خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کاخ سفید باقی ماندن آمریکا در توافق تاریخی پاریس را تکذیب کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای گزارشات مبنی بر باقی ماندن آمریکا در توافق آب و هوایی پاریس را رد کرد.

کاخ سفید باقی ماندن آمریکا در توافق تاریخی پاریس را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از یو اس ای تودی، به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص خارج نشدن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، «لیندسی والترز»، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: موضع آمریکا در خصوص توافق آب و هوایی پاریس تغییری نکرده است و این کشور همچنان قصد دارد از این توافق که بر اساس اعلام دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا جهت کشور ما ناعادلانه هست، خارج شود؛ مگر اینکه بتوان دوباره در خصوص ایجاد تغییراتی در آن مذاکره کرد.

کاخ سفید در ادامه این بیانیه اعلام کرد: هیچ تغییری در موضع آمریکا در خصوص این توافق ایجاد نشده هست. همانطور که مدیر جمهور هم پیشتر اعلام کردند آمریکا از این توافق خارج خواهد شد؛ مگر اینکه منافعی جهت کشور ما داشته باشد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم در حساب توییتر خود نوشت: موضع ما در قبال توافق آب و هوایی پاریس هیچ تغییری نکرده هست. مدیر جمهور آمریکا به وضوح بیان کردند که آمریکا از این توافق خارج خواهد شد مگر اینکه به نفع ما باشد.

کاخ سفید باقی ماندن آمریکا در توافق تاریخی پاریس را تکذیب کرد

بیانیه کاخ سفید بعد از آن منتشر شد که روزنامه وال استریت ژورنال و خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که تعدادی از دیپلمات های ارشد اروپایی گفته‌اند که دونالد ترامپ قصد ندارد از توافق پاریس خارج شود. این دیپلمات ها اعلام کردند آمریکا قصد مذاکره دوباره بر سر توافق آب و هوایی پاریس را ندارد؛ ولی تلاش می کند بعضی مفاد آن را که آمریکا می تواند در آنها دخیل باشد، مجددا به بحث و مذاکره بگذارد.

دونالد ترامپ در ماه ژوئن دستور خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس را صادر کرد. وی در بیانیه ای اعلام کرد: «ما از توافق آب و هوایی پاریس خارج می شویم؛ ولی در عین حال به دنبال مذاکره در خصوص ایجاد یک توافق تازه که جهت ما عادلانه تر باشد هم هستیم.»

بیشتر جمهوری خواهان آمریکا بر این باورند که توافق آب و هوایی پاریس به صورت ناعادلانه باعث کم کردن مشاغل آمریکا و رشد اقتصادی کشور می شود.

آمریکا روز گذشته به همراه وزرای بیش از 30 کشور متفاوت که توافق آب و هوایی پاریس را امضا کرده بودند در نشستی شرکت کرد. حضور آمریکا در این نشست در حالی رخ داده است که این کشور پیشتر خروج خود از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گزارشات مبنی بر باقی ماندن آمریکا در توافق آب و هوایی پاریس را رد کرد.

وزرای کانادا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که انتظار دارند آمریکا همچنان در نشست های این توافق حضور داشته باشد؛ لیکن فرآیند خروج آمریکا از توافق پاریس تا نوامبر سال 2020 وقت می برد.

یک مقام کانادایی اعلام کرد: با وجود اینکه می دانیم موضع آمریکا در قبال توافق پاریس عوض کردن نکرده هست، بسیار خرسند هستیم که این کشور در مذاکرات مربوط به این توافق حضور داشته باشد.

بر اساس قوانین بین المللی، کم کردن گازهای گلخانه ای، زودترین زمانی که یک کشور می تواند از توافق آب و هوایی پاریس خارج شود نوامبر 2020 هست. دقیقا در همین وقت هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و دونالد ترامپ باید جهت بار دوم نامزد انتخابات شود.

توافق پاریس معاهده ای راجع به کم کردن انتشار گازهای گلخانه ای است و از سال 2020 شروع می شود. این توافق که به امضای حدود 200 کشور متفاوت رسیده است در سال 2015 تصویب شد.

انتهای پیام/

کاخ سفید خارج نشدن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس را رد کرد

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا | دونالد ترامپ | گلخانه | آمریکا | پاریس | توافق | مذاکره | بیانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *