسیه متقلبانه بود، هیچ اشتباهی نکرد، ولی ما باید از این عنوان حمایت کنیم که هیچ کس نباید در «استبداد» زندگی کند و این عنوان باید در کانون گفتار آمریکا با دنیا باشد. هنگامی که تعداد کشورهای دمکراتیک در دنیا زیاد می شود به نفع آمریکا است.
کاندولیزا رایس گفت: من نظرم را راجع به دونالد ترامپ عوض کردن ندادم بلکه الان وی مدیر جمهور است و من به رویه هایی که در کشور وجود دارد، احترام می گذارم ولی هر جای اشکالی باشد از کاخ سفید انتقاد خواهم کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | هیلاری کلینتون | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | انتخابات | آمریکا | پوتین | روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *